Valencie: Prémat vyhrál, Coulthard zazářil

Premat, Alexandre
Premat, Alexandre, foto: dtm.de
iM2 24. března 2010 17:03
Sdílej:

Dnes začaly oficiální předsezónní testy DTM ve španělské Valencii. V průběhu prvního dne se na čele odehrával souboj starých vozů! Vítězství si na své konto připsal Alexandre Prémat s roční A4 DTM, druhý čas zajel překvapivě nováček za volantem vozu DTM, David Coulthard, se ztrátou pouze 0,059s!

Odpoledne: I během odpolední sekce zůstalo počasí podobné, jako v sekci dopolední. Teplota byla na španělské podnebí docela nízká, rtuť teploměru se vyšplhala zhruba na 20 stupňů. I během odpoledne na trati dominoval jezdec, který když přišel do DTM (rok 2007), tak na sebe strhl svými výkony velkou pozornost. Prémat s rok starým strojem A4 DTM potvrdil svoji pozici z dopoledne a celkově vyhrál první den testů ve Valencii. Stejný počet kol jako Prémat (103) odkroužil i druhý jezdec v pořadí, kterým byl, zcela nečekaně, David Coulthard s dalším starým vozem, tentokrát Mercedesem. Skot dokázal ve srovnání s dopolednem zrychlit zhruba o 0,8s a zaslouženě tak obsadil druhé místo. Další v pořadí, Marcus Winkelhock, taktéž startuje s rok starým vozem, dnes zajel tento Němec třetí čas. Na čtvrtém místě se umístil Bruno Spengler, který byl nejpilnějším ze všech jezdců (129 kol). Jeho kolega, Ralf Schumacher, byl pátý. Až šesté a sedmé místo obsadili hlavní hvězdy tábora Audi, Mattias Ekström (6.) a Timo Scheider (7.). Výsledky po odpolední sekci: 01. Alexandre Prémat (Audi) - 1:28.666s - 103 kol 02. David Coulthard (Mercedes) - 1:28.725 - 103 03. Markus Winkelhock (Audi) - 1:28.883 - 96 04. Bruno Spengler (Mercedes) - 1:28.949 - 129 05. Ralf Schumacher (Mercedes) - 1:28.964 - 96 06. Mattias Ekström (Audi) - 1:29.127 - 97 07. Timo Scheider (Audi) - 1:29.156 - 82 08. Susie Stoddart (Mercedes) - 1:30.102 - 87 09. Congfu Cheng (Mercedes) - 1:30.235 - 102 Dopoledne: Kola vozů DTM se opět točí: DTM zahájilo sezónu 2010 testy ve Valencii. Obloha je zatažená a teplota se drží pod 20 stupni. Už od rána se začalo zostra, zatím tón udává francouzský jezdec s Audi, Alexandre Prémat (1:28,799s). Tři desetiny sekundy ztrácí Mattias Ekström, úřadující šampión DTM, Timo Scheider, je v polovině dne třetí. Zatímco Audi už svou jezdeckou sestavu oznámilo, u Mercedesu se zatím neví nic. Volné kokpity by měly být minimálně ve starších vozech. Jeden z nich by mohl obsadit David Coulthard. Skot po ukončení své kariéry v F1 působí v roli experta na F1 televize BBC. O víkendu už bude David v Austrálii, kde pokračuje sezona F1, a tak se snaží hned od začátku testů jezdit co možná nejvíc. Po skončení dopolední sekce byl David čtvrtý, nejlepší z Mercedesů. Jestli ale opravdu do DTM vstoupí, zatím není jasné. V C-Klasse DTM se také prohání Congfu Cheng. Tento Číňan by mohl v DTM startovat ve starším stroji. Výsledky po dopolední sekci: 01. Alexandre Prémat (Audi) - 1:28.799s - 51 kol 02. Mattias Ekström (Audi) - 1:29.127 - 42 03. Timo Scheider (Audi) - 1:29.156 - 38 04. David Coulthard (Mercedes) - 1:29.476 - 53 05. Markus Winkelhock (Audi) - 1:29.601 - 44 06. Bruno Spengler (Mercedes) - 1:29.759 - 68 07. Ralf Schumacher (Mercedes) - 1:30.128 - 53 08. Susie Stoddart (Mercedes) - 1:30.141 - 39 09. Congfu Cheng (Mercedes) - 1:30.463 - 56
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.