Mnichovská automobilka BMW sice již před dlouhou dobou oznámila jména 3 týmu (RMG, RBM a Schitzer), které ji budou v letošní sezoně DTM reprezentovat, ale nebylo známo, kteří jezdci pojedou za jaké týmy. To dnes BMW vyjasnilo.
Martin Tomczyk, který se k BMW připojil teď v zimě od Audi jako úřadující šampion DTM, bude nastupovat v týmu RMG. Zajímavostí je, že celý tým RMG vznikl vloni v létě s jasným cílem: Zastupovat BMW v DTM. Jeho týmovým kolegou bude nováček neměcké série, Američan Joey Hand.
Druhým jezdcem, který se podařilo BMW přetáhnout od konkurence, je Bruno Spengler. Ho uvidíme v barvách týmu Schnitzer společně s továrním jezdcem BMW, Dirkem Wernerem. Ten dříve zastupoval BMW ve vytvrvalostních závodech. Tým Schitzer též patří k tradičním týmům německé značky.
RBM bude mít k dispozici také dva jezdce. Jednim z nich bude Andy Priaulx, tedy jezdec, který právě s tímto týmem vyhrál ve WTCC 3 tituly. RBM tedy dříve reprezentovalo BMW ve WTCC. Druhým jezdcem týmu bude Augusto Farfus, tedy také jezdec z WTCC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.