V Dijonu kvůli délce závodu tři zastávky?

Engel, Maro
Engel, Maro, foto: dtm.de
iM2 2. října 2009 07:20
Sdílej:

Protože je závod v Dijonu o 20 km delší než standardní podniky, mluví Audi o třetích zastávkách, Mercedes je proti.

V DTM to ke konci závodů bývá občas velmi těsné, jak se ostatně letos již několikrát ukázalo. Skutečnost, že bude závod kvůli přání televizního partnera, ARD, o pár kol delší, nutí týmy i jezdce uvažovat nad novým problémem. To, že týmy závody dokončují s extrémně malým množstvím paliva, se ukázalo například na Hockenheimu u Tima Scheidera, když musel vůz v “mávacím“ kole odstavit, protože mu prostě došel benzín. Často se tak nestává jen kvůli agresivní strategii týmů, ale i kvůli kapacitě palivové nádrže. Počínaje předposledním závodem sezony v Dijonu (11. října) se opět otevírá otázka: Co s tím? Oba výrobci na to mají rozdílný názor. Důvod? Ve Francii se pojede 53 kol, což odpovídá vzdálenosti 197,652 km. To je zhruba o nějakých 20 km více, než je standard. Audi má obavy z toho, že v posledních kolech bude závod vyrovnaný, což by se samozřejmě rovnalo větší spotřebě paliva. Proto se, alespoň podle informací 'Motorsport aktuell', jednalo o tom, že by se zavedly specielně pro Dijon třetí zastávky, při kterých by se dotankovalo a vyměnily kola. Audi jde hlavně o doplnění paliva. Mercedesu se to ovšem nelíbí a chtěl by zůstat u zavedených dvou zastávkách. Cčka mají větší nádrž, a tak se nemá čeho obávat. Je také známé, že je Mercedes šetrnější k pneumatikám, že by tak vyvstala nová šance na titul pro Mercedes?
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.