Od minulé středy už se konečně hraje s otevřenými kartami - přestup Bruna Spenglera k BMW byl oficiálně potvrzen.
Co bylo v DTM hodně dlouhou dobu veřejným tajemstvím, už není. BMW minulou středu oznámilo uzavření smlouvy s Brunem Spenglerem. Kanaďan musel od 23. srpna pořád odpovídat na neutichající otázky ohledně jeho budoucnosti. "Je lepší, když se vás někdo občas na něco zeptá, než když nedostáváte žádné otázky. Je to více pozitivní než negativní," říká nový jezdec BMW. Otázky ohledně jeho budoucnosti tak bral spíše jako kompliment.
"Nebylo to vždycky jednoduché. Mám ale pochopení pro to, že to žurnalisté a fandové chtěli vědět. To je docela normální," říká Bruno. "Bylo to ale opravdu těžké. V této souvislosti mě něco hodně překvapilo. I přes otázky, které přicházeli každý víkend, jsem se udržel plně koncentrován - v každé kvalifikaci i v každém závodu. Vůbec mě to neotravovalo nebo nerozhodilo. Samotného mě to překvapilo, že mi to nevadilo. To je hodně pozitivní."
"Moje sportovní výsledky byly v Mnichově docela jasné. Vyhrát první závod DTM na stadionu, to je trochu zvláštní pocit. Bylo to divoké. Každopádně byla velká zábava, být neustále v takové blízkosti fandům. Ta atmosféra tam ve mě vzbudila hodně adrenalínu - bylo to něco jiného než obvykle," říká dosavadní jezdec Mercedesu o letošním závodu v Mnichově na bývalém olympijském stadionu.
"Absolutně nejhorším bodem sezony byl s odstupem samozřejmě Oschersleben. Byl jsem tam druhý, ale kvůli technickým problémům jsem musel vzdát. To nás stálo hodně." Bruno se v televizním rozhovoru pro motorsport-total.com také zmínil o sezoně celkově: "Odváděl jsem svoji práci, nijak moc jsem o tom dále nepřemýšlel. Závod od závodu jsem se snažil, výsledky jsem studoval vždy až po závodu."
Od sezony 2012 je tedy oficiálně pilotem BMW. Od kdy však? Smlouva u Mercedesu 28letému Kanďanovi na Hockenheimu v žádném případě nevypršela. Momentálně je stále pod smlouvou ve Stuttgartu. Aktuální otázka zní: Bude Norbert Haug svého dosavadního chráněnce ochoten pustit od Mercedesu pryč dříve? V zákulisí se vedou jedníní, podle kterých by se Bruno rád svezl s BMW M3 DTM ještě v tomto roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.