NORISRING - ZÁVOD; Jediný městský okruh DTM vždy nabízí dostatek adrenalinu a letos tomu nebylo jinak. Poslední kola přinesla zklamání obhájci titulu Scheiderovi a naopak obrovskou radost a zadostiučinění Greenovi, jehož Mercedes vyřadil z továrního týmu HWA ve prospěch neúspěšného Schumachera.
Start proběhl pod zataženou oblohou pro čelo závodu bez problémů. V zadní části však dostal smyk český pilot Kostka a vyřadil nešťastně kolegu od Audi Jarvise i sebe. Duel o první místo mezi Scheiderem a Ekströmem byl jako z učebnice, za kratší provaz však tahal vítěz kvalifikace a obhájce titulu Scheider. Kvůli nepojízdnému A4 Jarvise vyjel na dráhu safety car.
Po restartu vybojoval Scheider první místo zpět, následoval Ekström, Spengler, Paffett, Green, Engel, Kristensen, Premat a Schumacher, jenž pokazil start a propadl se do hloubi pole. Na dvanácté pozici kroužil di Resta.
Scheider se soupeřům vzdaloval, přispíval tomu druhý Ekström, jenž volil defenzivní stopu před útočícím Spenglerem. Toho skvěle strategicky využil Paffett, jenž zajel jako první pro nové gumy a díky volné dráze dvojici po jejich zastávce v boxech předjel.
Dvakrát musel Scheider spolu s mechaniky Audi zvládnout nervy drásající zastávku, kdy se Spengler nezadržitelně přibližoval. V jeho závěsu jel s rok starým Mercedesem Green. Za nimi Ekström, Paffett, Schumacher, di Resta, Kristensen, Rockenfeller a desítku uzavírala Susie Stoddart.
Posledních dvacet kol dávalo tušit, že samotný finiš bude více než napínavý. Spenglerovi se Green pověsil na zadní spoiler. Čtvrtý Švéd se vedoucímu triu také přibližoval. Nejrychlejším v samém závěru byl Ralf Schumacher, ale jeho ztráta byla příliš velká.
Naopak špatně na tom byl vedoucí Scheider. Jeho neklidný vůz prozrazoval potíže s brzdami nebo sjetými pneumatikami. Zvláště při brždění do proslulé vracečky volil vždy pro gumy a brzy mírnější stopu, která nabízela Spenglerovi prostor pro útok po vnitřní straně.
Čtyři kola před cílem pilot Mercedesu zaútočil a s ním se chtěl vyvézt dnes velmi rychlý Green. Scheider o vedení přišel, ale druhé místo ubránil. O chvíli později však ve snaze získat náskok vedoucí Mercedes probrzil a vedení znovu převzal Scheider, aby o něj ihned přišel ve prospěch Greena. Do bitvy se zapojil mezitím i Ekström.
Cílem projel zaslouženě na prvním místě Green, pro kterého má vítězství o to větší cenu, že dosahuje lepších výkonů s polotovárním materiálem než Schumacher, který zaujal jeho místo u továrního HWA. Druhé místo získal Spengler a jediným zástupcem Audi na stupních vítězů byl dvojnásobný šampion Ekström. Scheider dokončil dobře rozjetý závod díky potížím v jeho závěru až na čtvrtém místě.
Životní závod jel dnes díky včerejšímu šťastnému úspěchu v kvalifikaci Maro Engel. Z bodované pozice se však v cíli neradoval, neboť uspěchal odjezd od mechaniků a zhasnul mu motor. Ani mechanici už vůz na pitlane nedokázali nastartovat.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Příští závod hostí 19.7.2009 holandský Zandvoort.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.