NÜRBURGRING – ZÁVOD; Suverénního vítězství dnes dosáhl syn prezidenta německého autoklubu Martin Tomczyk, hlavním výsledkem závodu však bylo suverénní panování Audi a deklasující porážka Mercedesu. Podle časů R. Schumachera je téměř jisté, že tovární Audi ani nejela na plný výkon.
Samotný start nepřinesl žádné dramatické okamžiky. Z pole position startující Tomczyk si pohlídal opatrným nájezdem do první zatáčky vedení před Spenglerem. Dobře odstartoval di Resta, ale dvojblok Audi Scheider a Ekström nedovolil Skotovi využít vyšší nájezdové rychlosti. Naopak si ještě v následující technické části okruhu poradili za cenu kontaktu se Spenglerem. Pilot Mercedesu přišel o část zadního difuzoru, dvojnásobný šampion s Audi zase o část pravého předního blatníku. V závěru pole se otočil Paffett a poté ještě Kristensen. Oba v závodě se ztrátou pokračovali, ale “Mistr Le Mans“ později přesto odstoupil.
Vedení povolalo bezpečnostní vůz, kouřící Spenglerův Mercedes si dal říci a ve třetím kole byl závod znovu odstartován. Za Tomczykem následovaly Audi Scheidera, Ekströma a Winkelhocka, poté dva tovární Mercedesy Spenglera a di Resty. Top10 uzavírali Jarvis, Premat, Green a Schumacher. Expilotovi F1 se dnes v úvodu závodu dařilo a z nelichotivé startovní pozice se dostal na dohled bodům.
Zatímco piloti továrních vozů dělají Wolfgangu Ullrichovi v čele Audi Motorsport radost, jezdci polotovárních týmů této značky jako obvykle méně. Dnes úřadovali Premat a Jarvis, kteří kolidovali na konci cílové rovinky a s poškozenými auty odstoupili. Pozdější úspěch kruhů mohl být ještě zářivější, kdyby zmínění piloti ještě ubrali na bodovém zisku trápícímu se Mercedesu.
Prvním v boxech byl dnes di Resta, jemuž se později odtrhl při brždění na konci cílové rovinky zadní spoiler. S neovladatelným vozem dobrzdil Skot v kačírku a ze závodu odstoupil.
Vedoucí trio se během první části závodu odpoutalo od Winkelhocka, jenž zase pro změnu odjel Mercedesům. Po 1. zastávce v boxech se pořadí nezměnilo, pouze Ekström zaútočil na druhé místo, ale Scheider pozici obhájil. Tomczyk nadále vedl závodní pole bez sebemenších problémů.
Paffett díky nepodařenému začátku závodu zvolil útočnou strategii a v polovině měl za sebou obě povinné zastávky u mechaniků. Horší na této skutečnosti bylo, že ho čekalo 24 kol na stejných gumách.
Po polovině závodu kralovalo Audi v pořadí Tomczyk, Scheider, Ekström, sedm sekund ztrácel Winkelhock, dalších sedm trio Spengler, Green a Schumacher. Ani druhé zastávky na pořadí v čele nic nezměnily, pouze Green překonal Spenglera.
Závěr závodu přinesl mohutný útok Ralfa Schumachera, jenž stahoval týmového kolegu mílovými kroky a byl tou dobou nejrychlejším jezdcem. Martin Tomczyk, často téměř neviditelný, zajel dnes bezchybný závod, nedal svých komplexnějším týmovým kolegům nejmenší šanci a vybojoval své čtvrté vítězství v kariéře DTM. Na stupně vítězů ho doprovodili Scheider a Ekström. Suverénní výkon Audi potvrdil s loňským vozem Winkelhock.
Smutný byl pohled na boxovou zídku Mercedesu, ale už po včerejší kvalifikaci se dalo tušit, že hvězdu dnes velká sláva nečeká. Zdálo by se, že skvělý výkon podal Ralf Schumacher, ale při širším pohledu tomu tak nebylo ani dnes. Do cíle dojel jen o něco málo dříve než Paffett, jenž v úvodu závodu startoval podobně vzadu a velmi ztratil otočením se do protisměru. Polovinu závodu jel pak na jediné směsi pneumatik. Spengler, kterého Němec doháněl, měl zase poškozený vůz a nejlepšího výsledku dosáhl s rok starým vozem Green.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).