Nebudu riskovat, vítězství není důležité

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 3. září 2009 21:53
Sdílej:

Jeden z adeptů na letošní titul, Mattias Ekström, ví, že vítězství v závodu nejsou vše. Obzvláště, pokud-li chcete bojovat o titul.

I když Audi po trojitém vítězství na Nürburgringu trošku odskočilo, je boj o letošní titul neustále napínavý. Momentálně vede Timo Scheider, úřadující šampión DTM, pouhý bod za ním však je Mattias Ekström. Gary Paffett (29 bodů) a Bruno Spengler (26)jsou stále ještě také ve hře. Včetně nadcházejícího závodního víkendu na Brands Hatch se letos pojedou ještě čtyři podniky. „Myslím, že již po tomto závodním víkendu budeme vědět, zda-li jsou ještě stále čtyři kandidáti na titul, nebo co a jak,“ myslí Ekström. Švéd také myslí na týmového kolegu, Martina Tomczyka, který má na svém kontě 21 bodů a předešlé tři závody odjel ve velmi silné kondici – vrcholem bylo vítězství na Nürburgringu. „Martina znám již hodně dlouho. Pokud má den, tak patří k nejlepším. Pokud to s ním půjde takhle dále, tak se také může přidat ke kandidátům.“ Mattias s dlouhodobým kolegou Martinem Případný boj o titul s týmovým kolegou by byl pro Mattiase výzvou: „Spolupracujeme spolu, ale člověk prostě musí jít po vítězství. Musí si jen dávat větší pozor.“ Mattias letos předvádí asi nejkonstantnější výkony ze všech. Scheider má jedno vítězství, Paffett dvě, Spengler ani jedno. Ekström ale také ještě nevyhrál. Ve zbývajících čtyřech závodech však nebude vítězství první položkou na seznamu. „Samozřejmě bych chtěl vyhrát, ale letos nepůjdu do nějakého přehnaného rizika. Vítězství nejsou v tomto roce důležitá.“
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.