Nebudu riskovat, vítězství není důležité

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 3. září 2009 21:53
Sdílej:

Jeden z adeptů na letošní titul, Mattias Ekström, ví, že vítězství v závodu nejsou vše. Obzvláště, pokud-li chcete bojovat o titul.

I když Audi po trojitém vítězství na Nürburgringu trošku odskočilo, je boj o letošní titul neustále napínavý. Momentálně vede Timo Scheider, úřadující šampión DTM, pouhý bod za ním však je Mattias Ekström. Gary Paffett (29 bodů) a Bruno Spengler (26)jsou stále ještě také ve hře. Včetně nadcházejícího závodního víkendu na Brands Hatch se letos pojedou ještě čtyři podniky. „Myslím, že již po tomto závodním víkendu budeme vědět, zda-li jsou ještě stále čtyři kandidáti na titul, nebo co a jak,“ myslí Ekström. Švéd také myslí na týmového kolegu, Martina Tomczyka, který má na svém kontě 21 bodů a předešlé tři závody odjel ve velmi silné kondici – vrcholem bylo vítězství na Nürburgringu. „Martina znám již hodně dlouho. Pokud má den, tak patří k nejlepším. Pokud to s ním půjde takhle dále, tak se také může přidat ke kandidátům.“ Mattias s dlouhodobým kolegou Martinem Případný boj o titul s týmovým kolegou by byl pro Mattiase výzvou: „Spolupracujeme spolu, ale člověk prostě musí jít po vítězství. Musí si jen dávat větší pozor.“ Mattias letos předvádí asi nejkonstantnější výkony ze všech. Scheider má jedno vítězství, Paffett dvě, Spengler ani jedno. Ekström ale také ještě nevyhrál. Ve zbývajících čtyřech závodech však nebude vítězství první položkou na seznamu. „Samozřejmě bych chtěl vyhrát, ale letos nepůjdu do nějakého přehnaného rizika. Vítězství nejsou v tomto roce důležitá.“
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?