HOCKENHEIMRING, ZÁVOD; Jamie Green si připsal svoje letošní první vítězství na posledním závodu sezony na německém Hockenheimu.
Z první řady Brit přesprintoval ještě před první zatáčkou vítěze kvalifikace, Miguela Molinu, a do konce závodu už se do vzájemného souboje nikdy nedostali. Již v pátém kole byl náskok Greena 2,5s a dále se zvyšoval až na 7s při průjezdu cílem. Brit tak získal své sedmé vítězství v DTM a první od loňského Norisringu.
Novopečený šampion DTM, Martin Tomczyk, předvedl z druhé řady asi nejlepší start ze všech, ale nepovedlo se mu vmáčknout se mezi Greena a Molinu v první zatáčce. Jezdec týmu Phoenix tak předjel Molinu zvonu ještě v úvodním kole ve stejné specifikaci Audi (2008) ve Spitzkehre. Bojovat s Greenem však již nedokázal, a tak dojel druhý.
Molina dojel třetí a stal se tak prvním Španělem, který dokázal v DTM získat podium. Čtvrtý dojel Mike Rockenfeller, který byl v 10. kole první, kdo zajel do boxů pro palivo a nové pneumatiky. Díky strategii, kdy zajel do boxů o kolo dříve, se tak dostal před Tima Scheidera. Ve stejném kole však zastavil také Paffett na Mercedesu a využil výjezdové kolo na svých Hankook pneumatikách, a tak se dostal těsně vedle Scheidera, který vyjížděl z boxů a následně se po soubji dostal před Scheidera.
Tima také ještě osm kol před koncem předjel týmový kolega, Mattias Ekström. Švéd se tak propracoval z 10. místa na startu na 6. v cíli. Poslední bod si za osmé místo připsal Olivier Jarvis na Audi.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?