HOCKENHEIMRING, KVALIFIKACE; Bruno Spengler po vyrovnaném ranním tréninku ovládl i odpolední kvalifikaci. Zajistil si tak poleposition pro zítřejší první závod nové sezony DTM.
Kanaďan, kterému se v dopoledním tréninku nepovedlo zajet rychlé kolo, do kvalifikace nastoupil s novým předním nárazníkem. Během kvalifikace byl ve skvělé formě, když nejrychlejší čas zajel v Q3. V Q4 si to o první místo rozdal s Ralfem Schumacherem, Timem Scheiderem a Mattiasem Ekströmem.
Mattias do Q4 postoupil jako nejpomalejší, nicméně v poslední části kvalifikace se mu podařilo zajet slušné kolo a jezdec týmu Audi Abt bude stát na druhém místě. Jeho týmový kolega ztratil šance na boj o první řadu, když probrzdil ve Spitzkehre a do zatáčky se vešel jen díky zablokování kol. Mistr DTM z let 2009 a 2008 byl ještě poražen Ralfem Schumacherem, a tak se postaví na místo čtvrté, zatímco Schumacher stojí třetí. Spengler dokázal svoje osmé pole position v DTM získat s velmi slušným náskokem 0,132s.
Nejrychlejším jezdcem, který ale do Q4 nepostoupil, je Mike Rockenfeller, nově jezdec továrního týmu Audi. Mike se dlouho držel na postupové pozici do Q4 ale v posledních vteřinách třetí části ho odsunul na páté místo Timo Scheider. Nejlepším jezdcem s rok starým vozem byl Martin Tomczyk, který dokázal dostat svou A4 DTM připravovanou týmem Phoenix na místo šesté. I ve čtvrté řadě nalezneme roční vozy, za jejich volanty jsou Maro Engel (Mücke Mercedes) a Miguel Molina (Abt Audi). Nejrychlejším nováčkem se stal Christian Vietoris (Mercedes), který stojí devátý před dalším nováčkem Edoardem Mortarou (Audi).
Vstup do nové sezony se zatím moc nepovedl dvěma Britům ve službách Mercedesu, u kterých se očekává, že se poperou o titul. Jamie Green nedokázal zajet lepší než 14. čas. Paffett se roztočil ve svém vůbec první kole v Sachs Kurve, skončil v pneumatikách a kvalifikace pro ně skončila.
Výsledky kvalifikace naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?