Starší vozy by měly být letos ještě rychlejší

Stoddart, Susie
Stoddart, Susie, foto: dtm.de
iM2 16. března 2010 16:17
Sdílej:

Před startem nové sezony bylo rozhodnuto, že by měly mít jezdci, kteří startují ve starších vozech, větší šance na bodovaná umístění. Docílit by se toho mělo tím, že by se snížila váha starých vozů. Už se jen čeká na schválení od komise DTM.

Šance na úspěch s ročním vozem v DTM je jen velmi malá. Audi i Mercedes totiž dokáží přes zimu vždy vylepšit svoje aktuální vozy natolik, že jezdci v bývalých továrních strojích nemají jednoduše šanci. Navíc vývoj vozů aktuální specifikace probíhá během celé sezony. To znamená, že mezi úvodním podnikem na Hockenheimu a posledním závodem sezony, také na Hockenheimu, dokázali inženýři nové vozy vylepšit údajně až o půl vteřiny na kolo! Teď přišel čas na změnu. Piloti ve starých vozech by měli být opět konkurenceschopní. Společnost DMSB si nechala vypracovat analýzu, podle které by chtěla v následující sezoně snížit minimální hmotnost aut z let 2007 a 2008. Dva roky staré vozy by měli být nově o pět kilogramů oproti loňské sezoně lehčí (minimální váha 1 025kg) a tři roky stará auta dokonce o deset kilo oproti loňské sezoně (minimální váha 1 000kg). Přitom již vloni dokázali jezdci s rok starými vozy zajet pár skvělých výsledků. Připomeňme například výkon Jamieho Greena na Norisringu, kde dokázal zvítězit. Dalším skvělým počinem bylo pole positon Oliviera Jarvise při závodu na Zandvoortu v Holandsku. Zatím však není zajištěna účast tříletých vozů Audi A4 DTM z týmu Colina Kollese. Ten v současné době působí jako šéf týmu HRT v F1 a svoji účast v DTM zatím nepotvrdil.
Témata:
DTM
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.