BMW již má za sebou jak prezentaci svého modelu BMW M3 DTM, tak i jeho první roll out. První vyjetlí na testovací dráhu zažila i žhavá novinka od Audi, model A5 DTM.
Martin Tomczyk je momentálně nejúspěšnějím pilotem Audi v letošní sezoně DTM. Předminulý týden v pátek měl tu čest být prvním jezdcem, který se na trati projel s vozem Audi A5 DTM. Asi se ptáte proč? Důvod je jednoduchý, spousta jeho kolegů byla nasazena značkou Audi ve Spa na 24 hodinovce."Nejednalo se o žádný test, byl to pouze roll out" komentoval Wolfgang Ullrich, který se testu i závodu ve Spa účastnil.
"V následujících týdnech začneme s přípravnými a vývojovými testy," pokračuje šéf Audi. Mezi výrobci byl vybrán 1. srpen jako datum, do kterého mohly značky testovat svoje nové vozy podle libosti. Toho využilo především BMW.
Od teď už je stanoveno maximální množství testů. Všichni tři výrobci se tak na začátku září potkají na společném testu na Lausitzringu. Na 1. března je naplánována oficiální homologace nových vozů.
BMW, které veřejnosti svůj nový vůz představilo při Show v Mnichově, již testovalo vůz na Oscherslebenu a minulý týden se tým vydal do Rakouska na Red Bull Ring. Na nové specifikace Audi a Mercedes si musí fanoušci ještě nějákou chvíli počkat. Obě značky plánují představit veřejnosti své vozy na autosalonu ve Frankfurtu, který je v půlce září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?