I DTM zná šampiona, titul obhájil Scheider

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de
Daniel Šupa 25. října 2009 14:54
Sdílej:

HOCKEHEIMRING – ZÁVOD; Infarktová první kola ukázala vyrovnanost startovního pole a odpověděla, proč je DTM tak divácky úspěšným seriálem. Vítězství sice vybojoval Paffett, ale průběžné pořadí vedoucí Scheider skončil hned za ním, čímž obhájil své loňské prvenství.

Startovní manévr se obešel bez problémů, nejrychleji akceleroval Scheider, jenž se po vnější stopě dostal sice před Paffetta, ale vedení si ubránil z pole position startující Ekström, za ním se po intenzivním trojboji seřadili jezdci bojující o titul Paffett a Schieder.

V průběhu prvního kola odstoupil Tomczyk a v DTM letos končící Kristensen se hodinami propadl až na konec závodního pole. Paffett byl v úvodní fázi rychlejší a po duelu kolo na kolo se dostal do vedení. Ukázalo se, že dnešní Hockenheimring vyhovuje stíhačům, neboť změnou pořadí zrychlil pro změnu Švéd a po dalším ataku převzal znovu vedení. Po chvíli však ztratil výkon a nečekaně brzy zamířil do boxů. Vyšlo najevo, že si při jednom z ataků Mercedesu před sebou poškodil chladič.

Třetím jezdcem odstoupivším ze závodu byl Ralf Schumacher, jemuž se zvedla po razantním skoku přes obrubníky kapota a neslavnou sezonu ukončil odstavením vozu mimo závodní dráhu. Zpoza zadních pozic se posunoval kupředu Spengler, ale jeho ztráta byla příliš velká, pozornosti se těšili junioři Audi Jarvis a Winkelhock.

Z ostře sledovaných vozů zamířil první do boxů Paffett, několik kol po něm Scheider, jehož jako stín sledoval di Resta. Na pořadí se nic nezměnilo, Brit svůj náskok ještě zvýšil a pitwall Audi požádal obhájce titulu udržovat pozici a nepouštět se do souboje s vedoucím vozem.

Ani druhé zastávky v boxech změnu na čelních pozicích nepřinesly. Do cíle směřovalo závodní pole v pořadí Paffett, Scheider, di Resta, Premat, Spengler, Jarvis, Winkelhock, Green, Rockenfeller, Engel, Kristensen, Lauda a další. Patnácté místo držel Čech Kostka, který opět udával tempo svým týmovým kolegům v dva roky starých vozech stáje Kolles.

Sedm kol před cílem odstoupily obě ženy. Legge zřejmě pro technické problémy, Stoddart nezvládla smyk a po kontaktu s bariérou ze starých pneumatik přetvořila sedan Mercedesu v hatchback. Na dráhu byl povolán bezpečnostní vůz, Susie po chvíli vystoupila a nic nenasvědčovalo možnému zranění.

Restart přinesl sprint na pět kol, který však na čele nic nezměnil. V poli to však vřelo adrenalinem a touhou po bodech. Bitvy mezi Jarvisem a Spenglerem lišácky využil Green, kontakt Kristensena s Laudou znamenal pro Mistra Le Mans dojezd nejen mimo bodů, ale s kulhajícím vozem i poslední pozici.

Gary Paffett dnes vyhrál zcela zaslouženě, v úvodních kolech bojoval jako lev a po zbytek závodu spolehlivě kontroloval první pozici. Čtyři letošní vítězství ho však k titulu nedostaly. Timo Scheider obhájil své loňské prvenství, také zajel výborně, když svoji bodovou výhodu plně zužitkoval, přitom neochudil diváky pouhým pasivním dojezdem, ale s přiměřeným rizikem zkoušel donutit soupeře k chybě. Triumf získal především vyrovnaností, ke dvěma vítězstvím přidal čtyři druhá místa. Třetí místo v dnešním závodě obsadil di Resta a střední část závodu vyšla výborně čtvrtému Prematovi. 

V průběžném pořadí přinášíme i hodnocení týmů, je však jasné, že jde v podstatě pouze o soutěž značek a v té vyhrálo Audi. Ačkoliv byl Mercedes v závěru sezony a především v závodech mnohdy konzistentnější, úvod sezony a kvalifikace rozhodly pro Audi.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.