BMW již má za sebou jak prezentaci svého modelu BMW M3 DTM, tak i jeho první roll out. První vyjetlí na testovací dráhu zažila i žhavá novinka od Audi, model A5 DTM.
Martin Tomczyk je momentálně nejúspěšnějím pilotem Audi v letošní sezoně DTM. Předminulý týden v pátek měl tu čest být prvním jezdcem, který se na trati projel s vozem Audi A5 DTM. Asi se ptáte proč? Důvod je jednoduchý, spousta jeho kolegů byla nasazena značkou Audi ve Spa na 24 hodinovce."Nejednalo se o žádný test, byl to pouze roll out" komentoval Wolfgang Ullrich, který se testu i závodu ve Spa účastnil.
"V následujících týdnech začneme s přípravnými a vývojovými testy," pokračuje šéf Audi. Mezi výrobci byl vybrán 1. srpen jako datum, do kterého mohly značky testovat svoje nové vozy podle libosti. Toho využilo především BMW.
Od teď už je stanoveno maximální množství testů. Všichni tři výrobci se tak na začátku září potkají na společném testu na Lausitzringu. Na 1. března je naplánována oficiální homologace nových vozů.
BMW, které veřejnosti svůj nový vůz představilo při Show v Mnichově, již testovalo vůz na Oscherslebenu a minulý týden se tým vydal do Rakouska na Red Bull Ring. Na nové specifikace Audi a Mercedes si musí fanoušci ještě nějákou chvíli počkat. Obě značky plánují představit veřejnosti své vozy na autosalonu ve Frankfurtu, který je v půlce září.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.