ZANDVOORT, KVALIFIAKCE; Bruno Spengler dokázal získat i druhé letošní pole position. Jen připomeňme, že se Kandaďan postavil na první místo na startu i v Německu na Hockenheimu.
Jezdec Mercedesu přitom nebyl nejrychlejší ani v jedné ze tří částí kvalifikace, které předcházely poslední Q4. Když už mu ale šlo o postavení na startovním roštu, tak pořádně zabral a zajel čas 1:31,805s, který už nikdo nedokázal překonat.
Když Bruno zajel svůj čas, na trati už byl pouze Jamie Green. Brit byl ve všech částech kvalifikace mezi prvními dvěma. Jenže Jamie se v poslední části s časem Spenglera nemohl měřit, zajel o 0,135s pomaleji a zítra se postaví na druhé místo.
Nejlepším jezdcem Audi byl Mike Rockenfeller, který s tovární Audi A4 DTM obsadí zítra na startu místo třetí. Ve druhé řadě ho doplní Martin Tomczyk, který má letos k dispozici pouze rok starou A4 DTM týmu Phoenix.
V nejlepší šestici je poměr mezi vozy Audi a Mercedes vyrovnaný, protože pátý čas zajel Gary Paffett s továrním Mercedesem, šestý s tovární Audi Timo Scheider. Velice slibné časy v trénincích dokázal proměnit nováček Audi, Edoardo Mortara, i v dobré postavení na startovním roštu. Patří mu sedmá příčka.
Nejlepší desítku startovního pole doplní Ralf Schumacher (HWA Mercedes), Miguel Molina (Abt Audi) a Filipe Albuquerque (Rosberg Audi). Propadákem skončila kvalifikace pro Mattiase Ekströma, který obsadil 16. příčku! Je to jeho nejhorší výsledek za 9 let v DTM! Švédovi se nepodařilo dostat ani do Q2.
Výsledky naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?