Rene Rast, Jean-Karl Vernay a Richie Stanaway dostali minulý týden šanci si poprvé ve své kariéře vyzkoušet vůz DTM. Mnichovská značky BMW, která je ve stádiu příprav na vstup do DTM, jim dala v průběhu minulého týdny šanci vyzkoušet si BMW M3 DTM.
Trio mladíků si vychutnalo možnost vyzkoušet si BMW M3 DTM, které je postaveno podle nových technických regulí platných v DTM od roku 2012. Na vývoji vozu se doposud podíleli Andy Priaulx, Augusto Farfus, Jörg Müller a Dirk Müller.
"Test jsem si opravdu užil. Byla to skvělá zkušenost. V týmu jsem se cítil opravdu dobře a hodně jsem se toho naučil. Celkově jsem byl s mým výkonem spokojen. Myslím, že jsem udělal přesně to, co se ode mne očekávalo. Auto je skvělé, je to velká zábava s ním jezdit. Dynamika a skvělé brzdy, to jsou hlavní rozdíli ve srovnání s vozy, s kterými jsem mohl doposud jezdit. Rychle jsem si ale zvykl a mohl na to zatlačit," říká Rast, který je na nejlepší cestě získat titul šampióna Porsche Supercupu.
Vernay, který je šampiónem Indi Car pro rok 2010, a Stanaway, německý šampión F3, sdílejí nadšení svého kolegy: "Auto je neuvěřitelné. Má neskutečný grip a přítlak. Myslím, že moje časy na kolo bylo dobré, v průběhu testu se mi je navíc dařilo zlepšovat. Z auta jsem měl opravdu dobrý pocit," řekl Vernay.
Fanoušci DTM se navíc mohou těšit, že novou M3 DTM uvidí už na posledním závodu letošního roku na Hockenheimu, kdy s ním bude v sobotu jezdit Dirk Werner. Poté bude vůz na okruhu vystaven vedle nových strojů značek Audi a Mercedes.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?