Tomczyk: Rok 2011 beru jako novou výzvu

Tomczyk, Martin
Tomczyk, Martin, foto: dtm.de
iM2 25. března 2011 23:25
Sdílej:

Martin Tomczyk se po svém odchodu od továrního týmu Audi letos objeví na startu v týmu Phoenix. Jeho cíl je jasný: Být nejrychlejší mezi jezdci s rok starými vozy.

Martin Tomczyk začne sezonu 2011 trochu nezvykle: V minulých deseti letech se vždy postavil na start s vozem týmu Abt. Teď pojede pro tým Phoenix Ernsta Mosera. Jeho kolegou bude Rahel Frey. „Během těch deseti let jsem byl vždy v takové komfortní zóně. Pořád jsem měl to privilegium, že jsem mohl jezdit s aktuálním autem týmu Abt. V tomto roce to ale bude jiné. Na začátku to bylo extrémně těžké. Dostat se v 18 do DTM a v tak krátkém čase se toho tolik naučit, to opravdu nebylo lehké.“ „Těch deset let však nebylo úplně jednoduchých. Byl jsem pod tlakem a dokonce jsem i sám na sebe často vytvářel tlak. Ty roky byly těžké a namáhavé. Tato nová konstalace pro mě představuje novou výzvu. Moje cíle se změnily. Vše, co platilo v minulých deseti letech, se teď změnilo. V týmu DTM budu poprvé hrát roli jedničky. Rahel Frey je nově příchozí kolegyně. Musím ji do DTM uvést a podporovat jí, jak to jen půjde. Mám za sebou tým, který mě vidí jako vedoucího jezdce.“ „Chci a musím s týmem něčeho dosáhnout. To je úkol, který pro mě bude nový a na který se těším.“ Letos pojedou ve vozech Audi tři nováčci, vloni to byl jeden: „Miguel vloni do DTM vkročil opravdu razantně. Noví jezdci u Audi se toho ze začátku musí hodně naučit, ale určitě při tom mohou dobře využít svých formulových zkušeností. Ale nebojím se srovnání, pro mě budou důležití všichni jezdci s ročními vozy.“ „Rok 2011 má speciální význam. Všichni už vzhlíží k roku 2012, který znamená kompletně nový začátek pro DTM. Přijde další značka, která bude chtít titul. To znamená, že se teď musíme všichni upnout na rok 2012. S novým dodavatelem obutí, společností Hankook, se otevírají nové možnosti – dokonce i pro piloty v ročních vozech. Na konci roku chci být nejlepším z nich,“ zakončil Martin.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.