Senzace je dovršena, Martin Tomczyk je novým šampiónem DTM pro rok 2011! I přesto, že je mu teprve 29 let, patří jezdec z Rosenheimu se svými 11 sezonami v DTM a 112 závody k nejzkušenějším pilotům pole. To ale není jediný zajímavý fakt, který o pilotovi Audi zatím víte, ale také například...
... Martin Tomczyk si 22. dubna 2001 odbyl v DTM jako tehdy nejmladší jezdec historie svůj debut. Co víc, závod na Hockenheimu byl pro jezdce se soukromě nasazenou Audi TT-R DTM týmem Abt Sportsline vůbec celkově prvním s cestovním vozem.
... od té doby Martin odjel již zmíněných 112 závodů, ve kterých 7krát zvítězil, 8krát vyhrál kvalifikaci, zajel 6 nejrychlejších kol a byl 23krát na podium.
... Martin na statistiky, jako je takováhle, vůbec nevěří. Navíc, na rozdíl od jiných jezdců, nevěří ani na pověry a talismany.
Posledními roky v továrním voze se Martin spíš protrápil...
... má i přesto svůj tradiční rituál: Před rozhodujícím kolem v kvalifikaci sedí Martin v kokpitu závodního vozu a ohlíží se zpět. Zavře oči a projede si trať kousek po kousku ve své mysli.
... Martin po deseti letech v barvách továrních vozů značky Audi přesedl před letošní sezonou do ročního vozu týmu Audi Phoenix.
...letos však přišla s ročním vozem změna.
... jeho doposud nejlepším umístěním na konci roku bylo 3. místo ze sezony 2007. Tehdy bojovali až do posledního závodu na Hockenheimringu o titul tři jezdci: Mattias Ekström (pozdější mistr DTM), Bruno Spengler a právě Martin Tomczyk.
Martin s A4 DTM v dosud jeho nejlepší sezoně, roce 2007
... Martin Tomczyk je se svým 1,88m nejvyšším jezdcem ve startovním poli DTM.
... vystudoval jako kancelářský obchodník, ale jeho snem bylo stále zůstat ve školce.
... pokud by měl Martinovu karieru někdy někdo zfilmovat, tak by chtěl, aby ho hrál Nicolas Cage.
... Martin si se svým bratrem vytvořil nejen velké přátelské pouto, ale Tobias je manažerem jezdců v DTM.
Martin si vyzkoušel i brněnskou trať
... titul v DTM je pro něj už druhým titulem, v roce 1999 vyhrál portugalské formulové mistrovství ADAC .
... Martin je náruživým fanouškem filmové série Rocky. Některé části této klasiky se Sylvesterem Stallonem dokonce dokáže odříkat nazpaměť.
... v 11 letech nastoupil ke svému prvnímu závodu na motokárách. Byl to závod na parkovišti mezi pylony. V roce 1994 se už stal mistrem Německa v závodech motokár.
... Martin a Tobias Tomczykovi dali svému otci, Hermannu Tomczykovi, let, ve kterém si tři členové rodiny vyzkoušení let beztíže.
... Martin patří mezi technické typy lidí, mezi známými a kolegy patří mezi znalce telefonů, laptopů a televizí.
Martin byl u zrodu továrního týmu Audi v DTM
... Martin žije se svou partnerkou, Christinou Surer, v blízkosti Baselu.
... má Martin rád i mimo závodní okruh vše, co má koňské síly. Mezi jeho koníčky patří také například motorky značky Harley Davidson.
... Martin je pravý "gambler". Doma pořádá se svými přáteli turnaje v pokru a pořád také platí za častého návštěvníka hlasitých diskoték.
... patří také mezi fanoušky fotbalového týmu FC Bayern München. S Bastianem Schweinsteigerem si to už několikrát rozdal na PlayStationu.
... letos startoval Martin poprvé od roku 2004 s vozem, který měl jiné zbarvení, než to od sponzora Red Bull. S Red Bullem má ale dobre vztahy, navic i nadále spolupracuje s dobročinnou organizací rakouské značky "Wings for Life".
... Martin odměnil svého dlouholetého sponzora, společnost Schaeffer, titulem právě v roce, kdy se stala titulárním sponzorem jeho vozu.
... Martin je ve svém volném čase náruživým kuchařem a vlastní také několik kuchařek a knížek s recepty.
Kariéra Martina Tomczyka:
1994: 1. místo v Deutsche Kart-Slalom-Meisterschaft 1995: 5. místo v Deutsche Kadetten-Mannschaftsmeisterschaft 1996: 1. místo v Deutsche Kart-Mannschaftsmeisterschaft (Klasse Pop-Junioren) 1997: 2. místo v Deutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 2. místo v Süddeutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 1. místo v Südbayrische Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1998: 2. místo v ADAC-Formel-Junior-Cup 1999: 1. místo v Portugiesische BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 1999: 4. místo v BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 2000: 12. místo v Deutsche Formel-3-Meisterschaft 2001: 13. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2002: 11. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2003: 15. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2004: 5. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2005: 13. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2006: 4. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: 3. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: Motorsportler des Jahres (ADAC) (Sportovec v motorsportu roku 2007) 2008: 7. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2009: 6. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2010: 8. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2011: 1. místo v DTM (Audi A4 DTM)
Fotogalerie Martinovi kariéry v DTM od roku 2004 je ke vidění zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?