Audi na autosalonu ve Frankfurtu představilo model, který ponese všechny naděje ingolstadtské značky v DTM v dalších letech. Vůz vychází z modelu Audi A5.
Stejně jako u BMW M3 DTM, které bylo představeno v červenci, byla i u Audi A5 DTM výrazně zredukována aerodynamika v zadní části vozu. V porovnání se současnou A4 DTM už za zadními koly nenajdeme žádná aerodynamická křidélka. Naopak zadní křídlo je ve srovnání se současným strojem daleko masivnější. Nová auta mají daleko méně sofistikovanou elektroniku a jezdit budou na větších pneumatikách. Tvůrci pravidel chtěli dosáhnout snížení nákladů až o 40 % tím, že přesně vymezili možné materiály, které jsou na vozech použity. Nová auta také mají větší 120l nádrže, které umožní absolvovat celý závod bez dotankovávání paliva.
Vůz je interně označován jako R17. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu, zatímco jezdci značky se zúčastní privátního testování DTM, které se koná na Lausitzringu.
A5 DTM je 5,01m dlouhá, 1,95m široká a 1,15m vysoká. Rozvoj je u všech speciálů DTM pevně stanoven na 2 750mm. Stejně jako její předchůdkyně bude i Audi A5 DTM poháněna motorem V8 o výkonu asi 340 kW (460 koní). Novinkou je šestistupňová převodovka, řadit se bude nyní pomocí páky na volantu.
Foto naleznete zde.
zdroj: www.motorsport-total.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.