NÜRBURGRING – ZÁVOD; Suverénního vítězství dnes dosáhl syn prezidenta německého autoklubu Martin Tomczyk, hlavním výsledkem závodu však bylo suverénní panování Audi a deklasující porážka Mercedesu. Podle časů R. Schumachera je téměř jisté, že tovární Audi ani nejela na plný výkon.
Samotný start nepřinesl žádné dramatické okamžiky. Z pole position startující Tomczyk si pohlídal opatrným nájezdem do první zatáčky vedení před Spenglerem. Dobře odstartoval di Resta, ale dvojblok Audi Scheider a Ekström nedovolil Skotovi využít vyšší nájezdové rychlosti. Naopak si ještě v následující technické části okruhu poradili za cenu kontaktu se Spenglerem. Pilot Mercedesu přišel o část zadního difuzoru, dvojnásobný šampion s Audi zase o část pravého předního blatníku. V závěru pole se otočil Paffett a poté ještě Kristensen. Oba v závodě se ztrátou pokračovali, ale “Mistr Le Mans“ později přesto odstoupil.
Vedení povolalo bezpečnostní vůz, kouřící Spenglerův Mercedes si dal říci a ve třetím kole byl závod znovu odstartován. Za Tomczykem následovaly Audi Scheidera, Ekströma a Winkelhocka, poté dva tovární Mercedesy Spenglera a di Resty. Top10 uzavírali Jarvis, Premat, Green a Schumacher. Expilotovi F1 se dnes v úvodu závodu dařilo a z nelichotivé startovní pozice se dostal na dohled bodům.
Zatímco piloti továrních vozů dělají Wolfgangu Ullrichovi v čele Audi Motorsport radost, jezdci polotovárních týmů této značky jako obvykle méně. Dnes úřadovali Premat a Jarvis, kteří kolidovali na konci cílové rovinky a s poškozenými auty odstoupili. Pozdější úspěch kruhů mohl být ještě zářivější, kdyby zmínění piloti ještě ubrali na bodovém zisku trápícímu se Mercedesu.
Prvním v boxech byl dnes di Resta, jemuž se později odtrhl při brždění na konci cílové rovinky zadní spoiler. S neovladatelným vozem dobrzdil Skot v kačírku a ze závodu odstoupil.
Vedoucí trio se během první části závodu odpoutalo od Winkelhocka, jenž zase pro změnu odjel Mercedesům. Po 1. zastávce v boxech se pořadí nezměnilo, pouze Ekström zaútočil na druhé místo, ale Scheider pozici obhájil. Tomczyk nadále vedl závodní pole bez sebemenších problémů.
Paffett díky nepodařenému začátku závodu zvolil útočnou strategii a v polovině měl za sebou obě povinné zastávky u mechaniků. Horší na této skutečnosti bylo, že ho čekalo 24 kol na stejných gumách.
Po polovině závodu kralovalo Audi v pořadí Tomczyk, Scheider, Ekström, sedm sekund ztrácel Winkelhock, dalších sedm trio Spengler, Green a Schumacher. Ani druhé zastávky na pořadí v čele nic nezměnily, pouze Green překonal Spenglera.
Závěr závodu přinesl mohutný útok Ralfa Schumachera, jenž stahoval týmového kolegu mílovými kroky a byl tou dobou nejrychlejším jezdcem. Martin Tomczyk, často téměř neviditelný, zajel dnes bezchybný závod, nedal svých komplexnějším týmovým kolegům nejmenší šanci a vybojoval své čtvrté vítězství v kariéře DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili Scheider a Ekström. Suverénní výkon Audi potvrdil s loňským vozem Winkelhock.
Smutný byl pohled na boxovou zídku Mercedesu, ale už po včerejší kvalifikaci se dalo tušit, že hvězdu dnes velká sláva nečeká. Zdálo by se, že skvělý výkon podal Ralf Schumacher, ale při širším pohledu tomu tak nebylo ani dnes. Do cíle dojel jen o něco málo dříve než Paffett, jenž v úvodu závodu startoval podobně vzadu a velmi ztratil otočením se do protisměru. Polovinu závodu jel pak na jediné směsi pneumatik. Spengler, kterého Němec doháněl, měl zase poškozený vůz a nejlepšího výsledku dosáhl s rok starým vozem Green.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?