NORISRING, ZÁVOD; Bruno Spengler dokázal vyhrát mokrý závod na německém Norisringu, který musel být kvůli dešti zkrácen. Druhý dojel Jamie Green, kterému se tak nepodařilo získat čtvrté po sobě jdoucí vítězství na této trati.
Kanaďan, kterého jeho druhé vítězství v sezoně posunulo zpět do čela průběžné tabulky před Martina Tomczyka, vedl v průběhu celého závodu, vyjímkou byly zastávky v boxech. Jamie Green musel v průběhu závodu bojovat, aby se dostal na místo druhé. Tam poskočil po bizardní nehodě Paffetta na výjezdu ze šikany v 16. kole. Spengler Paffettovi ujížděl, vypracoval si vedení až 5s, ale poté ho Green zlikvidoval. Jamie už ale Bruna předjet nedokázal, navíc se těsně za ním držel Ekström. Jako první z vedoucí trojice zajel do boxů Spengler, Ekström rychle předjel Greena, ale poté byl široký a ztratil. Po prvních povinných zastávkách byl na čele opět Spengler s větším náskokem. To už ale déšť sílil a pouhé kolo poté, co si vedoucí muž závodu přes vysílačku ztěžoval svému týmu, že je na cílové rovince až moc vody, se vedení závodu rozhodlo vyslat na trať safety-car. Jenže déšť neslábl a ani předpověď nebyla příznivá a tak se vedení závodu rozhodlo v 65 kole z 84 plánovaných vyvěsit červené vlajky a závod předčasně ukončit. Další skvělou jízdu předvedl do Norisringu vedoucí muž průběžného pořadí, Martin Tomczyk, který se dokázal na městském okruhu dostat z 10. místa na startu na 3. místo v cíli. Němci pomohla vhodně zvolená strategie, když si své dvě povinné zastávky odbyl během 3 kol (přeskočil tím Mattiase Ekströma, Ralfa Schumachera a Tima Scheidera). Ekström se nakonec propadl až na sedmé místo, chyběla mu totiž rychlost na vodě. Scheider postupoval opačně a dojel čtvrtý. Nejlepší pětku doplnil hvězdný nováček letošní sezony, Edoardo Mortara, který předjel Schumachera těsně předtím, než zajeli do boxů. Poslední bod získal Skot David Coulthard za volantem startšího Mercedesu C-Klasse AMG. Bývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu startoval ze 13. místa a o poslední bod si to rozdal se svým kolegou Maro Engelem.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?