Haug: Týmová režie u Mercedesu nemá co dělat

Haug - Häkkinen
Haug - Häkkinen, foto: dtm.de
iM2 2. ledna 2011 00:21
Sdílej:

Norbert Haug přirovnává v otázce týmové režie tovární tým Mercedesu v DTM, H.W.A., k Red Bull Racingu z F1. Šéf Mercedesu pro motorsport se snaží navíc vysvětlit výhody této metody.

Během finále sezony v čínské Shanghai měli ještě stále tři jezdci Mercedesu šanci na titul – byli jimi Paul di Resta, Gary Paffett a Bruno Spengler, zatímco Audi už tento boj sledovalo z uctivé vzdálenosti. Zatímco v období od roku 2007 do roku 2009 putoval vždy titul do Ingolstadtu, v letošním roce se karta obrátila. Audi v uplynulé sezoně navíc neustále používalo týmovou režii, ale ani ta nevedla k zisku titulu. Podle Norberta Hauga by si takhle Mercedes nepřál vyhrát: „Nikdy jsme nejeli jen na jednoho jezdce. Dokonce i kdyby nás to mělo stát titul, to není naše filozofie.“ Haug vidí další takový podobný příklad v F1, kde tým Dietricha Mateschitze, Red Bull, také nepoužívá týmovou režii. „Jsme jako Red Bull v F1,“ říká Haug. Podle Norberta může týmová režie v krátkodobém horizontu pomoci, ale její dlouhodobé používání by mohlo uškodit týmu: „Koncentrovat se na jednoho jezdce je pouze krátkodobá metoda. Z dlouhodobého hlediska je to špatná metoda, v týmu se nevytvoří správná motivace. Nemluvím pouze o jezdcích, ale také o inženýrech a mechanicích. Všichni, kteří v motorsportu pracují, jsou velmi konkurenceschopní. My se musíme postarat o to, aby to tak zůstalo.“ „Mohli jsme si tím i uškodit, že jsme nechali naše jezdce o titul bojovat. Mohli se navzájem obírat o body. Ale to je naše strategie,“ zakončil Haug. Kuriózní na tom je, že Mercedes před 8 lety na A1-Ringu v Rakousku sklidil velkou vlnu kritiky, za to že tehdejší jezdec Mercedesu, Jean Alesi, musel na pokyn týmu před sebe pustit Bernda Schneidera, který poté závod vyhrál. Francouz Alesi vedl až do poslední chvíle, zabrzdil těsně před cílovou čárou, ale Marcel Fässler (také na Mercedesu) týmovou režii nepochopil, a tak se nakonec místo Schneidera z vítězství radoval Švýcar Fässler. Alesi byl až třetí. Dokonalý chaos... Pro připomenutí zmíněného posledního kola přikládáme video:
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?