Oschersleben: Neporazitelný Mercedes vládne

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 19. září 2010 19:34
Sdílej:

OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Paula di Restu nezstavila dokonce ani zpackaná zastávka v boxech a dojel si na německém Oscherslebenu pro své letos již druhé vítězství, v řadě. Druhé místo v cíli získal Bruno Spengler taktéž na Mercedesu. Dokáže letos Audi ještě rozjetý Mercedes zastavit?

Di Resta se od startu ujal vedení a bylo jasné, že pokud se nestane nic nepředvídatelného a neobvyklého, bude to jeho závod. Jenže první zastávka v boxech se mechanikům mladého Skota moc nepovedla a tak se v průběžném pořadí propadl na druhou příčku za Spenglera. Jenže Spengler neměl zcela ideální strategii, když jeho druhá zastávka přišla docela brzy. Kanaďana to stálo i díky provozu na trati určitý čas, a tak se Di Resta po svém druhém povinném pitstopu vrátil na čele závodu. Nutno ale dodat, že Paul ve svém druhém stintu jezdil rychlé a vyrovnané časy, díky kterým nakonec mohl v závodě zvítězit.
Těsně před druhou zastávkou Di Resty skončil závod i naděje na obhajobu titulu pro Tima Scheidera. Němec v té době jezdil před Spenglerem a rozhodně mohl získat solidní výsledek, o ten jej ale připravila levá zadní pneumatika (defekt). Pneumatika pravděpodobně nevydržela širší výjezd z poslední zatáčky v kole 34, kdy Timo vyjel levou částí vozu mimo trať. Díky tomu se Spengler posunul na konečnou druhou příčku, zatímco na třetí místo povyskočil docela nenápadně jedoucí Ekström, který musel ale až do cíle závodu odolávat tlaku ze strany Paffetta.
Gary Paffett předvedl velmi bojovný výkon poté, co v začátku závodu obdržel penalizaci za předjížděcí manévr na Tomczyka. Oba jezdci mezi sebou lehce kolidovali v prvním kole ve druhé zatáčce. Udělená penalizace byla velmi sporná a šampióna DTM z roku 2005 velmi rozčílila. Tým Mercedes ale pro svého jezdce vymyslel výbornou strategii, která mu dovolila se dostat v boxech před Rockenfellera i Tomczyka, jenže na dráze už nic nezmohl s Ekströmem. Výborný výkon dnes podali dva jezdci v ročních vozech A4 DTM, Mike Rockenfeller (5.) a Alexandre Prémat (6.). Sedmou příčku získal letošní vítěz z Norisringu a taktéž na ročním voze jedoucí, Jamie Green (Mercedes C-Klasse), který porazil Martina Tomczyka s tovární Audi A4 DTM.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.