Audi ušetřilo 30%, použije jen jeden nový vůz

Legge, Katherine
Legge, Katherine, foto: dtm.de
iM2 18. března 2010 21:57
Sdílej:

Ze zmrazení vývoje v Deutsche Tourenwagen Masters již profitovala Audi, když peněz není nikdy nazbyt a pro automobilové výrobce na celém světě jsou stále ještě těžké časy.

Během roku 2009 se Německá Federace pro Motorsport (DMSB), ITR a obě značky (Mercedes-Benz a Audi) jednomyslně dohodli na zmrazení vývoje vozů pro rok 2010. To znamená, že i letos se můžeme těšit na auta specifikace 2009 v rukou těch nejlepších. Audi tuto změnu již v pozitivním slova smyslu poznalo, když se byly náklady na jejich auta před nadcházející sezónou sníženy o více než 30% ve srovnání s loňskem. Masivní úspory byly provedeny především ve stavbě nových vozů, s tím jdou ruku v ruce i náklady na vývoj a výzkum. Současné Audi A4 DTM tak jsou vozy, které byly vyvíjeny pro sezonu 2008, a které byly následně dále vyvíjeny pro specifikace 2009. V obou těchto sezonách si Audi připsala na svoje konto titul, v obou případech se o něj postaral Timo Scheider. Během sezony 2009 Audi i Mercedes-Benz poskytly DMSB části svých vozů a jejich nákresy, aby mohlo být v letošní sezoně kontrolováno jejich dodržování. Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Markus Winkelhock a Alexandre Prémat se mohou dokonce těšit na úplně stejné vozy, se kterými jezdily vloni. Oliver Jarvis bude používat auto, se kterým vloni jezdil Tom Kristensen a Mike Rockenfeller převezme roční auto od Jarvise. Nováček v DTM, Miguel Molina, zdědí auto po Katherine Legge a ta převezme auto po Rockenfellerovi. Jen úřadující šampión, Timo Scheider, nebude používat stejné auto jako vloni. Timo se může těšit na úplně nové auto, které bylo připravováno již v minulé sezoně, ale nikdy ještě nebylo použito.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.