NORISRING - ZÁVOD; Jediný městský okruh DTM vždy nabízí dostatek adrenalinu a letos tomu nebylo jinak. Poslední kola přinesla zklamání obhájci titulu Scheiderovi a naopak obrovskou radost a zadostiučinění Greenovi, jehož Mercedes vyřadil z továrního týmu HWA ve prospěch neúspěšného Schumachera.
Start proběhl pod zataženou oblohou pro čelo závodu bez problémů. V zadní části však dostal smyk český pilot Kostka a vyřadil nešťastně kolegu od Audi Jarvise i sebe. Duel o první místo mezi Scheiderem a Ekströmem byl jako z učebnice, za kratší provaz však tahal vítěz kvalifikace a obhájce titulu Scheider. Kvůli nepojízdnému A4 Jarvise vyjel na dráhu safety car.
Po restartu vybojoval Scheider první místo zpět, následoval Ekström, Spengler, Paffett, Green, Engel, Kristensen, Premat a Schumacher, jenž pokazil start a propadl se do hloubi pole. Na dvanácté pozici kroužil di Resta.
Scheider se soupeřům vzdaloval, přispíval tomu druhý Ekström, jenž volil defenzivní stopu před útočícím Spenglerem. Toho skvěle strategicky využil Paffett, jenž zajel jako první pro nové gumy a díky volné dráze dvojici po jejich zastávce v boxech předjel.
Dvakrát musel Scheider spolu s mechaniky Audi zvládnout nervy drásající zastávku, kdy se Spengler nezadržitelně přibližoval. V jeho závěsu jel s rok starým Mercedesem Green. Za nimi Ekström, Paffett, Schumacher, di Resta, Kristensen, Rockenfeller a desítku uzavírala Susie Stoddart.
Posledních dvacet kol dávalo tušit, že samotný finiš bude více než napínavý. Spenglerovi se Green pověsil na zadní spoiler. Čtvrtý Švéd se vedoucímu triu také přibližoval. Nejrychlejším v samém závěru byl Ralf Schumacher, ale jeho ztráta byla příliš velká.
Naopak špatně na tom byl vedoucí Scheider. Jeho neklidný vůz prozrazoval potíže s brzdami nebo sjetými pneumatikami. Zvláště při brždění do proslulé vracečky volil vždy pro gumy a brzy mírnější stopu, která nabízela Spenglerovi prostor pro útok po vnitřní straně.
Čtyři kola před cílem pilot Mercedesu zaútočil a s ním se chtěl vyvézt dnes velmi rychlý Green. Scheider o vedení přišel, ale druhé místo ubránil. O chvíli později však ve snaze získat náskok vedoucí Mercedes probrzil a vedení znovu převzal Scheider, aby o něj ihned přišel ve prospěch Greena. Do bitvy se zapojil mezitím i Ekström.
Cílem projel zaslouženě na prvním místě Green, pro kterého má vítězství o to větší cenu, že dosahuje lepších výkonů s polotovárním materiálem než Schumacher, který zaujal jeho místo u továrního HWA. Druhé místo získal Spengler a jediným zástupcem Audi na stupních vítězů byl dvojnásobný šampion Ekström. Scheider dokončil dobře rozjetý závod díky potížím v jeho závěru až na čtvrtém místě.
Životní závod jel dnes díky včerejšímu šťastnému úspěchu v kvalifikaci Maro Engel. Z bodované pozice se však v cíli neradoval, neboť uspěchal odjezd od mechaniků a zhasnul mu motor. Ani mechanici už vůz na pitlane nedokázali nastartovat.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Příští závod hostí 19.7.2009 holandský Zandvoort.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?