Japonská série Super GT připravuje nová pravidla, která budou velmi podobná těm, která nově platí v DTM. BMW zvažuje vstup na japonské okruhy, mohlo by se tam poměřit se značkami jako je Lexus, Honda nebo Nissan.
DTM od roku 2012 přijalo nová pravidla. V pozadí však stále pokračují rozhovory se zástupci japonských Super GT nebo amerického Grand-Am. Obě série by měly v budoucnu změnit svoje pravidla natolik, aby byl možný start Audi, Mercedesů a BMW jak v USA tak Japonsku. Především se zástupci z Japonska rozhovory probíhají velmi dobře a jsou v pokročilém stádiu.
Třída GT500 (nejvyšší třída) by měla být kompletně předělána. Zástupci ITR (jako promotéra DTM) a DMSB (jako promotéra Super GT) počítají s tím, že jednotné díly, které musí používat automobilky v DTM, by byly předepsány i v Super GT. Japonci ale stále počítají s tím, že by zůstali u svých 3,4l V8 motorů. Jen připomeňme, že v DTM se používají 4,0l V8 motory.
I přes tento jistý rozdíl, se BMW už teď po Super GT poohlíží: "BMW by pro Japonsko rozhodně nestavělo jiný motor. Vycházíme spíše z toho, že bychom dostali nějaký balast," vysvětluje šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. Pokud by nějaký podobný systém opravdu fungoval, pak by vstupu BMW do Super GT už nic nebránilo. Mnichovští mají přitom s tamějšími závody zkušenosti, když v roce 2011 starovalo v GT300 (slabší třída) BMW Z4 GT3.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?