V Dijonu kvůli délce závodu tři zastávky?

Engel, Maro
Engel, Maro, foto: dtm.de
iM2 2. října 2009 07:20
Sdílej:

Protože je závod v Dijonu o 20 km delší než standardní podniky, mluví Audi o třetích zastávkách, Mercedes je proti.

V DTM to ke konci závodů bývá občas velmi těsné, jak se ostatně letos již několikrát ukázalo. Skutečnost, že bude závod kvůli přání televizního partnera, ARD, o pár kol delší, nutí týmy i jezdce uvažovat nad novým problémem. To, že týmy závody dokončují s extrémně malým množstvím paliva, se ukázalo například na Hockenheimu u Tima Scheidera, když musel vůz v “mávacím“ kole odstavit, protože mu prostě došel benzín. Často se tak nestává jen kvůli agresivní strategii týmů, ale i kvůli kapacitě palivové nádrže. Počínaje předposledním závodem sezony v Dijonu (11. října) se opět otevírá otázka: Co s tím? Oba výrobci na to mají rozdílný názor. Důvod? Ve Francii se pojede 53 kol, což odpovídá vzdálenosti 197,652 km. To je zhruba o nějakých 20 km více, než je standard. Audi má obavy z toho, že v posledních kolech bude závod vyrovnaný, což by se samozřejmě rovnalo větší spotřebě paliva. Proto se, alespoň podle informací 'Motorsport aktuell', jednalo o tom, že by se zavedly specielně pro Dijon třetí zastávky, při kterých by se dotankovalo a vyměnily kola. Audi jde hlavně o doplnění paliva. Mercedesu se to ovšem nelíbí a chtěl by zůstat u zavedených dvou zastávkách. Cčka mají větší nádrž, a tak se nemá čeho obávat. Je také známé, že je Mercedes šetrnější k pneumatikám, že by tak vyvstala nová šance na titul pro Mercedes?
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?