NORISRING - ZÁVOD; Jediný městský okruh DTM vždy nabízí dostatek adrenalinu a letos tomu nebylo jinak. Poslední kola přinesla zklamání obhájci titulu Scheiderovi a naopak obrovskou radost a zadostiučinění Greenovi, jehož Mercedes vyřadil z továrního týmu HWA ve prospěch neúspěšného Schumachera.
Start proběhl pod zataženou oblohou pro čelo závodu bez problémů. V zadní části však dostal smyk český pilot Kostka a vyřadil nešťastně kolegu od Audi Jarvise i sebe. Duel o první místo mezi Scheiderem a Ekströmem byl jako z učebnice, za kratší provaz však tahal vítěz kvalifikace a obhájce titulu Scheider. Kvůli nepojízdnému A4 Jarvise vyjel na dráhu safety car.
Po restartu vybojoval Scheider první místo zpět, následoval Ekström, Spengler, Paffett, Green, Engel, Kristensen, Premat a Schumacher, jenž pokazil start a propadl se do hloubi pole. Na dvanácté pozici kroužil di Resta.
Scheider se soupeřům vzdaloval, přispíval tomu druhý Ekström, jenž volil defenzivní stopu před útočícím Spenglerem. Toho skvěle strategicky využil Paffett, jenž zajel jako první pro nové gumy a díky volné dráze dvojici po jejich zastávce v boxech předjel.
Dvakrát musel Scheider spolu s mechaniky Audi zvládnout nervy drásající zastávku, kdy se Spengler nezadržitelně přibližoval. V jeho závěsu jel s rok starým Mercedesem Green. Za nimi Ekström, Paffett, Schumacher, di Resta, Kristensen, Rockenfeller a desítku uzavírala Susie Stoddart.
Posledních dvacet kol dávalo tušit, že samotný finiš bude více než napínavý. Spenglerovi se Green pověsil na zadní spoiler. Čtvrtý Švéd se vedoucímu triu také přibližoval. Nejrychlejším v samém závěru byl Ralf Schumacher, ale jeho ztráta byla příliš velká.
Naopak špatně na tom byl vedoucí Scheider. Jeho neklidný vůz prozrazoval potíže s brzdami nebo sjetými pneumatikami. Zvláště při brždění do proslulé vracečky volil vždy pro gumy a brzy mírnější stopu, která nabízela Spenglerovi prostor pro útok po vnitřní straně.
Čtyři kola před cílem pilot Mercedesu zaútočil a s ním se chtěl vyvézt dnes velmi rychlý Green. Scheider o vedení přišel, ale druhé místo ubránil. O chvíli později však ve snaze získat náskok vedoucí Mercedes probrzil a vedení znovu převzal Scheider, aby o něj ihned přišel ve prospěch Greena. Do bitvy se zapojil mezitím i Ekström.
Cílem projel zaslouženě na prvním místě Green, pro kterého má vítězství o to větší cenu, že dosahuje lepších výkonů s polotovárním materiálem než Schumacher, který zaujal jeho místo u továrního HWA. Druhé místo získal Spengler a jediným zástupcem Audi na stupních vítězů byl dvojnásobný šampion Ekström. Scheider dokončil dobře rozjetý závod díky potížím v jeho závěru až na čtvrtém místě.
Životní závod jel dnes díky včerejšímu šťastnému úspěchu v kvalifikaci Maro Engel. Z bodované pozice se však v cíli neradoval, neboť uspěchal odjezd od mechaniků a zhasnul mu motor. Ani mechanici už vůz na pitlane nedokázali nastartovat.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Příští závod hostí 19.7.2009 holandský Zandvoort.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.