HOCKEHEIMRING – ZÁVOD; Infarktová první kola ukázala vyrovnanost startovního pole a odpověděla, proč je DTM tak divácky úspěšným seriálem. Vítězství sice vybojoval Paffett, ale průběžné pořadí vedoucí Scheider skončil hned za ním, čímž obhájil své loňské prvenství.
Startovní manévr se obešel bez problémů, nejrychleji akceleroval Scheider, jenž se po vnější stopě dostal sice před Paffetta, ale vedení si ubránil z pole position startující Ekström, za ním se po intenzivním trojboji seřadili jezdci bojující o titul Paffett a Schieder.
V průběhu prvního kola odstoupil Tomczyk a v DTM letos končící Kristensen se hodinami propadl až na konec závodního pole. Paffett byl v úvodní fázi rychlejší a po duelu kolo na kolo se dostal do vedení. Ukázalo se, že dnešní Hockenheimring vyhovuje stíhačům, neboť změnou pořadí zrychlil pro změnu Švéd a po dalším ataku převzal znovu vedení. Po chvíli však ztratil výkon a nečekaně brzy zamířil do boxů. Vyšlo najevo, že si při jednom z ataků Mercedesu před sebou poškodil chladič.
Třetím jezdcem odstoupivším ze závodu byl Ralf Schumacher, jemuž se zvedla po razantním skoku přes obrubníky kapota a neslavnou sezonu ukončil odstavením vozu mimo závodní dráhu. Zpoza zadních pozic se posunoval kupředu Spengler, ale jeho ztráta byla příliš velká, pozornosti se těšili junioři Audi Jarvis a Winkelhock.
Z ostře sledovaných vozů zamířil první do boxů Paffett, několik kol po něm Scheider, jehož jako stín sledoval di Resta. Na pořadí se nic nezměnilo, Brit svůj náskok ještě zvýšil a pitwall Audi požádal obhájce titulu udržovat pozici a nepouštět se do souboje s vedoucím vozem.
Ani druhé zastávky v boxech změnu na čelních pozicích nepřinesly. Do cíle směřovalo závodní pole v pořadí Paffett, Scheider, di Resta, Premat, Spengler, Jarvis, Winkelhock, Green, Rockenfeller, Engel, Kristensen, Lauda a další. Patnácté místo držel Čech Kostka, který opět udával tempo svým týmovým kolegům v dva roky starých vozech stáje Kolles.
Sedm kol před cílem odstoupily obě ženy. Legge zřejmě pro technické problémy, Stoddart nezvládla smyk a po kontaktu s bariérou ze starých pneumatik přetvořila sedan Mercedesu v hatchback. Na dráhu byl povolán bezpečnostní vůz, Susie po chvíli vystoupila a nic nenasvědčovalo možnému zranění.
Restart přinesl sprint na pět kol, který však na čele nic nezměnil. V poli to však vřelo adrenalinem a touhou po bodech. Bitvy mezi Jarvisem a Spenglerem lišácky využil Green, kontakt Kristensena s Laudou znamenal pro Mistra Le Mans dojezd nejen mimo bodů, ale s kulhajícím vozem i poslední pozici.
Gary Paffett dnes vyhrál zcela zaslouženě, v úvodních kolech bojoval jako lev a po zbytek závodu spolehlivě kontroloval první pozici. Čtyři letošní vítězství ho však k titulu nedostaly. Timo Scheider obhájil své loňské prvenství, také zajel výborně, když svoji bodovou výhodu plně zužitkoval, přitom neochudil diváky pouhým pasivním dojezdem, ale s přiměřeným rizikem zkoušel donutit soupeře k chybě. Triumf získal především vyrovnaností, ke dvěma vítězstvím přidal čtyři druhá místa. Třetí místo v dnešním závodě obsadil di Resta a střední část závodu vyšla výborně čtvrtému Prematovi.
V průběžném pořadí přinášíme i hodnocení týmů, je však jasné, že jde v podstatě pouze o soutěž značek a v té vyhrálo Audi. Ačkoliv byl Mercedes v závěru sezony a především v závodech mnohdy konzistentnější, úvod sezony a kvalifikace rozhodly pro Audi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!