V Shanghai vyhrál Paffett, šampionem di Resta

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 28. listopadu 2010 18:20
Sdílej:

SHANGHAI ZÁVOD; Gary Paffett vyhrál letošní finále DTM v Shanghaii. Paul di Resta se stal mistrem DTM sezony 2010, když dojel druhý.

Poslední závod sezony byl odstartován za safety carem, který na trati objel tři kola, poté byl závod ještě v prvních třech zatáčkách pod žlutými vlajkami. Proč? Dohodli se tak jezdci, týmy a pořadatelé šampionátu po včerejší chaotické kvalifikaci. Paffett převzal vedení od svého značkového kolegy po prvních zastávkách, když di Restu zdržela pomalejší výměna jeho pravého zadního kola. Di Resta se pak dostal pod tlak Tima Scheidera a Martina Tomczyka z Audi. Nicméně po nehodě mezi Mikem Rockenfellerem a Susie Stoddart, kdy musel být závod zastaven, zbývalo už jen šest minut a bylo takřka jasné, že by Paula o titul musela připravit jen velká smůla. Za Tomczykem dojel Miguel Molina. Jamie Green byl šestý, když po dlouhou dobu kroužil na třetím místě. Pak však ztratil, když ho Martin Tomczyk předjel krátce poté, co oba vykonali svoje druhé zastávky v boxech. Toho využil Scheider, který se po zastávce vrátil před oba jezdce, kteří mezi sebou bojovali. Markus Winkelhock byl sedmý, za ním Skot Coulthard. Ten si zajistil svůj první bod během první sezony v DTM. David jel během počáteční fáze závodu jako šestý, pak byl však přibržděn Brunem Spenglerem. Když všichni zajeli ke druhým zastávkám, tak byl David desátý. Pak se posunul na deváté místo, když Olivier Jarvis najel ve třetí zatáčce na nějaké trosky. Těsně před cílem ještě David předjel Mattiase Ekströma, za kterým jezdil dlouho v závěsu. Spengler, který do závodu nastupoval jako průběžně vedoucí muž DTM, dojel třináctý. Kanaďan však musel startovat ze zadních pozic poté, co měl nehodu v kvalifikaci. Zkusil zvolit radikální strategii, když zastavil ke dvěma zastávkám poměrně brzy. To se však nevyplatilo. Nakonec tak v šampionátu skončil až za di Restou a Paffettem jako třetí. výsledky doplníme..
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.