Do konce sezony zbývají už pouze čtyři závody a dá se říct, že boj o letošní titul už není zcela v rukou Audi. Nejlépe jsou na tom z jezdců Audi Timo Scheider (4.) a Mattias Ekström (5.). Právě dva šampioni DTM zůstávájí poslední nadějí ingolstadtské značky na letošní titul.
"Už je nejvyšší čas, abychom se opět zapojili do boje o titul. Moje letošní výsledky mají vzestupnou tendenci. Navíc Oschersleben mi vždy jako trať velmi vyhovoval," říká Timo Scheider. Úřadující šampion DTM je momentálně v šampionátu čtvrtý, 23 bodů za Spenglerem. To znamená, že potřebuje v každém závodě získat o 6 bodů víc než Kanaďan.
Statisticky se na Oscherslebenu Scheiderovi vždy dařilo, dvakrát už zde v minulosti vyhrál. Kdyby se mu to podařilo i letos zopakovat a Spengler by nebodoval, byl by Němec zpět v boji o titul. "Kdyby se to opravdu stalo, tak by se situace výrazně změnila," připouští Timo.
Pouhý bod za Scheiderem je v průběžném hodnocení Ekström. Jenže i šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, připouští, že měl mít Švéd mnohem více bodů, než ve skutečnosti má: "Všichni víme, že měl mít Mattias na svém kontě mnohem více bodů. Už dvakrát nezískal body díky kolizi, za kterou však nemohl. Na posledy, na Brands Hatch, byl konkurentem dosloval knock outován hned v první zatáčce."
"Na víkend v Británii chci co možná nejrychleji zapomenout. Vloni jsem na Oscherslebenu bojoval o vítězství. Je to ale jediná trať v kalendáři DTM, na které se jezdí pravidelně a já tam doposud nevyhrál. Pokud ještě někde můžeme zvrátil rozhodnutí o letošním titulu, tak je to právě zde," věří Ekström.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.