Di Resta: Budu hrdý na tátův úsměv

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 27. ledna 2011 21:56
Sdílej:

Paul di Resta je novým týmovým kolegou Adriana Sutila ve Force India. Vedle Lewise Hamiltona a Jensona Buttona bude třetím Britem na roštu formule jedna. Na svých bedrech cítí tíhu odkazu úspěšných předchůdců, ale nemá strach, že by jim udělal ostudu. Spíš naopak.

Čtyřiadvacetiletý Skot loni oblékal barvy Force Indie jako testovací jezdec týmu. Letos povýší na závodního pilota a stane  po Sutilově boku místo Vitantonia Liuzziho. Di Resta věří, že pro něj znalost poměrů v týmu bude do začátku výhodou. „Tým znám pochopitelně velmi dobře, chápu, jak lidé pracují, rozumím systému a procesům. To mi dává opravdovou výhodu, protože se budu jen zlepšovat, místo abych se učil od začátku. Budu také znát některé z okruhů díky svým pátečním jízdám,“ pochvaluje si di Resta a dodává, že lepší startovní pozici by si jen těžko mohl přát. Skotovým kolegou bude vedle zkušeného Adriana Sutila také třetí jezdec Nico Hülkenberg. Loňský debutant se ve Williamsu předvedl jako velmi rychlý závodník. Přesto nemá di Resta strach, že se mezi Sutilem a Hülkenbergem neprosadí. „Mít dva týmové kolegy, kteří už závodili v F1, je veliká výhoda. Máte vedle sebe lidi, kteří znají tratě, rozumí tomu a ví, jak se s různými situacemi vypořádat, což získáte jedině závoděním. Doufám, že já budu moci přinést nějaké zkušenosti ze svých loňských výjezdů, své znalosti týmu a odlišného pohledu na věc. Myslím, že se budeme doplňovat,“ řekl di Resta. Mladý závodník dodává, že se mu získáním angažmá v týmu splnil dětský sen. „Stát se pilotem formule jedna bylo mojí dlouhodobou ambicí, něčím, po čem jsem toužil od prvního usednutí do motokáry. Dosáhnout toho je úžasný pocit,“ přiznává skotský jezdec. Prvního závodu v Bahrajnu se nemůže dočkat. Těší se také na to, že s ním jeho štěstí bude sdílet i rodina. „Dá se říct, že můj táta pracoval stejně tvrdě jako já, aby k tomuto mohlo dojít. Až se postavím v Bahrajnu na rošt, jeho úsměv mě naplní velkou hrdostí,“ říká Paul di Resta. (Lucie Vyčichlová, f1news.cz)
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.