Bývalý závodník DTM, Mika Häkkinen, se těší na BMW a na nové vozy DTM. Fin počítá s ještě těsnějšími a zábavnějšími závody.
Dvojnásobný mistr světa F1, Mika Häkkinen, závodil v DTM v letech 2005 až 2007. Od té doby se čas od času na závodech cestovních vozů objeví jako host. S finálovým závodem sezony 2011 na Hockenheimu v DTM skončila jedna éra. Od roku 2012 příchází s velkým očekáváním "nová" DTM. Nová pravidla by měla přispět k větší akci na trati a také přichází třetí výrobce.
"Je skvělé, že BMW přichází do DTM. Už se opravdu těším na nové jezdce a možná také na víc fandů. Bude to těsné, protože všechna auta vychází z totožného šasi. Jsem si jistý, že příští rok uvidíme ještě těsnější souboje. Bude to hodně zábavné," říká Mika.
Mika v DTM - Lausitzring 2006
V půlce listopadu se Mika vrací do Intercontinental Le-Mans-Cup (ILMC), když pojede závod na 1000 km v Zhuhaii s Mercedesem AMG SLS GT3. Vábí ho také výkonnější vozy DTM? "Upřímně: DTM je skvělá série, je to bezvadný sport. Ale člověk by měl jezdit DTM pokud mu nejde o zábavu, ale o vítězství. Člověk by neměl jít na start s tím, že se spokojí se druhým místem."
Mika byl jediným, kdo dokázal po svém přestupu z F1 slavit úspěchy i v DTM. Dnes již 43letý jezdec vybojoval tři vítězství. "Aktuální vozy jsou na limitu a není lehké s nimi jezdit. Díky novým pravidlům budou nové vozy jiné. Mohlo by to být více zábavné..." Comeback do DTM však vylučuje: "Už bohužel nejsem nejmladší."
Mika se také velmi dobře zná s Davidem Coulthardem, se kterým jezdil
u McLarenu - Suzuka 1999
Když ještě MIka závodil v DTM, tak samozřejmě bojoval i proti jezdci Audi, Martinu Tomczykovi, který se stal letošním mistrem. Na trati to byli velcí konkurenti, ale jinak k němu má Mika respekt: "Martin byl vždycky dobrý. Mě jeho titul nepřekvapuje, pracuje velmi tvrdě a je v DTM již hodně dlouho. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že mu to teď vyšlo," říká 20 násobný vítěz závodu F1.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?