Audi ušetřilo 30%, použije jen jeden nový vůz

Legge, Katherine
Legge, Katherine, foto: dtm.de
iM2 18. března 2010 21:57
Sdílej:

Ze zmrazení vývoje v Deutsche Tourenwagen Masters již profitovala Audi, když peněz není nikdy nazbyt a pro automobilové výrobce na celém světě jsou stále ještě těžké časy.

Během roku 2009 se Německá Federace pro Motorsport (DMSB), ITR a obě značky (Mercedes-Benz a Audi) jednomyslně dohodli na zmrazení vývoje vozů pro rok 2010. To znamená, že i letos se můžeme těšit na auta specifikace 2009 v rukou těch nejlepších. Audi tuto změnu již v pozitivním slova smyslu poznalo, když se byly náklady na jejich auta před nadcházející sezónou sníženy o více než 30% ve srovnání s loňskem. Masivní úspory byly provedeny především ve stavbě nových vozů, s tím jdou ruku v ruce i náklady na vývoj a výzkum. Současné Audi A4 DTM tak jsou vozy, které byly vyvíjeny pro sezonu 2008, a které byly následně dále vyvíjeny pro specifikace 2009. V obou těchto sezonách si Audi připsala na svoje konto titul, v obou případech se o něj postaral Timo Scheider. Během sezony 2009 Audi i Mercedes-Benz poskytly DMSB části svých vozů a jejich nákresy, aby mohlo být v letošní sezoně kontrolováno jejich dodržování. Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Markus Winkelhock a Alexandre Prémat se mohou dokonce těšit na úplně stejné vozy, se kterými jezdily vloni. Oliver Jarvis bude používat auto, se kterým vloni jezdil Tom Kristensen a Mike Rockenfeller převezme roční auto od Jarvise. Nováček v DTM, Miguel Molina, zdědí auto po Katherine Legge a ta převezme auto po Rockenfellerovi. Jen úřadující šampión, Timo Scheider, nebude používat stejné auto jako vloni. Timo se může těšit na úplně nové auto, které bylo připravováno již v minulé sezoně, ale nikdy ještě nebylo použito.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.