Rene Rast, Jean-Karl Vernay a Richie Stanaway dostali minulý týden šanci si poprvé ve své kariéře vyzkoušet vůz DTM. Mnichovská značky BMW, která je ve stádiu příprav na vstup do DTM, jim dala v průběhu minulého týdny šanci vyzkoušet si BMW M3 DTM.
Trio mladíků si vychutnalo možnost vyzkoušet si BMW M3 DTM, které je postaveno podle nových technických regulí platných v DTM od roku 2012. Na vývoji vozu se doposud podíleli Andy Priaulx, Augusto Farfus, Jörg Müller a Dirk Müller.
"Test jsem si opravdu užil. Byla to skvělá zkušenost. V týmu jsem se cítil opravdu dobře a hodně jsem se toho naučil. Celkově jsem byl s mým výkonem spokojen. Myslím, že jsem udělal přesně to, co se ode mne očekávalo. Auto je skvělé, je to velká zábava s ním jezdit. Dynamika a skvělé brzdy, to jsou hlavní rozdíli ve srovnání s vozy, s kterými jsem mohl doposud jezdit. Rychle jsem si ale zvykl a mohl na to zatlačit," říká Rast, který je na nejlepší cestě získat titul šampióna Porsche Supercupu.
Vernay, který je šampiónem Indi Car pro rok 2010, a Stanaway, německý šampión F3, sdílejí nadšení svého kolegy: "Auto je neuvěřitelné. Má neskutečný grip a přítlak. Myslím, že moje časy na kolo bylo dobré, v průběhu testu se mi je navíc dařilo zlepšovat. Z auta jsem měl opravdu dobrý pocit," řekl Vernay.
Fanoušci DTM se navíc mohou těšit, že novou M3 DTM uvidí už na posledním závodu letošního roku na Hockenheimu, kdy s ním bude v sobotu jezdit Dirk Werner. Poté bude vůz na okruhu vystaven vedle nových strojů značek Audi a Mercedes.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?