V první polovině měsíce byl na programu poslední letošní test s novými vozy ve španělském Monteblanco. Tento test byl prvním pro úřadujícího mistra DTM, Martina Tomczyka.
"Ačkoliv byl tento tři dny trvající test docela krátkým, tak jsme byli schopni nasbírat spoustu zkušeností a nasbírané znalosti jsme mohli ihned použít. Pokud budeme takto pokračovat, tak se nebojím toho, že by auto nebylo konkurenceschopné už od prvního závodu," řekl Martin.
Jezdci BMW v sestavě Andy Priaulx, Martin Tomczyk a Bruno Spengler na okruhu odjeli více jak 1000 kol. Testu se také účastnili Marco Wittmann a Romain Grosjean, který byl poslední den testů potvrzen jezdcem týmu Lotus Renault v F1.
"S testem jsem velmi spokojen. Bylo skvělé poznat nové auto, zvláště když DTM vstupuje do nové éry. Pro jezdce je vždy zajímavé vyvíjet nové auto. DTM je šampionát, který jsem sledoval již delší dobu, takže jsem velmi potěšen, že jsem dostal možnost testovat s BMW. Auto je opravdu hodně silné, hodně efektivní na brzdách a aerodynamice a docela dobře pracuje v pomalých zatáčkách. Je působivé, že auto takové velikosti se tak dobře ovládá a má tak dobré reakce. Myslím, že i pro tým bylo docela zajímavé dostat jiný pohled na věc od jezdce, který není z DTM ale z formulí," řekl Francouz Grosjean.
Priaulx je jezdcem s největšími zkušenostmi s novým BMW M3 DTM a je také dřívějším šampionem WTCC. "Byly to velmi produktivní tři dny. Velmi pozitivní také bylo spolupracovat s Brunem a Martinem. Udělali jsme hodně práce. Ohledně toho, kde momentálně s autem jsme, jsem velmi pozitivní. Je jasné, že se posouváme správným směrem. Z tohoto testu si odnáším hodně optimismu do budoucna," řekl spokojený Priaulx.
Další test nové techniky je plánován až na jaro. Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, byl s programem celkově spokojen. "Tým společně s Andym, Martinem a Brunem byl schopen zvládnout všechny věci z našeho seznamu. Romain a Marco nám také poskytli cennou zpětnou vazbu. Díky velkým vylepšením na našem BMW M3 DTM jsme udělali velký krok kupředu. V továrně budeme dále tvrdě pracovat a připravovat se na jarní začátek sezony."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.