Nebudu riskovat, vítězství není důležité

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 3. září 2009 21:53
Sdílej:

Jeden z adeptů na letošní titul, Mattias Ekström, ví, že vítězství v závodu nejsou vše. Obzvláště, pokud-li chcete bojovat o titul.

I když Audi po trojitém vítězství na Nürburgringu trošku odskočilo, je boj o letošní titul neustále napínavý. Momentálně vede Timo Scheider, úřadující šampión DTM, pouhý bod za ním však je Mattias Ekström. Gary Paffett (29 bodů) a Bruno Spengler (26)jsou stále ještě také ve hře. Včetně nadcházejícího závodního víkendu na Brands Hatch se letos pojedou ještě čtyři podniky. „Myslím, že již po tomto závodním víkendu budeme vědět, zda-li jsou ještě stále čtyři kandidáti na titul, nebo co a jak,“ myslí Ekström. Švéd také myslí na týmového kolegu, Martina Tomczyka, který má na svém kontě 21 bodů a předešlé tři závody odjel ve velmi silné kondici – vrcholem bylo vítězství na Nürburgringu. „Martina znám již hodně dlouho. Pokud má den, tak patří k nejlepším. Pokud to s ním půjde takhle dále, tak se také může přidat ke kandidátům.“ Mattias s dlouhodobým kolegou Martinem Případný boj o titul s týmovým kolegou by byl pro Mattiase výzvou: „Spolupracujeme spolu, ale člověk prostě musí jít po vítězství. Musí si jen dávat větší pozor.“ Mattias letos předvádí asi nejkonstantnější výkony ze všech. Scheider má jedno vítězství, Paffett dvě, Spengler ani jedno. Ekström ale také ještě nevyhrál. Ve zbývajících čtyřech závodech však nebude vítězství první položkou na seznamu. „Samozřejmě bych chtěl vyhrát, ale letos nepůjdu do nějakého přehnaného rizika. Vítězství nejsou v tomto roce důležitá.“
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.