Audi ušetřilo 30%, použije jen jeden nový vůz

Legge, Katherine
Legge, Katherine, foto: dtm.de
iM2 18. března 2010 21:57
Sdílej:

Ze zmrazení vývoje v Deutsche Tourenwagen Masters již profitovala Audi, když peněz není nikdy nazbyt a pro automobilové výrobce na celém světě jsou stále ještě těžké časy.

Během roku 2009 se Německá Federace pro Motorsport (DMSB), ITR a obě značky (Mercedes-Benz a Audi) jednomyslně dohodli na zmrazení vývoje vozů pro rok 2010. To znamená, že i letos se můžeme těšit na auta specifikace 2009 v rukou těch nejlepších. Audi tuto změnu již v pozitivním slova smyslu poznalo, když se byly náklady na jejich auta před nadcházející sezónou sníženy o více než 30% ve srovnání s loňskem. Masivní úspory byly provedeny především ve stavbě nových vozů, s tím jdou ruku v ruce i náklady na vývoj a výzkum. Současné Audi A4 DTM tak jsou vozy, které byly vyvíjeny pro sezonu 2008, a které byly následně dále vyvíjeny pro specifikace 2009. V obou těchto sezonách si Audi připsala na svoje konto titul, v obou případech se o něj postaral Timo Scheider. Během sezony 2009 Audi i Mercedes-Benz poskytly DMSB části svých vozů a jejich nákresy, aby mohlo být v letošní sezoně kontrolováno jejich dodržování. Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Markus Winkelhock a Alexandre Prémat se mohou dokonce těšit na úplně stejné vozy, se kterými jezdily vloni. Oliver Jarvis bude používat auto, se kterým vloni jezdil Tom Kristensen a Mike Rockenfeller převezme roční auto od Jarvise. Nováček v DTM, Miguel Molina, zdědí auto po Katherine Legge a ta převezme auto po Rockenfellerovi. Jen úřadující šampión, Timo Scheider, nebude používat stejné auto jako vloni. Timo se může těšit na úplně nové auto, které bylo připravováno již v minulé sezoně, ale nikdy ještě nebylo použito.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?