Od minulé středy už se konečně hraje s otevřenými kartami - přestup Bruna Spenglera k BMW byl oficiálně potvrzen.
Co bylo v DTM hodně dlouhou dobu veřejným tajemstvím, už není. BMW minulou středu oznámilo uzavření smlouvy s Brunem Spenglerem. Kanaďan musel od 23. srpna pořád odpovídat na neutichající otázky ohledně jeho budoucnosti. "Je lepší, když se vás někdo občas na něco zeptá, než když nedostáváte žádné otázky. Je to více pozitivní než negativní," říká nový jezdec BMW. Otázky ohledně jeho budoucnosti tak bral spíše jako kompliment.
"Nebylo to vždycky jednoduché. Mám ale pochopení pro to, že to žurnalisté a fandové chtěli vědět. To je docela normální," říká Bruno. "Bylo to ale opravdu těžké. V této souvislosti mě něco hodně překvapilo. I přes otázky, které přicházeli každý víkend, jsem se udržel plně koncentrován - v každé kvalifikaci i v každém závodu. Vůbec mě to neotravovalo nebo nerozhodilo. Samotného mě to překvapilo, že mi to nevadilo. To je hodně pozitivní."
"Moje sportovní výsledky byly v Mnichově docela jasné. Vyhrát první závod DTM na stadionu, to je trochu zvláštní pocit. Bylo to divoké. Každopádně byla velká zábava, být neustále v takové blízkosti fandům. Ta atmosféra tam ve mě vzbudila hodně adrenalínu - bylo to něco jiného než obvykle," říká dosavadní jezdec Mercedesu o letošním závodu v Mnichově na bývalém olympijském stadionu.
"Absolutně nejhorším bodem sezony byl s odstupem samozřejmě Oschersleben. Byl jsem tam druhý, ale kvůli technickým problémům jsem musel vzdát. To nás stálo hodně." Bruno se v televizním rozhovoru pro motorsport-total.com také zmínil o sezoně celkově: "Odváděl jsem svoji práci, nijak moc jsem o tom dále nepřemýšlel. Závod od závodu jsem se snažil, výsledky jsem studoval vždy až po závodu."
Od sezony 2012 je tedy oficiálně pilotem BMW. Od kdy však? Smlouva u Mercedesu 28letému Kanďanovi na Hockenheimu v žádném případě nevypršela. Momentálně je stále pod smlouvou ve Stuttgartu. Aktuální otázka zní: Bude Norbert Haug svého dosavadního chráněnce ochoten pustit od Mercedesu pryč dříve? V zákulisí se vedou jedníní, podle kterých by se Bruno rád svezl s BMW M3 DTM ještě v tomto roce.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?