Kvalifikaci v Shanghai ovládl di Resta

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 27. listopadu 2010 13:05
Sdílej:

SHANGHAI KVALIFIKACE; Kvalifikaci na poslední závod roku vyhrál Paul di Resta na Mercedesu. Jeho největší oponent v boji o titul, Bruno Spengler, skončil poslední.

Paul di Resta tak má nejlepší výchozí pozici před finálovým závodem Deutsche Tourenwagen Masters sezony 2010. Skot se stal prvním jezdcem, kterému se podařilo zajet kolo pod 59s. Jeho čas měl hodnotu 58,937s. Kandidát na titul, Gary Paffett, se na start postaví na druhé místo, když na di Restu ztratil 0,108s. Jamie Green zajistil kompletní TOP3 pro Mercedes. Nejlepší z tábora Audi byl Timo Scheider, který byl čtvrtý se ztrátou 0,340s. Tato kvalifikace však byla poměrně chaotická, tedy mírně řečeno. Během kvalifikace jsme mohli vidět několik nehod.
Scheider měl těžkou nehodu na konci Q3, která zapříčinila posun Q4. Němec svou Audi A4 úplně zničil, naštěstí z nehody mohl odejít po svých. Naděje na zisku letošního titulu průběžně vedoucího muže pořadí jezdců, Bruno Spenglera, se po kvalifikaci hodně zmenšily. Kanaďan měl nehodu v druhém volném tréninku a i v kvalifikaci. V kvalifikaci boural během Q1, když byl průběžně pátý nejrychlejší. Podařilo se mu však dostat se zpět do boxů a tým tak mohl začít pracovat na opravě poničené C-Klasse. Tým vůz stihl opravit a Bruno se tak mohl pokusit zajet rychlé kolo, nicméně nehoda Scheidera znamenala, že Spengler musel svoje rychlé kolo přerušit. Kanaďan tak do zítřejšího závodu odstartuje až ze 17. pozice.
Markus Winkelhock si vyjel páté místo na startu před dnes dobře jedoucím Davidem Coulthardem. Pro toho se jedná o nejlepší umístění na startu v DTM. Miguel Molina zajel sedmý nejrychlejší čas. Bude tak stát před svými kolegy, Martinem Tomczykem a Mattiasem Ekströmem. TOP10 uzavírá Olivier Jarvis.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.