Audi výrazně mění jezdce, i v továrním týmu!

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
iM2 22. února 2011 15:33
Sdílej:

Audi oznámilo tři nové jezdce pro DTM. V roce 2011 ingolstadtský tým angažuje Švýcarku Rahel Freye, Portugalce Filipeho Albuquerqueho a Itala Edoarda Mortaranu. V továrním týmu navíc po dlouhých letech střídá Martina Tomzcyka Mike Rockenfeller.

„Všichni tři na nás udělali opravdu dobrý dojem během zimních testů, které se konaly v prosinci,“ řekl Dr. Wolfgang Ullrich. Mortara a Albuquerque budou jezdit v týmu Audi Sport Team Rosberg, zatímco Frey bude hájit společně s Martinem Tomczykem barvy Audi Teamu Phoenix. Martin Tomczyk tedy končí v továrním týmu, nahradí ho Mike Rockenfeller. V továrním týmu budou jezdit Timo Scheider, Mattias Ekström a Oliver Jarvis. Za tovární Audi Sport Team Abt pojede ještě Miguel Molina (opět s vozem specifikace 2008). Tomczyk bude po dlouhých letech nahrazen v továrním týmu Audi „Poslední sezona DTM nešla podle plánu Audi. V zimně jsme se tedy pokusili tým vylepšit ve všech oblastech. To znamenalo také pozměnit jezdeckou sestavu. Myslím, že by to pro Martina (Tomczyka) mohla být nová výzva, poprvé ve své kariéře nepojede za tovární tým Abt Sportsline. Britové Paffett a Green jsou jasnou ukázkou toho, že i s ročním vozem se dá vyhrát závod. Přesun z továrního vozu do rok starého jim dodal nový impuls,“ říká Ullrich, šéf Audi pro motorsport. Albuquerque zatím závodil v monopostech, mimo jiného byl i testovacím jezdcem týmu Red Bull a Toro Rosso v F1. Vloni jezdil v italském šampionátu GT vozu, pochopitelně za tým Audi Sport Italia. Celkově skončil na druhém místě. Jeho velmi výrazným úspěchem byl také zisk titulu v Race of Champions v roce 2010. Frey vloni jezdila s tímto Forem GT ve FIA GT1, její výsledky však nebyly nějak oslňující Frey má za sebou také kariéru v monopostech. Stala se první ženskou závodnicí, která zvítězila v Německé Formuli 3 (rok 2009). Vloni jezdila ve FIA GT1 s Fordem týmu Matech, vyzkoušela si i 24hodinovku v Le Mans. Mortara je úřadující šampión Evropské Série Formule 3. V minulosti také závodil v GP2 a Světové sérii Renaltu.
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.