Oschersleben: Neporazitelný Mercedes vládne

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 19. září 2010 19:34
Sdílej:

OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Paula di Restu nezstavila dokonce ani zpackaná zastávka v boxech a dojel si na německém Oscherslebenu pro své letos již druhé vítězství, v řadě. Druhé místo v cíli získal Bruno Spengler taktéž na Mercedesu. Dokáže letos Audi ještě rozjetý Mercedes zastavit?

Di Resta se od startu ujal vedení a bylo jasné, že pokud se nestane nic nepředvídatelného a neobvyklého, bude to jeho závod. Jenže první zastávka v boxech se mechanikům mladého Skota moc nepovedla a tak se v průběžném pořadí propadl na druhou příčku za Spenglera. Jenže Spengler neměl zcela ideální strategii, když jeho druhá zastávka přišla docela brzy. Kanaďana to stálo i díky provozu na trati určitý čas, a tak se Di Resta po svém druhém povinném pitstopu vrátil na čele závodu. Nutno ale dodat, že Paul ve svém druhém stintu jezdil rychlé a vyrovnané časy, díky kterým nakonec mohl v závodě zvítězit. Těsně před druhou zastávkou Di Resty skončil závod i naděje na obhajobu titulu pro Tima Scheidera. Němec v té době jezdil před Spenglerem a rozhodně mohl získat solidní výsledek, o ten jej ale připravila levá zadní pneumatika (defekt). Pneumatika pravděpodobně nevydržela širší výjezd z poslední zatáčky v kole 34, kdy Timo vyjel levou částí vozu mimo trať. Díky tomu se Spengler posunul na konečnou druhou příčku, zatímco na třetí místo povyskočil docela nenápadně jedoucí Ekström, který musel ale až do cíle závodu odolávat tlaku ze strany Paffetta. Gary Paffett předvedl velmi bojovný výkon poté, co v začátku závodu obdržel penalizaci za předjížděcí manévr na Tomczyka. Oba jezdci mezi sebou lehce kolidovali v prvním kole ve druhé zatáčce. Udělená penalizace byla velmi sporná a šampióna DTM z roku 2005 velmi rozčílila. Tým Mercedes ale pro svého jezdce vymyslel výbornou strategii, která mu dovolila se dostat v boxech před Rockenfellera i Tomczyka, jenže na dráze už nic nezmohl s Ekströmem. Výborný výkon dnes podali dva jezdci v ročních vozech A4 DTM, Mike Rockenfeller (5.) a Alexandre Prémat (6.). Sedmou příčku získal letošní vítěz z Norisringu a taktéž na ročním voze jedoucí, Jamie Green (Mercedes C-Klasse), který porazil Martina Tomczyka s tovární Audi A4 DTM.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.