HOCKENHEIMRING, KVALIFIKACE; Bruno Spengler po vyrovnaném ranním tréninku ovládl i odpolední kvalifikaci. Zajistil si tak poleposition pro zítřejší první závod nové sezony DTM.
Kanaďan, kterému se v dopoledním tréninku nepovedlo zajet rychlé kolo, do kvalifikace nastoupil s novým předním nárazníkem. Během kvalifikace byl ve skvělé formě, když nejrychlejší čas zajel v Q3. V Q4 si to o první místo rozdal s Ralfem Schumacherem, Timem Scheiderem a Mattiasem Ekströmem.
Mattias do Q4 postoupil jako nejpomalejší, nicméně v poslední části kvalifikace se mu podařilo zajet slušné kolo a jezdec týmu Audi Abt bude stát na druhém místě. Jeho týmový kolega ztratil šance na boj o první řadu, když probrzdil ve Spitzkehre a do zatáčky se vešel jen díky zablokování kol. Mistr DTM z let 2009 a 2008 byl ještě poražen Ralfem Schumacherem, a tak se postaví na místo čtvrté, zatímco Schumacher stojí třetí. Spengler dokázal svoje osmé pole position v DTM získat s velmi slušným náskokem 0,132s.
Nejrychlejším jezdcem, který ale do Q4 nepostoupil, je Mike Rockenfeller, nově jezdec továrního týmu Audi. Mike se dlouho držel na postupové pozici do Q4 ale v posledních vteřinách třetí části ho odsunul na páté místo Timo Scheider. Nejlepším jezdcem s rok starým vozem byl Martin Tomczyk, který dokázal dostat svou A4 DTM připravovanou týmem Phoenix na místo šesté. I ve čtvrté řadě nalezneme roční vozy, za jejich volanty jsou Maro Engel (Mücke Mercedes) a Miguel Molina (Abt Audi). Nejrychlejším nováčkem se stal Christian Vietoris (Mercedes), který stojí devátý před dalším nováčkem Edoardem Mortarou (Audi).
Vstup do nové sezony se zatím moc nepovedl dvěma Britům ve službách Mercedesu, u kterých se očekává, že se poperou o titul. Jamie Green nedokázal zajet lepší než 14. čas. Paffett se roztočil ve svém vůbec první kole v Sachs Kurve, skončil v pneumatikách a kvalifikace pro ně skončila.
Výsledky kvalifikace naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.