Bývalý závodník DTM, Mika Häkkinen, se těší na BMW a na nové vozy DTM. Fin počítá s ještě těsnějšími a zábavnějšími závody.
Dvojnásobný mistr světa F1, Mika Häkkinen, závodil v DTM v letech 2005 až 2007. Od té doby se čas od času na závodech cestovních vozů objeví jako host. S finálovým závodem sezony 2011 na Hockenheimu v DTM skončila jedna éra. Od roku 2012 příchází s velkým očekáváním "nová" DTM. Nová pravidla by měla přispět k větší akci na trati a také přichází třetí výrobce.
"Je skvělé, že BMW přichází do DTM. Už se opravdu těším na nové jezdce a možná také na víc fandů. Bude to těsné, protože všechna auta vychází z totožného šasi. Jsem si jistý, že příští rok uvidíme ještě těsnější souboje. Bude to hodně zábavné," říká Mika.
Mika v DTM - Lausitzring 2006
V půlce listopadu se Mika vrací do Intercontinental Le-Mans-Cup (ILMC), když pojede závod na 1000 km v Zhuhaii s Mercedesem AMG SLS GT3. Vábí ho také výkonnější vozy DTM? "Upřímně: DTM je skvělá série, je to bezvadný sport. Ale člověk by měl jezdit DTM pokud mu nejde o zábavu, ale o vítězství. Člověk by neměl jít na start s tím, že se spokojí se druhým místem."
Mika byl jediným, kdo dokázal po svém přestupu z F1 slavit úspěchy i v DTM. Dnes již 43letý jezdec vybojoval tři vítězství. "Aktuální vozy jsou na limitu a není lehké s nimi jezdit. Díky novým pravidlům budou nové vozy jiné. Mohlo by to být více zábavné..." Comeback do DTM však vylučuje: "Už bohužel nejsem nejmladší."
Mika se také velmi dobře zná s Davidem Coulthardem, se kterým jezdil
u McLarenu - Suzuka 1999
Když ještě MIka závodil v DTM, tak samozřejmě bojoval i proti jezdci Audi, Martinu Tomczykovi, který se stal letošním mistrem. Na trati to byli velcí konkurenti, ale jinak k němu má Mika respekt: "Martin byl vždycky dobrý. Mě jeho titul nepřekvapuje, pracuje velmi tvrdě a je v DTM již hodně dlouho. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že mu to teď vyšlo," říká 20 násobný vítěz závodu F1.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.