Japonská série Super GT připravuje nová pravidla, která budou velmi podobná těm, která nově platí v DTM. BMW zvažuje vstup na japonské okruhy, mohlo by se tam poměřit se značkami jako je Lexus, Honda nebo Nissan.
DTM od roku 2012 přijalo nová pravidla. V pozadí však stále pokračují rozhovory se zástupci japonských Super GT nebo amerického Grand-Am. Obě série by měly v budoucnu změnit svoje pravidla natolik, aby byl možný start Audi, Mercedesů a BMW jak v USA tak Japonsku. Především se zástupci z Japonska rozhovory probíhají velmi dobře a jsou v pokročilém stádiu.
Třída GT500 (nejvyšší třída) by měla být kompletně předělána. Zástupci ITR (jako promotéra DTM) a DMSB (jako promotéra Super GT) počítají s tím, že jednotné díly, které musí používat automobilky v DTM, by byly předepsány i v Super GT. Japonci ale stále počítají s tím, že by zůstali u svých 3,4l V8 motorů. Jen připomeňme, že v DTM se používají 4,0l V8 motory.
I přes tento jistý rozdíl, se BMW už teď po Super GT poohlíží: "BMW by pro Japonsko rozhodně nestavělo jiný motor. Vycházíme spíše z toho, že bychom dostali nějaký balast," vysvětluje šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. Pokud by nějaký podobný systém opravdu fungoval, pak by vstupu BMW do Super GT už nic nebránilo. Mnichovští mají přitom s tamějšími závody zkušenosti, když v roce 2011 starovalo v GT300 (slabší třída) BMW Z4 GT3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.