Audi výrazně mění jezdce, i v továrním týmu!

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
iM2 22. února 2011 15:33
Sdílej:

Audi oznámilo tři nové jezdce pro DTM. V roce 2011 ingolstadtský tým angažuje Švýcarku Rahel Freye, Portugalce Filipeho Albuquerqueho a Itala Edoarda Mortaranu. V továrním týmu navíc po dlouhých letech střídá Martina Tomzcyka Mike Rockenfeller.

„Všichni tři na nás udělali opravdu dobrý dojem během zimních testů, které se konaly v prosinci,“ řekl Dr. Wolfgang Ullrich. Mortara a Albuquerque budou jezdit v týmu Audi Sport Team Rosberg, zatímco Frey bude hájit společně s Martinem Tomczykem barvy Audi Teamu Phoenix. Martin Tomczyk tedy končí v továrním týmu, nahradí ho Mike Rockenfeller. V továrním týmu budou jezdit Timo Scheider, Mattias Ekström a Oliver Jarvis. Za tovární Audi Sport Team Abt pojede ještě Miguel Molina (opět s vozem specifikace 2008). Tomczyk bude po dlouhých letech nahrazen v továrním týmu Audi „Poslední sezona DTM nešla podle plánu Audi. V zimně jsme se tedy pokusili tým vylepšit ve všech oblastech. To znamenalo také pozměnit jezdeckou sestavu. Myslím, že by to pro Martina (Tomczyka) mohla být nová výzva, poprvé ve své kariéře nepojede za tovární tým Abt Sportsline. Britové Paffett a Green jsou jasnou ukázkou toho, že i s ročním vozem se dá vyhrát závod. Přesun z továrního vozu do rok starého jim dodal nový impuls,“ říká Ullrich, šéf Audi pro motorsport. Albuquerque zatím závodil v monopostech, mimo jiného byl i testovacím jezdcem týmu Red Bull a Toro Rosso v F1. Vloni jezdil v italském šampionátu GT vozu, pochopitelně za tým Audi Sport Italia. Celkově skončil na druhém místě. Jeho velmi výrazným úspěchem byl také zisk titulu v Race of Champions v roce 2010. Frey vloni jezdila s tímto Forem GT ve FIA GT1, její výsledky však nebyly nějak oslňující Frey má za sebou také kariéru v monopostech. Stala se první ženskou závodnicí, která zvítězila v Německé Formuli 3 (rok 2009). Vloni jezdila ve FIA GT1 s Fordem týmu Matech, vyzkoušela si i 24hodinovku v Le Mans. Mortara je úřadující šampión Evropské Série Formule 3. V minulosti také závodil v GP2 a Světové sérii Renaltu.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.