NORISRING, ZÁVOD; Bruno Spengler dokázal vyhrát mokrý závod na německém Norisringu, který musel být kvůli dešti zkrácen. Druhý dojel Jamie Green, kterému se tak nepodařilo získat čtvrté po sobě jdoucí vítězství na této trati.
Kanaďan, kterého jeho druhé vítězství v sezoně posunulo zpět do čela průběžné tabulky před Martina Tomczyka, vedl v průběhu celého závodu, vyjímkou byly zastávky v boxech. Jamie Green musel v průběhu závodu bojovat, aby se dostal na místo druhé. Tam poskočil po bizardní nehodě Paffetta na výjezdu ze šikany v 16. kole. Spengler Paffettovi ujížděl, vypracoval si vedení až 5s, ale poté ho Green zlikvidoval. Jamie už ale Bruna předjet nedokázal, navíc se těsně za ním držel Ekström. Jako první z vedoucí trojice zajel do boxů Spengler, Ekström rychle předjel Greena, ale poté byl široký a ztratil. Po prvních povinných zastávkách byl na čele opět Spengler s větším náskokem. To už ale déšť sílil a pouhé kolo poté, co si vedoucí muž závodu přes vysílačku ztěžoval svému týmu, že je na cílové rovince až moc vody, se vedení závodu rozhodlo vyslat na trať safety-car. Jenže déšť neslábl a ani předpověď nebyla příznivá a tak se vedení závodu rozhodlo v 65 kole z 84 plánovaných vyvěsit červené vlajky a závod předčasně ukončit. Další skvělou jízdu předvedl do Norisringu vedoucí muž průběžného pořadí, Martin Tomczyk, který se dokázal na městském okruhu dostat z 10. místa na startu na 3. místo v cíli. Němci pomohla vhodně zvolená strategie, když si své dvě povinné zastávky odbyl během 3 kol (přeskočil tím Mattiase Ekströma, Ralfa Schumachera a Tima Scheidera). Ekström se nakonec propadl až na sedmé místo, chyběla mu totiž rychlost na vodě. Scheider postupoval opačně a dojel čtvrtý. Nejlepší pětku doplnil hvězdný nováček letošní sezony, Edoardo Mortara, který předjel Schumachera těsně předtím, než zajeli do boxů. Poslední bod získal Skot David Coulthard za volantem startšího Mercedesu C-Klasse AMG. Bývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu startoval ze 13. místa a o poslední bod si to rozdal se svým kolegou Maro Engelem.
Výsledky naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?