Haug: Týmová režie u Mercedesu nemá co dělat

Haug - Häkkinen
Haug - Häkkinen, foto: dtm.de
iM2 2. ledna 2011 0:21
Sdílej:

Norbert Haug přirovnává v otázce týmové režie tovární tým Mercedesu v DTM, H.W.A., k Red Bull Racingu z F1. Šéf Mercedesu pro motorsport se snaží navíc vysvětlit výhody této metody.

Během finále sezony v čínské Shanghai měli ještě stále tři jezdci Mercedesu šanci na titul – byli jimi Paul di Resta, Gary Paffett a Bruno Spengler, zatímco Audi už tento boj sledovalo z uctivé vzdálenosti. Zatímco v období od roku 2007 do roku 2009 putoval vždy titul do Ingolstadtu, v letošním roce se karta obrátila. Audi v uplynulé sezoně navíc neustále používalo týmovou režii, ale ani ta nevedla k zisku titulu. Podle Norberta Hauga by si takhle Mercedes nepřál vyhrát: „Nikdy jsme nejeli jen na jednoho jezdce. Dokonce i kdyby nás to mělo stát titul, to není naše filozofie.“ Haug vidí další takový podobný příklad v F1, kde tým Dietricha Mateschitze, Red Bull, také nepoužívá týmovou režii. „Jsme jako Red Bull v F1,“ říká Haug.
Podle Norberta může týmová režie v krátkodobém horizontu pomoci, ale její dlouhodobé používání by mohlo uškodit týmu: „Koncentrovat se na jednoho jezdce je pouze krátkodobá metoda. Z dlouhodobého hlediska je to špatná metoda, v týmu se nevytvoří správná motivace. Nemluvím pouze o jezdcích, ale také o inženýrech a mechanicích. Všichni, kteří v motorsportu pracují, jsou velmi konkurenceschopní. My se musíme postarat o to, aby to tak zůstalo.“
„Mohli jsme si tím i uškodit, že jsme nechali naše jezdce o titul bojovat. Mohli se navzájem obírat o body. Ale to je naše strategie,“ zakončil Haug.
Kuriózní na tom je, že Mercedes před 8 lety na A1-Ringu v Rakousku sklidil velkou vlnu kritiky, za to že tehdejší jezdec Mercedesu, Jean Alesi, musel na pokyn týmu před sebe pustit Bernda Schneidera, který poté závod vyhrál. Francouz Alesi vedl až do poslední chvíle, zabrzdil těsně před cílovou čárou, ale Marcel Fässler (také na Mercedesu) týmovou režii nepochopil, a tak se nakonec místo Schneidera z vítězství radoval Švýcar Fässler. Alesi byl až třetí. Dokonalý chaos... Pro připomenutí zmíněného posledního kola přikládáme video:
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.