V první polovině měsíce byl na programu poslední letošní test s novými vozy ve španělském Monteblanco. Tento test byl prvním pro úřadujícího mistra DTM, Martina Tomczyka.
"Ačkoliv byl tento tři dny trvající test docela krátkým, tak jsme byli schopni nasbírat spoustu zkušeností a nasbírané znalosti jsme mohli ihned použít. Pokud budeme takto pokračovat, tak se nebojím toho, že by auto nebylo konkurenceschopné už od prvního závodu," řekl Martin.
Jezdci BMW v sestavě Andy Priaulx, Martin Tomczyk a Bruno Spengler na okruhu odjeli více jak 1000 kol. Testu se také účastnili Marco Wittmann a Romain Grosjean, který byl poslední den testů potvrzen jezdcem týmu Lotus Renault v F1.
"S testem jsem velmi spokojen. Bylo skvělé poznat nové auto, zvláště když DTM vstupuje do nové éry. Pro jezdce je vždy zajímavé vyvíjet nové auto. DTM je šampionát, který jsem sledoval již delší dobu, takže jsem velmi potěšen, že jsem dostal možnost testovat s BMW. Auto je opravdu hodně silné, hodně efektivní na brzdách a aerodynamice a docela dobře pracuje v pomalých zatáčkách. Je působivé, že auto takové velikosti se tak dobře ovládá a má tak dobré reakce. Myslím, že i pro tým bylo docela zajímavé dostat jiný pohled na věc od jezdce, který není z DTM ale z formulí," řekl Francouz Grosjean.
Priaulx je jezdcem s největšími zkušenostmi s novým BMW M3 DTM a je také dřívějším šampionem WTCC. "Byly to velmi produktivní tři dny. Velmi pozitivní také bylo spolupracovat s Brunem a Martinem. Udělali jsme hodně práce. Ohledně toho, kde momentálně s autem jsme, jsem velmi pozitivní. Je jasné, že se posouváme správným směrem. Z tohoto testu si odnáším hodně optimismu do budoucna," řekl spokojený Priaulx.
Další test nové techniky je plánován až na jaro. Šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, byl s programem celkově spokojen. "Tým společně s Andym, Martinem a Brunem byl schopen zvládnout všechny věci z našeho seznamu. Romain a Marco nám také poskytli cennou zpětnou vazbu. Díky velkým vylepšením na našem BMW M3 DTM jsme udělali velký krok kupředu. V továrně budeme dále tvrdě pracovat a připravovat se na jarní začátek sezony."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.