HOCKENHEIMRING, KVALIFIKACE; Bruno Spengler po vyrovnaném ranním tréninku ovládl i odpolední kvalifikaci. Zajistil si tak poleposition pro zítřejší první závod nové sezony DTM.
Kanaďan, kterému se v dopoledním tréninku nepovedlo zajet rychlé kolo, do kvalifikace nastoupil s novým předním nárazníkem. Během kvalifikace byl ve skvělé formě, když nejrychlejší čas zajel v Q3. V Q4 si to o první místo rozdal s Ralfem Schumacherem, Timem Scheiderem a Mattiasem Ekströmem.
Mattias do Q4 postoupil jako nejpomalejší, nicméně v poslední části kvalifikace se mu podařilo zajet slušné kolo a jezdec týmu Audi Abt bude stát na druhém místě. Jeho týmový kolega ztratil šance na boj o první řadu, když probrzdil ve Spitzkehre a do zatáčky se vešel jen díky zablokování kol. Mistr DTM z let 2009 a 2008 byl ještě poražen Ralfem Schumacherem, a tak se postaví na místo čtvrté, zatímco Schumacher stojí třetí. Spengler dokázal svoje osmé pole position v DTM získat s velmi slušným náskokem 0,132s.
Nejrychlejším jezdcem, který ale do Q4 nepostoupil, je Mike Rockenfeller, nově jezdec továrního týmu Audi. Mike se dlouho držel na postupové pozici do Q4 ale v posledních vteřinách třetí části ho odsunul na páté místo Timo Scheider. Nejlepším jezdcem s rok starým vozem byl Martin Tomczyk, který dokázal dostat svou A4 DTM připravovanou týmem Phoenix na místo šesté. I ve čtvrté řadě nalezneme roční vozy, za jejich volanty jsou Maro Engel (Mücke Mercedes) a Miguel Molina (Abt Audi). Nejrychlejším nováčkem se stal Christian Vietoris (Mercedes), který stojí devátý před dalším nováčkem Edoardem Mortarou (Audi).
Vstup do nové sezony se zatím moc nepovedl dvěma Britům ve službách Mercedesu, u kterých se očekává, že se poperou o titul. Jamie Green nedokázal zajet lepší než 14. čas. Paffett se roztočil ve svém vůbec první kole v Sachs Kurve, skončil v pneumatikách a kvalifikace pro ně skončila.
Výsledky kvalifikace naleznete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?