Rene Rast, Jean-Karl Vernay a Richie Stanaway dostali minulý týden šanci si poprvé ve své kariéře vyzkoušet vůz DTM. Mnichovská značky BMW, která je ve stádiu příprav na vstup do DTM, jim dala v průběhu minulého týdny šanci vyzkoušet si BMW M3 DTM.
Trio mladíků si vychutnalo možnost vyzkoušet si BMW M3 DTM, které je postaveno podle nových technických regulí platných v DTM od roku 2012. Na vývoji vozu se doposud podíleli Andy Priaulx, Augusto Farfus, Jörg Müller a Dirk Müller.
"Test jsem si opravdu užil. Byla to skvělá zkušenost. V týmu jsem se cítil opravdu dobře a hodně jsem se toho naučil. Celkově jsem byl s mým výkonem spokojen. Myslím, že jsem udělal přesně to, co se ode mne očekávalo. Auto je skvělé, je to velká zábava s ním jezdit. Dynamika a skvělé brzdy, to jsou hlavní rozdíli ve srovnání s vozy, s kterými jsem mohl doposud jezdit. Rychle jsem si ale zvykl a mohl na to zatlačit," říká Rast, který je na nejlepší cestě získat titul šampióna Porsche Supercupu.
Vernay, který je šampiónem Indi Car pro rok 2010, a Stanaway, německý šampión F3, sdílejí nadšení svého kolegy: "Auto je neuvěřitelné. Má neskutečný grip a přítlak. Myslím, že moje časy na kolo bylo dobré, v průběhu testu se mi je navíc dařilo zlepšovat. Z auta jsem měl opravdu dobrý pocit," řekl Vernay.
Fanoušci DTM se navíc mohou těšit, že novou M3 DTM uvidí už na posledním závodu letošního roku na Hockenheimu, kdy s ním bude v sobotu jezdit Dirk Werner. Poté bude vůz na okruhu vystaven vedle nových strojů značek Audi a Mercedes.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?