Dumbrek si myslí, že spojení může fungovat

Dumbreck, Peter
Dumbreck, Peter, foto: Peter Dumbreck
iM2 22. prosince 2009 12:16
Sdílej:

Peter Dumbrek, bývalý pilot DTM japonských Super GT, si myslí, že spojení DTM a japonských Super GT může fungovat. Jako největší problém vidí pneumatiky, které se musili upravit.

Dumbrek dokonce pro autosport.com prohlásil: „Jsem si téměř jistý, že když dáte na vůz DTM pneumatiky z Japonských GT vozů, časy budou téměř totožné.“ Dumbrek přitom ví, o čem mluví, protože v DTM startoval v letech 2000 až 2004, zatímco v Japonských GT vozech od roku 2005 až do roku 2008. „Poprvé, když jsem v roce 2005 řídil vůz Super GT, Toyotu Supra, tak jsem cítil velkou podobnost s Opelem DTM, se kterým jsem jezdil v roce 2004.“ Všeobecně se očekává, že jak DTM tak i Super GT vozy mají podobný výkon motoru, zvláště poté, co nedávno došlo k redukci výkonu motorů japonských GTček. „Myslím, že Super GT jsou o trošku silnější, a to i přes redukci, která nedávno proběhla,“ vyjadřuje svůj názor “odborník“ Dumbrek. Peter Dumbrek, Opel Vectra V8 DTM, 2004 Zdá se, že zatím největší problém je v pneumatikách. V DTM se používají užší pneumatiky než v japonských Super GT. V Japonsku také probíhá pneumatikářská válka mezi výrobci gum, zatímco v DTM je jediný dodavatel, značka Dunlop. „Ani v přítlaku není velký rozdíl mezi vozy Super GT a DTM. Největší rozdíl je v pneumatikách,“ potvrzuje Dumbrek. Zástupci DTM (ITR) a japonských GT vozů by se měli ještě během tohoto měsíce setkat, aby prodiskutovali možné spojení obou sérií a případně dvojí pravidla, která by v této společné sérii platila. Podle autosport.com by ke spojení obou sérií mohlo dojít v roce 2011 nebo 2012.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?