HOCKEHEIMRING – ZÁVOD; Infarktová první kola ukázala vyrovnanost startovního pole a odpověděla, proč je DTM tak divácky úspěšným seriálem. Vítězství sice vybojoval Paffett, ale průběžné pořadí vedoucí Scheider skončil hned za ním, čímž obhájil své loňské prvenství.
Startovní manévr se obešel bez problémů, nejrychleji akceleroval Scheider, jenž se po vnější stopě dostal sice před Paffetta, ale vedení si ubránil z pole position startující Ekström, za ním se po intenzivním trojboji seřadili jezdci bojující o titul Paffett a Schieder.
V průběhu prvního kola odstoupil Tomczyk a v DTM letos končící Kristensen se hodinami propadl až na konec závodního pole. Paffett byl v úvodní fázi rychlejší a po duelu kolo na kolo se dostal do vedení. Ukázalo se, že dnešní Hockenheimring vyhovuje stíhačům, neboť změnou pořadí zrychlil pro změnu Švéd a po dalším ataku převzal znovu vedení. Po chvíli však ztratil výkon a nečekaně brzy zamířil do boxů. Vyšlo najevo, že si při jednom z ataků Mercedesu před sebou poškodil chladič.
Třetím jezdcem odstoupivším ze závodu byl Ralf Schumacher, jemuž se zvedla po razantním skoku přes obrubníky kapota a neslavnou sezonu ukončil odstavením vozu mimo závodní dráhu. Zpoza zadních pozic se posunoval kupředu Spengler, ale jeho ztráta byla příliš velká, pozornosti se těšili junioři Audi Jarvis a Winkelhock.
Z ostře sledovaných vozů zamířil první do boxů Paffett, několik kol po něm Scheider, jehož jako stín sledoval di Resta. Na pořadí se nic nezměnilo, Brit svůj náskok ještě zvýšil a pitwall Audi požádal obhájce titulu udržovat pozici a nepouštět se do souboje s vedoucím vozem.
Ani druhé zastávky v boxech změnu na čelních pozicích nepřinesly. Do cíle směřovalo závodní pole v pořadí Paffett, Scheider, di Resta, Premat, Spengler, Jarvis, Winkelhock, Green, Rockenfeller, Engel, Kristensen, Lauda a další. Patnácté místo držel Čech Kostka, který opět udával tempo svým týmovým kolegům v dva roky starých vozech stáje Kolles.
Sedm kol před cílem odstoupily obě ženy. Legge zřejmě pro technické problémy, Stoddart nezvládla smyk a po kontaktu s bariérou ze starých pneumatik přetvořila sedan Mercedesu v hatchback. Na dráhu byl povolán bezpečnostní vůz, Susie po chvíli vystoupila a nic nenasvědčovalo možnému zranění.
Restart přinesl sprint na pět kol, který však na čele nic nezměnil. V poli to však vřelo adrenalinem a touhou po bodech. Bitvy mezi Jarvisem a Spenglerem lišácky využil Green, kontakt Kristensena s Laudou znamenal pro Mistra Le Mans dojezd nejen mimo bodů, ale s kulhajícím vozem i poslední pozici.
Gary Paffett dnes vyhrál zcela zaslouženě, v úvodních kolech bojoval jako lev a po zbytek závodu spolehlivě kontroloval první pozici. Čtyři letošní vítězství ho však k titulu nedostaly. Timo Scheider obhájil své loňské prvenství, také zajel výborně, když svoji bodovou výhodu plně zužitkoval, přitom neochudil diváky pouhým pasivním dojezdem, ale s přiměřeným rizikem zkoušel donutit soupeře k chybě. Triumf získal především vyrovnaností, ke dvěma vítězstvím přidal čtyři druhá místa. Třetí místo v dnešním závodě obsadil di Resta a střední část závodu vyšla výborně čtvrtému Prematovi.
V průběžném pořadí přinášíme i hodnocení týmů, je však jasné, že jde v podstatě pouze o soutěž značek a v té vyhrálo Audi. Ačkoliv byl Mercedes v závěru sezony a především v závodech mnohdy konzistentnější, úvod sezony a kvalifikace rozhodly pro Audi.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.