Úřadující šampión American Le Mans Series, Joey Hand, byl potvrzen jako pátý jezdec továrního týmu BMW pro Deutsche Tourenwagen Masters 2012.
"Opravdu se již těším na novou výzvu, která mě čeká v DTM. Děkuji také BMW za to, že mi dali důvěru," říká Hand, který pro BMW jezdil v ALMS v této sezoně. Společně s Dirkem Müllerem získali 3 vítězství a radovali se tak z titulu. Američan si BMW M3 DTM vyzkoušel poprvé minulý měsíc v Monteblancu.
"Okamžitě jsem se sžil s BMW M3 DTM. Jeho přítlak a karbonové brzdy jsou extrémně působivé. Některé členy týmu znám již z minulosti a v Monteblancu jsem měl možnost se seznámit s dalšími. Teď se již těším na naší blízkou týmovou budoucí spolupráci."
32 letý jezdec v minulosti závodil s různými monoposty předtím, než se v roce 2004 dostal v USA do Formule BMW. Odtud pak pokračoval do sportovních vozů. "Joey je členem rodiny BMW již dlouhou řadu let a jsme extrémně potěšeni, že se teď stane součástí našeho projektu DTM. Jeho předchozí úspěchy efektně podtrhují jeho dovednosti. Během testu s BMW M3 DTM v Monteblancu prokázal, že je velmi rychlý. Jsme přesvědčení, že připojení Joeyho do naší jezdecké sestavy celý projekt výrazně posílí. Navíc jeho charakter perfektně zapadá do našeho týmového charakteru," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt.
V táboře BMW tak pro příští rok zbývá pouze jedno volné místo vedle doposud oznámených pilotů (Hand, Andy Priaulx, Augusto Farfus, Bruno Spengler a Martin Tomczyk).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.