Bývalý závodník DTM, Mika Häkkinen, se těší na BMW a na nové vozy DTM. Fin počítá s ještě těsnějšími a zábavnějšími závody.
Dvojnásobný mistr světa F1, Mika Häkkinen, závodil v DTM v letech 2005 až 2007. Od té doby se čas od času na závodech cestovních vozů objeví jako host. S finálovým závodem sezony 2011 na Hockenheimu v DTM skončila jedna éra. Od roku 2012 příchází s velkým očekáváním "nová" DTM. Nová pravidla by měla přispět k větší akci na trati a také přichází třetí výrobce.
"Je skvělé, že BMW přichází do DTM. Už se opravdu těším na nové jezdce a možná také na víc fandů. Bude to těsné, protože všechna auta vychází z totožného šasi. Jsem si jistý, že příští rok uvidíme ještě těsnější souboje. Bude to hodně zábavné," říká Mika.
Mika v DTM - Lausitzring 2006
V půlce listopadu se Mika vrací do Intercontinental Le-Mans-Cup (ILMC), když pojede závod na 1000 km v Zhuhaii s Mercedesem AMG SLS GT3. Vábí ho také výkonnější vozy DTM? "Upřímně: DTM je skvělá série, je to bezvadný sport. Ale člověk by měl jezdit DTM pokud mu nejde o zábavu, ale o vítězství. Člověk by neměl jít na start s tím, že se spokojí se druhým místem."
Mika byl jediným, kdo dokázal po svém přestupu z F1 slavit úspěchy i v DTM. Dnes již 43letý jezdec vybojoval tři vítězství. "Aktuální vozy jsou na limitu a není lehké s nimi jezdit. Díky novým pravidlům budou nové vozy jiné. Mohlo by to být více zábavné..." Comeback do DTM však vylučuje: "Už bohužel nejsem nejmladší."
Mika se také velmi dobře zná s Davidem Coulthardem, se kterým jezdil
u McLarenu - Suzuka 1999
Když ještě MIka závodil v DTM, tak samozřejmě bojoval i proti jezdci Audi, Martinu Tomczykovi, který se stal letošním mistrem. Na trati to byli velcí konkurenti, ale jinak k němu má Mika respekt: "Martin byl vždycky dobrý. Mě jeho titul nepřekvapuje, pracuje velmi tvrdě a je v DTM již hodně dlouho. Takže mě opravdu nepřekvapuje, že mu to teď vyšlo," říká 20 násobný vítěz závodu F1.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?