V Dijonu kvůli délce závodu tři zastávky?

Engel, Maro
Engel, Maro, foto: dtm.de
iM2 2. října 2009 07:20
Sdílej:

Protože je závod v Dijonu o 20 km delší než standardní podniky, mluví Audi o třetích zastávkách, Mercedes je proti.

V DTM to ke konci závodů bývá občas velmi těsné, jak se ostatně letos již několikrát ukázalo. Skutečnost, že bude závod kvůli přání televizního partnera, ARD, o pár kol delší, nutí týmy i jezdce uvažovat nad novým problémem. To, že týmy závody dokončují s extrémně malým množstvím paliva, se ukázalo například na Hockenheimu u Tima Scheidera, když musel vůz v “mávacím“ kole odstavit, protože mu prostě došel benzín. Často se tak nestává jen kvůli agresivní strategii týmů, ale i kvůli kapacitě palivové nádrže. Počínaje předposledním závodem sezony v Dijonu (11. října) se opět otevírá otázka: Co s tím? Oba výrobci na to mají rozdílný názor. Důvod? Ve Francii se pojede 53 kol, což odpovídá vzdálenosti 197,652 km. To je zhruba o nějakých 20 km více, než je standard. Audi má obavy z toho, že v posledních kolech bude závod vyrovnaný, což by se samozřejmě rovnalo větší spotřebě paliva. Proto se, alespoň podle informací 'Motorsport aktuell', jednalo o tom, že by se zavedly specielně pro Dijon třetí zastávky, při kterých by se dotankovalo a vyměnily kola. Audi jde hlavně o doplnění paliva. Mercedesu se to ovšem nelíbí a chtěl by zůstat u zavedených dvou zastávkách. Cčka mají větší nádrž, a tak se nemá čeho obávat. Je také známé, že je Mercedes šetrnější k pneumatikám, že by tak vyvstala nová šance na titul pro Mercedes?
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.