"Důchodci" Häkkinenovi chybí motorsport

Häkkinen, Mika
Häkkinen, Mika, foto: dtm.de
iM2 13. listopadu 2009 22:12
Sdílej:

Mika Häkkinen se nechal slyšet, že mu chybí motorsport, tým a týmová práce. Závodění jako takové mu však nechybí.

Skoro přesně před dvěma lety Mika Häkkinen nechal závodění. Před tím, než pověsil přilbu na hřebík, jezdil tři roky v DTM pro tovární tým Mercedesu. Při vyvrcholení letošní sezony, na Hockenheimu, se nechal Mika slyšet, že mu život “důchodce“ vyhovuje: „Užívám si života.“ Znamená to tedy, že mu DTM nechybí? „Abych byl upřímný, tak ani ne. Kdyby mi chybělo, tak bych svým odchodem udělal velkou chybu. Je to ale velmi častá otázka. Když se ale někdo zeptá, zda-li mi chybí lidé z DTM, týmová práce nebo můj tým, pak už musím odpovědět, že ano. Závodění samo o sobě mi nechybí, ale bývalí kolegové, týmový duch a celá ta atmosféra ano.“ Fanoušky na závěrečném závodu roku potěšil už ale jen svou účastí jako host: „DTM je jedna velká rodina. Lidé od Mercedesu a já jsme jedna velká rodina. Proudí v nás stejná krev: Chceme vyhrát, chceme být úspěšní. Proto je skvělé, když mohu opět tyto lidi vidět. Všichni jsou mí kamaradí.“ Häkkinen ale podobnou šanci, vidět se se starými kamarády z DTM, moc často nemá. „Mám sice trošku volného času, ale ne moc. Moje současná práce mě také dost zaměstnává. Teď jsem byl například skoro šest týdnů v Asii a Latinské Americe. Pracoval jsem zde v kampani pro Johnnyho Walkera. Musím říct, že mě to bavilo,“ připouští Mika. I přes spoustu cestování si Mika najde čas i na svůj domov, Monako. „Je pochopitelně nemožné, abych byl celých 6 týdnů na cestách. Našel se i krátký čas, kdy jsem byl v Monaku,“ upřesňuje Fin. Když je "Štika Mika" doma, tak například vozí syna do školy.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.