Bývalý závodník DTM, Mika Häkkinen, se těší na BMW a na nové vozy DTM. Fin počítá s ještě těsnějšími a zábavnějšími závody.
Dvojnásobný mistr světa F1, Mika Häkkinen, závodil v DTM v letech 2005 až 2007. Od té doby se čas od času na závodech cestovních vozů objeví jako host. S finálovým závodem sezony 2011 na Hockenheimu v DTM skončila jedna éra. Od roku 2012 příchází s velkým očekáváním "nová" DTM. Nová pravidla by měla přispět k větší akci na trati a také přichází třetí výrobce.
"Je skvělé, že BMW přichází do DTM. Už se opravdu těším na nové jezdce a možná také na víc fandů. Bude to těsné, protože všechna auta vychází z totožného šasi. Jsem si jistý, že příští rok uvidíme ještě těsnější souboje. Bude to hodně zábavné," říká Mika.
Mika v DTM - Lausitzring 2006
V půlce listopadu se Mika vrací do Intercontinental Le-Mans-Cup (ILMC), když pojede závod na 1000 km v Zhuhaii s Mercedesem AMG SLS GT3. Vábí ho také výkonnější vozy DTM? "Upřímně: DTM je skvělá série, je to bezvadný sport. Ale člověk by měl jezdit DTM pokud mu nejde o zábavu, ale o vítězství. Člověk by neměl jít na start s tím, že se spokojí se druhým místem."
Mika byl jediným, kdo dokázal po svém přestupu z F1 slavit úspěchy i v DTM. Dnes již 43letý jezdec vybojoval tři vítězství. "Aktuální vozy jsou na limitu a není lehké s nimi jezdit. Díky novým pravidlům budou nové vozy jiné. Mohlo by to být více zábavné..." Comeback do DTM však vylučuje: "Už bohužel nejsem nejmladší."
Mika se také velmi dobře zná s Davidem Coulthardem, se kterým jezdil
u McLarenu - Suzuka 1999
Když ještě MIka závodil v DTM, tak samozřejmě bojoval i proti jezdci Audi, Martinu Tomczykovi, který se stal letošním mistrem. Na trati to byli velcí konkurenti, ale jinak k němu má Mika respekt: "Martin byl vždycky dobrý. Mě jeho titul nepřekvapuje, pracuje velmi tvrdě a je v DTM již hodně dlouho. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že mu to teď vyšlo," říká 20 násobný vítěz závodu F1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.