Na německém Lausitzringu se právě koná první oficiální testování nových vozů DTM. Na trati je kromě BMW také Audi a Mercedes.
Na serveru www.motorsport-total.com se objevily fotografie zachycující nové BMW M3 DTM stále ještě v maskoací barvě, jak krouží po Lausitzu. Na okruhu jezdí tři M3, bavorští se tak snaží z prvního testu získat co nejvíce dat.
"Test na Lausitzringu se můžeme hodnotit pozitivně," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. Během dvou dní se za volanty vozů vystřídali čtyři jezdci: Augusto Farfus, Andy Priaulx, Jörg Müller a Dirk Müller.
"Pondělní test byl skvělý, připomnělo mi to moji historii v závodech formulí. BMW M3 DTM také produkuje velký přítlak. Ve voze jsem se cítil dobře hned od prvního vyjetí," říká Dirk Müller. Další plánovaný test se bude konat v Maďarsku na Hungaroringu 21. a 22. září. S BMW M3 DTM budou jezdit opět tito 4 jezdci.
"Naši čtyři jezdci dokázali odjet spoustu kilometrů v rámci testu na Lausitzringu a získali tak důležitá data. Bylo zajímavé testovat poprvé s našimi rivali dohromady. Zatím je ale stále moc brzy na to, aby se daly prorovnávat rozdily mezi výrobci. Gratulace Audi a Mercedesu, také budou jezdit s překrásnými vozy. Myslím, že fanoušci se mohou těšit na výbornou sezonu s BMW M3 DTM, Audi A5 DTM a Mercedesem-Benz C-Klasse Coupé AMG DTM," dodává Marquardt.
Foto zde.
zdroj: www.motorsport-total.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.