Audi na autosalonu ve Frankfurtu představilo model, který ponese všechny naděje ingolstadtské značky v DTM v dalších letech. Vůz vychází z modelu Audi A5.
Stejně jako u BMW M3 DTM, které bylo představeno v červenci, byla i u Audi A5 DTM výrazně zredukována aerodynamika v zadní části vozu. V porovnání se současnou A4 DTM už za zadními koly nenajdeme žádná aerodynamická křidélka. Naopak zadní křídlo je ve srovnání se současným strojem daleko masivnější. Nová auta mají daleko méně sofistikovanou elektroniku a jezdit budou na větších pneumatikách. Tvůrci pravidel chtěli dosáhnout snížení nákladů až o 40 % tím, že přesně vymezili možné materiály, které jsou na vozech použity. Nová auta také mají větší 120l nádrže, které umožní absolvovat celý závod bez dotankovávání paliva.
Vůz je interně označován jako R17. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu, zatímco jezdci značky se zúčastní privátního testování DTM, které se koná na Lausitzringu.
A5 DTM je 5,01m dlouhá, 1,95m široká a 1,15m vysoká. Rozvoj je u všech speciálů DTM pevně stanoven na 2 750mm. Stejně jako její předchůdkyně bude i Audi A5 DTM poháněna motorem V8 o výkonu asi 340 kW (460 koní). Novinkou je šestistupňová převodovka, řadit se bude nyní pomocí páky na volantu.
Foto naleznete zde.
zdroj: www.motorsport-total.com
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?