Dumbrek si myslí, že spojení může fungovat

Dumbreck, Peter
Dumbreck, Peter, foto: Peter Dumbreck
iM2 22. prosince 2009 12:16
Sdílej:

Peter Dumbrek, bývalý pilot DTM japonských Super GT, si myslí, že spojení DTM a japonských Super GT může fungovat. Jako největší problém vidí pneumatiky, které se musili upravit.

Dumbrek dokonce pro autosport.com prohlásil: „Jsem si téměř jistý, že když dáte na vůz DTM pneumatiky z Japonských GT vozů, časy budou téměř totožné.“ Dumbrek přitom ví, o čem mluví, protože v DTM startoval v letech 2000 až 2004, zatímco v Japonských GT vozech od roku 2005 až do roku 2008. „Poprvé, když jsem v roce 2005 řídil vůz Super GT, Toyotu Supra, tak jsem cítil velkou podobnost s Opelem DTM, se kterým jsem jezdil v roce 2004.“ Všeobecně se očekává, že jak DTM tak i Super GT vozy mají podobný výkon motoru, zvláště poté, co nedávno došlo k redukci výkonu motorů japonských GTček. „Myslím, že Super GT jsou o trošku silnější, a to i přes redukci, která nedávno proběhla,“ vyjadřuje svůj názor “odborník“ Dumbrek. Peter Dumbrek, Opel Vectra V8 DTM, 2004 Zdá se, že zatím největší problém je v pneumatikách. V DTM se používají užší pneumatiky než v japonských Super GT. V Japonsku také probíhá pneumatikářská válka mezi výrobci gum, zatímco v DTM je jediný dodavatel, značka Dunlop. „Ani v přítlaku není velký rozdíl mezi vozy Super GT a DTM. Největší rozdíl je v pneumatikách,“ potvrzuje Dumbrek. Zástupci DTM (ITR) a japonských GT vozů by se měli ještě během tohoto měsíce setkat, aby prodiskutovali možné spojení obou sérií a případně dvojí pravidla, která by v této společné sérii platila. Podle autosport.com by ke spojení obou sérií mohlo dojít v roce 2011 nebo 2012.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?