V Shanghai vyhrál Paffett, šampionem di Resta

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 28. listopadu 2010 18:20
Sdílej:

SHANGHAI ZÁVOD; Gary Paffett vyhrál letošní finále DTM v Shanghaii. Paul di Resta se stal mistrem DTM sezony 2010, když dojel druhý.

Poslední závod sezony byl odstartován za safety carem, který na trati objel tři kola, poté byl závod ještě v prvních třech zatáčkách pod žlutými vlajkami. Proč? Dohodli se tak jezdci, týmy a pořadatelé šampionátu po včerejší chaotické kvalifikaci. Paffett převzal vedení od svého značkového kolegy po prvních zastávkách, když di Restu zdržela pomalejší výměna jeho pravého zadního kola. Di Resta se pak dostal pod tlak Tima Scheidera a Martina Tomczyka z Audi. Nicméně po nehodě mezi Mikem Rockenfellerem a Susie Stoddart, kdy musel být závod zastaven, zbývalo už jen šest minut a bylo takřka jasné, že by Paula o titul musela připravit jen velká smůla. Za Tomczykem dojel Miguel Molina. Jamie Green byl šestý, když po dlouhou dobu kroužil na třetím místě. Pak však ztratil, když ho Martin Tomczyk předjel krátce poté, co oba vykonali svoje druhé zastávky v boxech. Toho využil Scheider, který se po zastávce vrátil před oba jezdce, kteří mezi sebou bojovali. Markus Winkelhock byl sedmý, za ním Skot Coulthard. Ten si zajistil svůj první bod během první sezony v DTM. David jel během počáteční fáze závodu jako šestý, pak byl však přibržděn Brunem Spenglerem. Když všichni zajeli ke druhým zastávkám, tak byl David desátý. Pak se posunul na deváté místo, když Olivier Jarvis najel ve třetí zatáčce na nějaké trosky. Těsně před cílem ještě David předjel Mattiase Ekströma, za kterým jezdil dlouho v závěsu. Spengler, který do závodu nastupoval jako průběžně vedoucí muž DTM, dojel třináctý. Kanaďan však musel startovat ze zadních pozic poté, co měl nehodu v kvalifikaci. Zkusil zvolit radikální strategii, když zastavil ke dvěma zastávkám poměrně brzy. To se však nevyplatilo. Nakonec tak v šampionátu skončil až za di Restou a Paffettem jako třetí. výsledky doplníme..
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?