Do konce sezony zbývají už pouze čtyři závody a dá se říct, že boj o letošní titul už není zcela v rukou Audi. Nejlépe jsou na tom z jezdců Audi Timo Scheider (4.) a Mattias Ekström (5.). Právě dva šampioni DTM zůstávájí poslední nadějí ingolstadtské značky na letošní titul.
"Už je nejvyšší čas, abychom se opět zapojili do boje o titul. Moje letošní výsledky mají vzestupnou tendenci. Navíc Oschersleben mi vždy jako trať velmi vyhovoval," říká Timo Scheider. Úřadující šampion DTM je momentálně v šampionátu čtvrtý, 23 bodů za Spenglerem. To znamená, že potřebuje v každém závodě získat o 6 bodů víc než Kanaďan.
Statisticky se na Oscherslebenu Scheiderovi vždy dařilo, dvakrát už zde v minulosti vyhrál. Kdyby se mu to podařilo i letos zopakovat a Spengler by nebodoval, byl by Němec zpět v boji o titul. "Kdyby se to opravdu stalo, tak by se situace výrazně změnila," připouští Timo.
Pouhý bod za Scheiderem je v průběžném hodnocení Ekström. Jenže i šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, připouští, že měl mít Švéd mnohem více bodů, než ve skutečnosti má: "Všichni víme, že měl mít Mattias na svém kontě mnohem více bodů. Už dvakrát nezískal body díky kolizi, za kterou však nemohl. Na posledy, na Brands Hatch, byl konkurentem dosloval knock outován hned v první zatáčce."
"Na víkend v Británii chci co možná nejrychleji zapomenout. Vloni jsem na Oscherslebenu bojoval o vítězství. Je to ale jediná trať v kalendáři DTM, na které se jezdí pravidelně a já tam doposud nevyhrál. Pokud ještě někde můžeme zvrátil rozhodnutí o letošním titulu, tak je to právě zde," věří Ekström.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?