Kvalifikaci v Shanghai ovládl di Resta

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 27. listopadu 2010 13:05
Sdílej:

SHANGHAI KVALIFIKACE; Kvalifikaci na poslední závod roku vyhrál Paul di Resta na Mercedesu. Jeho největší oponent v boji o titul, Bruno Spengler, skončil poslední.

Paul di Resta tak má nejlepší výchozí pozici před finálovým závodem Deutsche Tourenwagen Masters sezony 2010. Skot se stal prvním jezdcem, kterému se podařilo zajet kolo pod 59s. Jeho čas měl hodnotu 58,937s. Kandidát na titul, Gary Paffett, se na start postaví na druhé místo, když na di Restu ztratil 0,108s. Jamie Green zajistil kompletní TOP3 pro Mercedes. Nejlepší z tábora Audi byl Timo Scheider, který byl čtvrtý se ztrátou 0,340s. Tato kvalifikace však byla poměrně chaotická, tedy mírně řečeno. Během kvalifikace jsme mohli vidět několik nehod. Scheider měl těžkou nehodu na konci Q3, která zapříčinila posun Q4. Němec svou Audi A4 úplně zničil, naštěstí z nehody mohl odejít po svých. Naděje na zisku letošního titulu průběžně vedoucího muže pořadí jezdců, Bruno Spenglera, se po kvalifikaci hodně zmenšily. Kanaďan měl nehodu v druhém volném tréninku a i v kvalifikaci. V kvalifikaci boural během Q1, když byl průběžně pátý nejrychlejší. Podařilo se mu však dostat se zpět do boxů a tým tak mohl začít pracovat na opravě poničené C-Klasse. Tým vůz stihl opravit a Bruno se tak mohl pokusit zajet rychlé kolo, nicméně nehoda Scheidera znamenala, že Spengler musel svoje rychlé kolo přerušit. Kanaďan tak do zítřejšího závodu odstartuje až ze 17. pozice. Markus Winkelhock si vyjel páté místo na startu před dnes dobře jedoucím Davidem Coulthardem. Pro toho se jedná o nejlepší umístění na startu v DTM. Miguel Molina zajel sedmý nejrychlejší čas. Bude tak stát před svými kolegy, Martinem Tomczykem a Mattiasem Ekströmem. TOP10 uzavírá Olivier Jarvis.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?