Senzace je dovršena, Martin Tomczyk je novým šampiónem DTM pro rok 2011! I přesto, že je mu teprve 29 let, patří jezdec z Rosenheimu se svými 11 sezonami v DTM a 112 závody k nejzkušenějším pilotům pole. To ale není jediný zajímavý fakt, který o pilotovi Audi zatím víte, ale také například...
... Martin Tomczyk si 22. dubna 2001 odbyl v DTM jako tehdy nejmladší jezdec historie svůj debut. Co víc, závod na Hockenheimu byl pro jezdce se soukromě nasazenou Audi TT-R DTM týmem Abt Sportsline vůbec celkově prvním s cestovním vozem.
... od té doby Martin odjel již zmíněných 112 závodů, ve kterých 7krát zvítězil, 8krát vyhrál kvalifikaci, zajel 6 nejrychlejších kol a byl 23krát na podium.
... Martin na statistiky, jako je takováhle, vůbec nevěří. Navíc, na rozdíl od jiných jezdců, nevěří ani na pověry a talismany.
Posledními roky v továrním voze se Martin spíš protrápil...
... má i přesto svůj tradiční rituál: Před rozhodujícím kolem v kvalifikaci sedí Martin v kokpitu závodního vozu a ohlíží se zpět. Zavře oči a projede si trať kousek po kousku ve své mysli.
... Martin po deseti letech v barvách továrních vozů značky Audi přesedl před letošní sezonou do ročního vozu týmu Audi Phoenix.
...letos však přišla s ročním vozem změna.
... jeho doposud nejlepším umístěním na konci roku bylo 3. místo ze sezony 2007. Tehdy bojovali až do posledního závodu na Hockenheimringu o titul tři jezdci: Mattias Ekström (pozdější mistr DTM), Bruno Spengler a právě Martin Tomczyk.
Martin s A4 DTM v dosud jeho nejlepší sezoně, roce 2007
... Martin Tomczyk je se svým 1,88m nejvyšším jezdcem ve startovním poli DTM.
... vystudoval jako kancelářský obchodník, ale jeho snem bylo stále zůstat ve školce.
... pokud by měl Martinovu karieru někdy někdo zfilmovat, tak by chtěl, aby ho hrál Nicolas Cage.
... Martin si se svým bratrem vytvořil nejen velké přátelské pouto, ale Tobias je manažerem jezdců v DTM.
Martin si vyzkoušel i brněnskou trať
... titul v DTM je pro něj už druhým titulem, v roce 1999 vyhrál portugalské formulové mistrovství ADAC .
... Martin je náruživým fanouškem filmové série Rocky. Některé části této klasiky se Sylvesterem Stallonem dokonce dokáže odříkat nazpaměť.
... v 11 letech nastoupil ke svému prvnímu závodu na motokárách. Byl to závod na parkovišti mezi pylony. V roce 1994 se už stal mistrem Německa v závodech motokár.
... Martin a Tobias Tomczykovi dali svému otci, Hermannu Tomczykovi, let, ve kterém si tři členové rodiny vyzkoušení let beztíže.
... Martin patří mezi technické typy lidí, mezi známými a kolegy patří mezi znalce telefonů, laptopů a televizí.
Martin byl u zrodu továrního týmu Audi v DTM
... Martin žije se svou partnerkou, Christinou Surer, v blízkosti Baselu.
... má Martin rád i mimo závodní okruh vše, co má koňské síly. Mezi jeho koníčky patří také například motorky značky Harley Davidson.
... Martin je pravý "gambler". Doma pořádá se svými přáteli turnaje v pokru a pořád také platí za častého návštěvníka hlasitých diskoték.
... patří také mezi fanoušky fotbalového týmu FC Bayern München. S Bastianem Schweinsteigerem si to už několikrát rozdal na PlayStationu.
... letos startoval Martin poprvé od roku 2004 s vozem, který měl jiné zbarvení, než to od sponzora Red Bull. S Red Bullem má ale dobre vztahy, navic i nadále spolupracuje s dobročinnou organizací rakouské značky "Wings for Life".
... Martin odměnil svého dlouholetého sponzora, společnost Schaeffer, titulem právě v roce, kdy se stala titulárním sponzorem jeho vozu.
... Martin je ve svém volném čase náruživým kuchařem a vlastní také několik kuchařek a knížek s recepty.
Kariéra Martina Tomczyka:
1994: 1. místo v Deutsche Kart-Slalom-Meisterschaft 1995: 5. místo v Deutsche Kadetten-Mannschaftsmeisterschaft 1996: 1. místo v Deutsche Kart-Mannschaftsmeisterschaft (Klasse Pop-Junioren) 1997: 2. místo v Deutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 2. místo v Süddeutsche Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1997: 1. místo v Südbayrische Kart-Meisterschaft (Klasse Pop) 1998: 2. místo v ADAC-Formel-Junior-Cup 1999: 1. místo v Portugiesische BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 1999: 4. místo v BMW-Formel-ADAC-Meisterschaft 2000: 12. místo v Deutsche Formel-3-Meisterschaft 2001: 13. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2002: 11. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2003: 15. místo v DTM (Abt-Audi TT-R) 2004: 5. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2005: 13. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2006: 4. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: 3. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2007: Motorsportler des Jahres (ADAC) (Sportovec v motorsportu roku 2007) 2008: 7. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2009: 6. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2010: 8. místo v DTM (Audi A4 DTM) 2011: 1. místo v DTM (Audi A4 DTM)
Fotogalerie Martinovi kariéry v DTM od roku 2004 je ke vidění zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.