Starší vozy by měly být letos ještě rychlejší

Stoddart, Susie
Stoddart, Susie, foto: dtm.de
iM2 16. března 2010 16:17
Sdílej:

Před startem nové sezony bylo rozhodnuto, že by měly mít jezdci, kteří startují ve starších vozech, větší šance na bodovaná umístění. Docílit by se toho mělo tím, že by se snížila váha starých vozů. Už se jen čeká na schválení od komise DTM.

Šance na úspěch s ročním vozem v DTM je jen velmi malá. Audi i Mercedes totiž dokáží přes zimu vždy vylepšit svoje aktuální vozy natolik, že jezdci v bývalých továrních strojích nemají jednoduše šanci. Navíc vývoj vozů aktuální specifikace probíhá během celé sezony. To znamená, že mezi úvodním podnikem na Hockenheimu a posledním závodem sezony, také na Hockenheimu, dokázali inženýři nové vozy vylepšit údajně až o půl vteřiny na kolo! Teď přišel čas na změnu. Piloti ve starých vozech by měli být opět konkurenceschopní. Společnost DMSB si nechala vypracovat analýzu, podle které by chtěla v následující sezoně snížit minimální hmotnost aut z let 2007 a 2008. Dva roky staré vozy by měli být nově o pět kilogramů oproti loňské sezoně lehčí (minimální váha 1 025kg) a tři roky stará auta dokonce o deset kilo oproti loňské sezoně (minimální váha 1 000kg). Přitom již vloni dokázali jezdci s rok starými vozy zajet pár skvělých výsledků. Připomeňme například výkon Jamieho Greena na Norisringu, kde dokázal zvítězit. Dalším skvělým počinem bylo pole positon Oliviera Jarvise při závodu na Zandvoortu v Holandsku. Zatím však není zajištěna účast tříletých vozů Audi A4 DTM z týmu Colina Kollese. Ten v současné době působí jako šéf týmu HRT v F1 a svoji účast v DTM zatím nepotvrdil.
Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.