Audi oznámilo, že se Olivier Jarvis stává náhradním jezdcem jejich kádru pro 24 hodinovku v Le Mans. Kariéra Brita v Audi tak může dále pokračovat.
Poté, co BMW oznámilo svůj kádr, se teď čeká na potvrzení jezdeckých sestav jeho konkurentů. Ani Mercedes ani Audi jejich sestavy ještě nezveřejnily, ale na obou stranách se už situace začínají více a více vyjasňovat. U Audi se s největší pravděpodobností můžeme těšit na staré známé tváře.
Ingolstadští chtějí do nové sezony nasadit celkem 7 speciálů A5 DTM, jenže doteď měl jejich kádr devět pilotů. Šampion, Martin Tomczyk, odešel k BMW a na start se postaví v týmu RMG Stefana Reinholda (psali jsme zde). Nicméně stále v kádru zbývá osm pilotů, a tak by sedačka v továrním autě pro sezonu 2012 nemusela zbýt na Oliviera Jarvise.
Brit se v jeho prvních dvou sezonách v DTM ukazoval v dobrém světle, a tak následoval přestup do týmu Abt, kde obdržel vůz aktuální specifikace a mohl tak ještě více ukázat svůj talent. Sezonu 2010 uzavřel Jarvis jako nejhorší z kvarteta jezdců týmu Abt. V loňské sezoně ukázal své schopnosti třetím místem v Rakousku, ale to bylo vše. Jinak se do cíle spíše nedostal než dostal.
Olivier na Brands Hatch 2009...
Jak to tak vypadá, tak jeho budoucnost je ve vytrvalostních závodech. Audi pro letošní 24 hodinovku v Le Mans přihlásilo hned čtyři auta. Při zapsání do startovní listiny musel být na každé auto uveden alespoň jeden náhradní jezdec - Olivier Jarvis. Brit by měl doplnit trio vozu Audi R18 TDI se startovním číslem 4. Jarvis to v Le Mans již zná, když byl v roce 2010 na startu s Audi týmu Kolles.
...a zde vloni na Zaandvoortu
Do nového MS ve vytrvalostních závodech Audi přihlásilo čtyři hybridní R18. Jarvis tam pravděpodobně nedostane stabilní místo. Ale je docela možné, že by si dostavadní jezdec týmu Abt mohl zazávodit v některém ze zákaznických týmu na scéně GT závodů s Audi R8.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?