Bývalý závodník DTM, Mika Häkkinen, se těší na BMW a na nové vozy DTM. Fin počítá s ještě těsnějšími a zábavnějšími závody.
Dvojnásobný mistr světa F1, Mika Häkkinen, závodil v DTM v letech 2005 až 2007. Od té doby se čas od času na závodech cestovních vozů objeví jako host. S finálovým závodem sezony 2011 na Hockenheimu v DTM skončila jedna éra. Od roku 2012 příchází s velkým očekáváním "nová" DTM. Nová pravidla by měla přispět k větší akci na trati a také přichází třetí výrobce.
"Je skvělé, že BMW přichází do DTM. Už se opravdu těším na nové jezdce a možná také na víc fandů. Bude to těsné, protože všechna auta vychází z totožného šasi. Jsem si jistý, že příští rok uvidíme ještě těsnější souboje. Bude to hodně zábavné," říká Mika.
Mika v DTM - Lausitzring 2006
V půlce listopadu se Mika vrací do Intercontinental Le-Mans-Cup (ILMC), když pojede závod na 1000 km v Zhuhaii s Mercedesem AMG SLS GT3. Vábí ho také výkonnější vozy DTM? "Upřímně: DTM je skvělá série, je to bezvadný sport. Ale člověk by měl jezdit DTM pokud mu nejde o zábavu, ale o vítězství. Člověk by neměl jít na start s tím, že se spokojí se druhým místem."
Mika byl jediným, kdo dokázal po svém přestupu z F1 slavit úspěchy i v DTM. Dnes již 43letý jezdec vybojoval tři vítězství. "Aktuální vozy jsou na limitu a není lehké s nimi jezdit. Díky novým pravidlům budou nové vozy jiné. Mohlo by to být více zábavné..." Comeback do DTM však vylučuje: "Už bohužel nejsem nejmladší."
Mika se také velmi dobře zná s Davidem Coulthardem, se kterým jezdil
u McLarenu - Suzuka 1999
Když ještě MIka závodil v DTM, tak samozřejmě bojoval i proti jezdci Audi, Martinu Tomczykovi, který se stal letošním mistrem. Na trati to byli velcí konkurenti, ale jinak k němu má Mika respekt: "Martin byl vždycky dobrý. Mě jeho titul nepřekvapuje, pracuje velmi tvrdě a je v DTM již hodně dlouho. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že mu to teď vyšlo," říká 20 násobný vítěz závodu F1.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?