Oschersleben: Neporazitelný Mercedes vládne

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 19. září 2010 19:34
Sdílej:

OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Paula di Restu nezstavila dokonce ani zpackaná zastávka v boxech a dojel si na německém Oscherslebenu pro své letos již druhé vítězství, v řadě. Druhé místo v cíli získal Bruno Spengler taktéž na Mercedesu. Dokáže letos Audi ještě rozjetý Mercedes zastavit?

Di Resta se od startu ujal vedení a bylo jasné, že pokud se nestane nic nepředvídatelného a neobvyklého, bude to jeho závod. Jenže první zastávka v boxech se mechanikům mladého Skota moc nepovedla a tak se v průběžném pořadí propadl na druhou příčku za Spenglera. Jenže Spengler neměl zcela ideální strategii, když jeho druhá zastávka přišla docela brzy. Kanaďana to stálo i díky provozu na trati určitý čas, a tak se Di Resta po svém druhém povinném pitstopu vrátil na čele závodu. Nutno ale dodat, že Paul ve svém druhém stintu jezdil rychlé a vyrovnané časy, díky kterým nakonec mohl v závodě zvítězit. Těsně před druhou zastávkou Di Resty skončil závod i naděje na obhajobu titulu pro Tima Scheidera. Němec v té době jezdil před Spenglerem a rozhodně mohl získat solidní výsledek, o ten jej ale připravila levá zadní pneumatika (defekt). Pneumatika pravděpodobně nevydržela širší výjezd z poslední zatáčky v kole 34, kdy Timo vyjel levou částí vozu mimo trať. Díky tomu se Spengler posunul na konečnou druhou příčku, zatímco na třetí místo povyskočil docela nenápadně jedoucí Ekström, který musel ale až do cíle závodu odolávat tlaku ze strany Paffetta. Gary Paffett předvedl velmi bojovný výkon poté, co v začátku závodu obdržel penalizaci za předjížděcí manévr na Tomczyka. Oba jezdci mezi sebou lehce kolidovali v prvním kole ve druhé zatáčce. Udělená penalizace byla velmi sporná a šampióna DTM z roku 2005 velmi rozčílila. Tým Mercedes ale pro svého jezdce vymyslel výbornou strategii, která mu dovolila se dostat v boxech před Rockenfellera i Tomczyka, jenže na dráze už nic nezmohl s Ekströmem. Výborný výkon dnes podali dva jezdci v ročních vozech A4 DTM, Mike Rockenfeller (5.) a Alexandre Prémat (6.). Sedmou příčku získal letošní vítěz z Norisringu a taktéž na ročním voze jedoucí, Jamie Green (Mercedes C-Klasse), který porazil Martina Tomczyka s tovární Audi A4 DTM.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?