Audi na autosalonu ve Frankfurtu představilo model, který ponese všechny naděje ingolstadtské značky v DTM v dalších letech. Vůz vychází z modelu Audi A5.
Stejně jako u BMW M3 DTM, které bylo představeno v červenci, byla i u Audi A5 DTM výrazně zredukována aerodynamika v zadní části vozu. V porovnání se současnou A4 DTM už za zadními koly nenajdeme žádná aerodynamická křidélka. Naopak zadní křídlo je ve srovnání se současným strojem daleko masivnější. Nová auta mají daleko méně sofistikovanou elektroniku a jezdit budou na větších pneumatikách. Tvůrci pravidel chtěli dosáhnout snížení nákladů až o 40 % tím, že přesně vymezili možné materiály, které jsou na vozech použity. Nová auta také mají větší 120l nádrže, které umožní absolvovat celý závod bez dotankovávání paliva.
Vůz je interně označován jako R17. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu, zatímco jezdci značky se zúčastní privátního testování DTM, které se koná na Lausitzringu.
A5 DTM je 5,01m dlouhá, 1,95m široká a 1,15m vysoká. Rozvoj je u všech speciálů DTM pevně stanoven na 2 750mm. Stejně jako její předchůdkyně bude i Audi A5 DTM poháněna motorem V8 o výkonu asi 340 kW (460 koní). Novinkou je šestistupňová převodovka, řadit se bude nyní pomocí páky na volantu.
Foto naleznete zde.
zdroj: www.motorsport-total.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.