V první polovině měsíce byl na programu poslední letošní test s novými vozy ve španělském Monteblanco. Tento test byl prvním pro úřadujícího mistra DTM, Martina Tomczyka.
"Ačkoliv byl tento tři dny trvající test docela krátkým, tak jsme byli schopni nasbírat spoustu zkušeností a nasbírané znalosti jsme mohli ihned použít. Pokud budeme takto pokračovat, tak se nebojím toho, že by auto nebylo konkurenceschopné už od prvního závodu," řekl Martin.
Jezdci BMW v sestavě Andy Priaulx, Martin Tomczyk a Bruno Spengler na okruhu odjeli více jak 1000 kol. Testu se také účastnili Marco Wittmann a Romain Grosjean, který byl poslední den testů potvrzen jezdcem týmu Lotus Renault v F1.
"S testem jsem velmi spokojen. Bylo skvělé poznat nové auto, zvláště když DTM vstupuje do nové éry. Pro jezdce je vždy zajímavé vyvíjet nové auto. DTM je šampionát, který jsem sledoval již delší dobu, takže jsem velmi potěšen, že jsem dostal možnost testovat s BMW. Auto je opravdu hodně silné, hodně efektivní na brzdách a aerodynamice a docela dobře pracuje v pomalých zatáčkách. Je působivé, že auto takové velikosti se tak dobře ovládá a má tak dobré reakce. Myslím, že i pro tým bylo docela zajímavé dostat jiný pohled na věc od jezdce, který není z DTM ale z formulí," řekl Francouz Grosjean.
Priaulx je jezdcem s největšími zkušenostmi s novým BMW M3 DTM a je také dřívějším šampionem WTCC. "Byly to velmi produktivní tři dny. Velmi pozitivní také bylo spolupracovat s Brunem a Martinem. Udělali jsme hodně práce. Ohledně toho, kde momentálně s autem jsme, jsem velmi pozitivní. Je jasné, že se posouváme správným směrem. Z tohoto testu si odnáším hodně optimismu do budoucna," řekl spokojený Priaulx.
Další test nové techniky je plánován až na jaro. Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, byl s programem celkově spokojen. "Tým společně s Andym, Martinem a Brunem byl schopen zvládnout všechny věci z našeho seznamu. Romain a Marco nám také poskytli cennou zpětnou vazbu. Díky velkým vylepšením na našem BMW M3 DTM jsme udělali velký krok kupředu. V továrně budeme dále tvrdě pracovat a připravovat se na jarní začátek sezony."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.