Dumbrek si myslí, že spojení může fungovat

Dumbreck, Peter
Dumbreck, Peter, foto: Peter Dumbreck
iM2 22. prosince 2009 12:16
Sdílej:

Peter Dumbrek, bývalý pilot DTM japonských Super GT, si myslí, že spojení DTM a japonských Super GT může fungovat. Jako největší problém vidí pneumatiky, které se musili upravit.

Dumbrek dokonce pro autosport.com prohlásil: „Jsem si téměř jistý, že když dáte na vůz DTM pneumatiky z Japonských GT vozů, časy budou téměř totožné.“ Dumbrek přitom ví, o čem mluví, protože v DTM startoval v letech 2000 až 2004, zatímco v Japonských GT vozech od roku 2005 až do roku 2008. „Poprvé, když jsem v roce 2005 řídil vůz Super GT, Toyotu Supra, tak jsem cítil velkou podobnost s Opelem DTM, se kterým jsem jezdil v roce 2004.“ Všeobecně se očekává, že jak DTM tak i Super GT vozy mají podobný výkon motoru, zvláště poté, co nedávno došlo k redukci výkonu motorů japonských GTček. „Myslím, že Super GT jsou o trošku silnější, a to i přes redukci, která nedávno proběhla,“ vyjadřuje svůj názor “odborník“ Dumbrek. Peter Dumbrek, Opel Vectra V8 DTM, 2004 Zdá se, že zatím největší problém je v pneumatikách. V DTM se používají užší pneumatiky než v japonských Super GT. V Japonsku také probíhá pneumatikářská válka mezi výrobci gum, zatímco v DTM je jediný dodavatel, značka Dunlop. „Ani v přítlaku není velký rozdíl mezi vozy Super GT a DTM. Největší rozdíl je v pneumatikách,“ potvrzuje Dumbrek. Zástupci DTM (ITR) a japonských GT vozů by se měli ještě během tohoto měsíce setkat, aby prodiskutovali možné spojení obou sérií a případně dvojí pravidla, která by v této společné sérii platila. Podle autosport.com by ke spojení obou sérií mohlo dojít v roce 2011 nebo 2012.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.