Senzace je dovršena, Martin Tomczyk je novým šampiónem DTM pro rok 2011! I přesto, že je mu teprve 29 let, patří jezdec z Rosenheimu se svými 11 sezonami v DTM a 112 závody k nejzkušenějším pilotům pole. To ale není jediný zajímavý fakt, který o pilotovi Audi zatím víte, ale také například...
... Martin Tomczyk si 22. dubna 2001 odbyl v DTM jako tehdy nejmladší jezdec historie svůj debut. Co víc, závod na Hockenheimu byl pro jezdce se soukromě nasazenou Audi TT-R DTM týmem Abt Sportsline vůbec celkově prvním s cestovním vozem.
... od té doby Martin odjel již zmíněných 112 závodů, ve kterých 7krát zvítězil, 8krát vyhrál kvalifikaci, zajel 6 nejrychlejších kol a byl 23krát na podium.
... Martin na statistiky, jako je takováhle, vůbec nevěří. Navíc, na rozdíl od jiných jezdců, nevěří ani na pověry a talismany.
Posledními roky v továrním voze se Martin spíš protrápil...
... má i přesto svůj tradiční rituál: Před rozhodujícím kolem v kvalifikaci sedí Martin v kokpitu závodního vozu a ohlíží se zpět. Zavře oči a projede si trať kousek po kousku ve své mysli.
... Martin po deseti letech v barvách továrních vozů značky Audi přesedl před letošní sezonou do ročního vozu týmu Audi Phoenix.
...letos však přišla s ročním vozem změna.
... jeho doposud nejlepším umístěním na konci roku bylo 3. místo ze sezony 2007. Tehdy bojovali až do posledního závodu na Hockenheimringu o titul tři jezdci: Mattias Ekström (pozdější mistr DTM), Bruno Spengler a právě Martin Tomczyk.
Martin s A4 DTM v dosud jeho nejlepší sezoně, roce 2007
... Martin Tomczyk je se svým 1,88m nejvyšším jezdcem ve startovním poli DTM.
... vystudoval jako kancelářský obchodník, ale jeho snem bylo stále zůstat ve školce.
... pokud by měl Martinovu karieru někdy někdo zfilmovat, tak by chtěl, aby ho hrál Nicolas Cage.
... Martin si se svým bratrem vytvořil nejen velké přátelské pouto, ale Tobias je manažerem jezdců v DTM.
Martin si vyzkoušel i brněnskou trať
... titul v DTM je pro něj už druhým titulem, v roce 1999 vyhrál portugalské formulové mistrovství ADAC .
... Martin je náruživým fanouškem filmové série Rocky. Některé části této klasiky se Sylvesterem Stallonem dokonce dokáže odříkat nazpaměť.
... v 11 letech nastoupil ke svému prvnímu závodu na motokárách. Byl to závod na parkovišti mezi pylony. V roce 1994 se už stal mistrem Německa v závodech motokár.
... Martin a Tobias Tomczykovi dali svému otci, Hermannu Tomczykovi, let, ve kterém si tři členové rodiny vyzkoušení let beztíže.
... Martin patří mezi technické typy lidí, mezi známými a kolegy patří mezi znalce telefonů, laptopů a televizí.
Martin byl u zrodu továrního týmu Audi v DTM
... Martin žije se svou partnerkou, Christinou Surer, v blízkosti Baselu.
... má Martin rád i mimo závodní okruh vše, co má koňské síly. Mezi jeho koníčky patří také například motorky značky Harley Davidson.
... Martin je pravý "gambler". Doma pořádá se svými přáteli turnaje v pokru a pořád také platí za častého návštěvníka hlasitých diskoték.
... patří také mezi fanoušky fotbalového týmu FC Bayern München. S Bastianem Schweinsteigerem si to už několikrát rozdal na PlayStationu.
... letos startoval Martin poprvé od roku 2004 s vozem, který měl jiné zbarvení, než to od sponzora Red Bull. S Red Bullem má ale dobre vztahy, navic i nadále spolupracuje s dobročinnou organizací rakouské značky "Wings for Life".
... Martin odměnil svého dlouholetého sponzora, společnost Schaeffer, titulem právě v roce, kdy se stala titulárním sponzorem jeho vozu.
... Martin je ve svém volném čase náruživým kuchařem a vlastní také několik kuchařek a knížek s recepty.
Kariéra Martina Tomczyka:
1994: 1. místo v Deutsche Kart-Slalom-Meisterschaft 1995: 5. místo v Deutsche Kadetten-Mannschaftsmeisterschaft 1996: 1. místo v Deutsche Kart-Mannschaftsmeisterschaft (Klasse Pop-Junioren) 1997: 2. místo v Deutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 2. místo v Süddeutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 1. místo v Südbayrische Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1998: 2. místo v ADAC-Formel-Junior-Cup 1999: 1. místo v Portugiesische BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 1999: 4. místo v BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 2000: 12. místo v Deutsche Formel-3-Meisterschaft 2001: 13. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2002: 11. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2003: 15. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2004: 5. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2005: 13. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2006: 4. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: 3. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: Motorsportler des Jahres (ADAC) (Sportovec v motorsportu roku 2007) 2008: 7. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2009: 6. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2010: 8. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2011: 1. místo v DTM (Audi A4 DTM)
Fotogalerie Martinovi kariéry v DTM od roku 2004 je ke vidění zde
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.