Promotér DTM, společnost ITR, potvrdila kalendář na rok 2012. Mělo by se jet deset započítávaných závodů plus jeden mimo bodování v Mnichově. Vše ještě musí schválit FIA.
V roce 2012 DTM startuje do své 13. sezony vé své moderní éře od roku 2000. Díky BMW budeme moci sledovat souboje tří německých premiérových značek. Kalendář by měl obsahovat deset standardních závodů a jednu shhow.
Bude se začínat 29. dubna již tradičně na Hockenheimringu ve spolkové zemi Baden-Württemberg. Pak bude následovat pět dalších závodů v Německu: 6. května na Lausitzringu, 1. července na Norisringu, 19. srpna na Nürburgringu, 16. září na Oscherslebenu a finále bude 21. října na Hockenheimu. Opět se nabízí možnost zažít neobvyklý zážitek, konkrétně se pojede 15. července na olympijském stadionu v Mnichově.
Kromě německých závodů se jedou nějaké podniky také mimo území Německa. Konkrétně to bude 20. května na Brands Hatch, o dva týdny později (3. června) se pojede na Red Bull Ringu. 26. srpna bude závod na Zandvoortu a ve Valencii se bude závodit 30. září.
Kalendář DTM na rok 2012:
29. dubna - Hockenheimring, Baden-Württemberg 06. května - Lausitzring 20. května - Brands Hatch 03. červen - Red Bull Ring Spielberg 01. červenec - Norisring 14.-15. července - Show-Event Olympiastadion München 19. srpna - Nürburgring 26. srpna - Circuit Park Zandvoort 16. září - Motorsport Arena Oschersleben 30. září - Valencia 21. října- Hockenheimring Baden-Württemberg
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.