V Dijonu kvůli délce závodu tři zastávky?

Engel, Maro
Engel, Maro, foto: dtm.de
iM2 2. října 2009 07:20
Sdílej:

Protože je závod v Dijonu o 20 km delší než standardní podniky, mluví Audi o třetích zastávkách, Mercedes je proti.

V DTM to ke konci závodů bývá občas velmi těsné, jak se ostatně letos již několikrát ukázalo. Skutečnost, že bude závod kvůli přání televizního partnera, ARD, o pár kol delší, nutí týmy i jezdce uvažovat nad novým problémem. To, že týmy závody dokončují s extrémně malým množstvím paliva, se ukázalo například na Hockenheimu u Tima Scheidera, když musel vůz v “mávacím“ kole odstavit, protože mu prostě došel benzín. Často se tak nestává jen kvůli agresivní strategii týmů, ale i kvůli kapacitě palivové nádrže. Počínaje předposledním závodem sezony v Dijonu (11. října) se opět otevírá otázka: Co s tím? Oba výrobci na to mají rozdílný názor. Důvod? Ve Francii se pojede 53 kol, což odpovídá vzdálenosti 197,652 km. To je zhruba o nějakých 20 km více, než je standard. Audi má obavy z toho, že v posledních kolech bude závod vyrovnaný, což by se samozřejmě rovnalo větší spotřebě paliva. Proto se, alespoň podle informací 'Motorsport aktuell', jednalo o tom, že by se zavedly specielně pro Dijon třetí zastávky, při kterých by se dotankovalo a vyměnily kola. Audi jde hlavně o doplnění paliva. Mercedesu se to ovšem nelíbí a chtěl by zůstat u zavedených dvou zastávkách. Cčka mají větší nádrž, a tak se nemá čeho obávat. Je také známé, že je Mercedes šetrnější k pneumatikám, že by tak vyvstala nová šance na titul pro Mercedes?
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?