Haug: Týmová režie u Mercedesu nemá co dělat

Haug - Häkkinen
Haug - Häkkinen, foto: dtm.de
iM2 2. ledna 2011 00:21
Sdílej:

Norbert Haug přirovnává v otázce týmové režie tovární tým Mercedesu v DTM, H.W.A., k Red Bull Racingu z F1. Šéf Mercedesu pro motorsport se snaží navíc vysvětlit výhody této metody.

Během finále sezony v čínské Shanghai měli ještě stále tři jezdci Mercedesu šanci na titul – byli jimi Paul di Resta, Gary Paffett a Bruno Spengler, zatímco Audi už tento boj sledovalo z uctivé vzdálenosti. Zatímco v období od roku 2007 do roku 2009 putoval vždy titul do Ingolstadtu, v letošním roce se karta obrátila. Audi v uplynulé sezoně navíc neustále používalo týmovou režii, ale ani ta nevedla k zisku titulu. Podle Norberta Hauga by si takhle Mercedes nepřál vyhrát: „Nikdy jsme nejeli jen na jednoho jezdce. Dokonce i kdyby nás to mělo stát titul, to není naše filozofie.“ Haug vidí další takový podobný příklad v F1, kde tým Dietricha Mateschitze, Red Bull, také nepoužívá týmovou režii. „Jsme jako Red Bull v F1,“ říká Haug. Podle Norberta může týmová režie v krátkodobém horizontu pomoci, ale její dlouhodobé používání by mohlo uškodit týmu: „Koncentrovat se na jednoho jezdce je pouze krátkodobá metoda. Z dlouhodobého hlediska je to špatná metoda, v týmu se nevytvoří správná motivace. Nemluvím pouze o jezdcích, ale také o inženýrech a mechanicích. Všichni, kteří v motorsportu pracují, jsou velmi konkurenceschopní. My se musíme postarat o to, aby to tak zůstalo.“ „Mohli jsme si tím i uškodit, že jsme nechali naše jezdce o titul bojovat. Mohli se navzájem obírat o body. Ale to je naše strategie,“ zakončil Haug. Kuriózní na tom je, že Mercedes před 8 lety na A1-Ringu v Rakousku sklidil velkou vlnu kritiky, za to že tehdejší jezdec Mercedesu, Jean Alesi, musel na pokyn týmu před sebe pustit Bernda Schneidera, který poté závod vyhrál. Francouz Alesi vedl až do poslední chvíle, zabrzdil těsně před cílovou čárou, ale Marcel Fässler (také na Mercedesu) týmovou režii nepochopil, a tak se nakonec místo Schneidera z vítězství radoval Švýcar Fässler. Alesi byl až třetí. Dokonalý chaos... Pro připomenutí zmíněného posledního kola přikládáme video:
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.