Brands Hatch: Di Resta vítězí přesně po roce

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 5. září 2010 16:31
Sdílej:

BRANDS HATCH ZÁVOD; Skot Paul di Resta získal svoje letošní první vítězství. Jeho výkon na domácím okruhu nedaleko Londýna byl dominantní. Paul se odpíchl od startu jako blesk a už v polovině prvního kola měl slušný náskok.

Suverenita Di Resty nebrala konce a mladík ve službách Mercedesu měl v polovině závodu dokonce 13s náskok na nejbližší pronásledovatele. V druhé části závodu se už rozhodl zvolnit a dovést svůj C-Klasse AMG bezpečně do cíle, což se mu podařilo. Suveren dosavadní části sezony, Bruno Spengler, získal v Británii druhé místo, ale nebyl schopný udržet rychlost svého kolegy. Na Kanaďana se v určitých fázích závodu dotáhl třetí Timo Scheider, ale úřadující šampión neměl takovou rychlost, aby mohl na lídra tabulky zaútočit. Nakonci závodu už měl ale Němec úplně jiné starosti, když se na něho dotáhl opět fantasticky jedoucí mladík Molina. Španěl, který má k dispozici vůz specifikace 08, jel ze začátku závodu mimo bodovaná místa, ale díky odlišné strategii se dokázal posunout až na čtvrté místo. Molinovy časy byly v některých sekcích závodu dokonce lepší než časy Di Resty.  V prostředním stintu ho ale zdržovala trojice Gary Paffett, Oliver Jarvis a Martin Tomczyk, kterou nebyl schopný předjet. Paffett po většinu závodu soupeřil se slušně jedoucím Jarvisem, který na konci 98 kolového závodu odrazil útoky Tomczyka. Poslední body pro sebe uzmul Prémat, který v závěru závodu za svými zády udržel Rockenfellera. Po startu spolu kolidovali Mattias Ekstrom a Ralf Schumacher. Nehoda vyústila v poškození Audi A4 DTM Ekströma, který se pokusil dostat se svým vozem do boxů, ale měl druhou nehodu se Susie Stoddart. Pro oba znamenala konec závodu. Ralfův závod byl jen o trošku delší, když po kolizi s Ekströmem pokračoval, ale po výletu do štěrku v zatáčce Paddock Hill zajel do boxů a odstoupil.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.