Do konce sezony zbývají už pouze čtyři závody a dá se říct, že boj o letošní titul už není zcela v rukou Audi. Nejlépe jsou na tom z jezdců Audi Timo Scheider (4.) a Mattias Ekström (5.). Právě dva šampioni DTM zůstávájí poslední nadějí ingolstadtské značky na letošní titul.
"Už je nejvyšší čas, abychom se opět zapojili do boje o titul. Moje letošní výsledky mají vzestupnou tendenci. Navíc Oschersleben mi vždy jako trať velmi vyhovoval," říká Timo Scheider. Úřadující šampion DTM je momentálně v šampionátu čtvrtý, 23 bodů za Spenglerem. To znamená, že potřebuje v každém závodě získat o 6 bodů víc než Kanaďan.
Statisticky se na Oscherslebenu Scheiderovi vždy dařilo, dvakrát už zde v minulosti vyhrál. Kdyby se mu to podařilo i letos zopakovat a Spengler by nebodoval, byl by Němec zpět v boji o titul. "Kdyby se to opravdu stalo, tak by se situace výrazně změnila," připouští Timo.
Pouhý bod za Scheiderem je v průběžném hodnocení Ekström. Jenže i šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, připouští, že měl mít Švéd mnohem více bodů, než ve skutečnosti má: "Všichni víme, že měl mít Mattias na svém kontě mnohem více bodů. Už dvakrát nezískal body díky kolizi, za kterou však nemohl. Na posledy, na Brands Hatch, byl konkurentem dosloval knock outován hned v první zatáčce."
"Na víkend v Británii chci co možná nejrychleji zapomenout. Vloni jsem na Oscherslebenu bojoval o vítězství. Je to ale jediná trať v kalendáři DTM, na které se jezdí pravidelně a já tam doposud nevyhrál. Pokud ještě někde můžeme zvrátil rozhodnutí o letošním titulu, tak je to právě zde," věří Ekström.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.