NÜRBURGRING – ZÁVOD; Suverénního vítězství dnes dosáhl syn prezidenta německého autoklubu Martin Tomczyk, hlavním výsledkem závodu však bylo suverénní panování Audi a deklasující porážka Mercedesu. Podle časů R. Schumachera je téměř jisté, že tovární Audi ani nejela na plný výkon.
Samotný start nepřinesl žádné dramatické okamžiky. Z pole position startující Tomczyk si pohlídal opatrným nájezdem do první zatáčky vedení před Spenglerem. Dobře odstartoval di Resta, ale dvojblok Audi Scheider a Ekström nedovolil Skotovi využít vyšší nájezdové rychlosti. Naopak si ještě v následující technické části okruhu poradili za cenu kontaktu se Spenglerem. Pilot Mercedesu přišel o část zadního difuzoru, dvojnásobný šampion s Audi zase o část pravého předního blatníku. V závěru pole se otočil Paffett a poté ještě Kristensen. Oba v závodě se ztrátou pokračovali, ale “Mistr Le Mans“ později přesto odstoupil.
Vedení povolalo bezpečnostní vůz, kouřící Spenglerův Mercedes si dal říci a ve třetím kole byl závod znovu odstartován. Za Tomczykem následovaly Audi Scheidera, Ekströma a Winkelhocka, poté dva tovární Mercedesy Spenglera a di Resty. Top10 uzavírali Jarvis, Premat, Green a Schumacher. Expilotovi F1 se dnes v úvodu závodu dařilo a z nelichotivé startovní pozice se dostal na dohled bodům.
Zatímco piloti továrních vozů dělají Wolfgangu Ullrichovi v čele Audi Motorsport radost, jezdci polotovárních týmů této značky jako obvykle méně. Dnes úřadovali Premat a Jarvis, kteří kolidovali na konci cílové rovinky a s poškozenými auty odstoupili. Pozdější úspěch kruhů mohl být ještě zářivější, kdyby zmínění piloti ještě ubrali na bodovém zisku trápícímu se Mercedesu.
Prvním v boxech byl dnes di Resta, jemuž se později odtrhl při brždění na konci cílové rovinky zadní spoiler. S neovladatelným vozem dobrzdil Skot v kačírku a ze závodu odstoupil.
Vedoucí trio se během první části závodu odpoutalo od Winkelhocka, jenž zase pro změnu odjel Mercedesům. Po 1. zastávce v boxech se pořadí nezměnilo, pouze Ekström zaútočil na druhé místo, ale Scheider pozici obhájil. Tomczyk nadále vedl závodní pole bez sebemenších problémů.
Paffett díky nepodařenému začátku závodu zvolil útočnou strategii a v polovině měl za sebou obě povinné zastávky u mechaniků. Horší na této skutečnosti bylo, že ho čekalo 24 kol na stejných gumách.
Po polovině závodu kralovalo Audi v pořadí Tomczyk, Scheider, Ekström, sedm sekund ztrácel Winkelhock, dalších sedm trio Spengler, Green a Schumacher. Ani druhé zastávky na pořadí v čele nic nezměnily, pouze Green překonal Spenglera.
Závěr závodu přinesl mohutný útok Ralfa Schumachera, jenž stahoval týmového kolegu mílovými kroky a byl tou dobou nejrychlejším jezdcem. Martin Tomczyk, často téměř neviditelný, zajel dnes bezchybný závod, nedal svých komplexnějším týmovým kolegům nejmenší šanci a vybojoval své čtvrté vítězství v kariéře DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili Scheider a Ekström. Suverénní výkon Audi potvrdil s loňským vozem Winkelhock.
Smutný byl pohled na boxovou zídku Mercedesu, ale už po včerejší kvalifikaci se dalo tušit, že hvězdu dnes velká sláva nečeká. Zdálo by se, že skvělý výkon podal Ralf Schumacher, ale při širším pohledu tomu tak nebylo ani dnes. Do cíle dojel jen o něco málo dříve než Paffett, jenž v úvodu závodu startoval podobně vzadu a velmi ztratil otočením se do protisměru. Polovinu závodu jel pak na jediné směsi pneumatik. Spengler, kterého Němec doháněl, měl zase poškozený vůz a nejlepšího výsledku dosáhl s rok starým vozem Green.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.