V první polovině měsíce byl na programu poslední letošní test s novými vozy ve španělském Monteblanco. Tento test byl prvním pro úřadujícího mistra DTM, Martina Tomczyka.
"Ačkoliv byl tento tři dny trvající test docela krátkým, tak jsme byli schopni nasbírat spoustu zkušeností a nasbírané znalosti jsme mohli ihned použít. Pokud budeme takto pokračovat, tak se nebojím toho, že by auto nebylo konkurenceschopné už od prvního závodu," řekl Martin.
Jezdci BMW v sestavě Andy Priaulx, Martin Tomczyk a Bruno Spengler na okruhu odjeli více jak 1000 kol. Testu se také účastnili Marco Wittmann a Romain Grosjean, který byl poslední den testů potvrzen jezdcem týmu Lotus Renault v F1.
"S testem jsem velmi spokojen. Bylo skvělé poznat nové auto, zvláště když DTM vstupuje do nové éry. Pro jezdce je vždy zajímavé vyvíjet nové auto. DTM je šampionát, který jsem sledoval již delší dobu, takže jsem velmi potěšen, že jsem dostal možnost testovat s BMW. Auto je opravdu hodně silné, hodně efektivní na brzdách a aerodynamice a docela dobře pracuje v pomalých zatáčkách. Je působivé, že auto takové velikosti se tak dobře ovládá a má tak dobré reakce. Myslím, že i pro tým bylo docela zajímavé dostat jiný pohled na věc od jezdce, který není z DTM ale z formulí," řekl Francouz Grosjean.
Priaulx je jezdcem s největšími zkušenostmi s novým BMW M3 DTM a je také dřívějším šampionem WTCC. "Byly to velmi produktivní tři dny. Velmi pozitivní také bylo spolupracovat s Brunem a Martinem. Udělali jsme hodně práce. Ohledně toho, kde momentálně s autem jsme, jsem velmi pozitivní. Je jasné, že se posouváme správným směrem. Z tohoto testu si odnáším hodně optimismu do budoucna," řekl spokojený Priaulx.
Další test nové techniky je plánován až na jaro. Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, byl s programem celkově spokojen. "Tým společně s Andym, Martinem a Brunem byl schopen zvládnout všechny věci z našeho seznamu. Romain a Marco nám také poskytli cennou zpětnou vazbu. Díky velkým vylepšením na našem BMW M3 DTM jsme udělali velký krok kupředu. V továrně budeme dále tvrdě pracovat a připravovat se na jarní začátek sezony."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.