NORISRING - ZÁVOD; Jediný městský okruh DTM vždy nabízí dostatek adrenalinu a letos tomu nebylo jinak. Poslední kola přinesla zklamání obhájci titulu Scheiderovi a naopak obrovskou radost a zadostiučinění Greenovi, jehož Mercedes vyřadil z továrního týmu HWA ve prospěch neúspěšného Schumachera.
Start proběhl pod zataženou oblohou pro čelo závodu bez problémů. V zadní části však dostal smyk český pilot Kostka a vyřadil nešťastně kolegu od Audi Jarvise i sebe. Duel o první místo mezi Scheiderem a Ekströmem byl jako z učebnice, za kratší provaz však tahal vítěz kvalifikace a obhájce titulu Scheider. Kvůli nepojízdnému A4 Jarvise vyjel na dráhu safety car.
Po restartu vybojoval Scheider první místo zpět, následoval Ekström, Spengler, Paffett, Green, Engel, Kristensen, Premat a Schumacher, jenž pokazil start a propadl se do hloubi pole. Na dvanácté pozici kroužil di Resta.
Scheider se soupeřům vzdaloval, přispíval tomu druhý Ekström, jenž volil defenzivní stopu před útočícím Spenglerem. Toho skvěle strategicky využil Paffett, jenž zajel jako první pro nové gumy a díky volné dráze dvojici po jejich zastávce v boxech předjel.
Dvakrát musel Scheider spolu s mechaniky Audi zvládnout nervy drásající zastávku, kdy se Spengler nezadržitelně přibližoval. V jeho závěsu jel s rok starým Mercedesem Green. Za nimi Ekström, Paffett, Schumacher, di Resta, Kristensen, Rockenfeller a desítku uzavírala Susie Stoddart.
Posledních dvacet kol dávalo tušit, že samotný finiš bude více než napínavý. Spenglerovi se Green pověsil na zadní spoiler. Čtvrtý Švéd se vedoucímu triu také přibližoval. Nejrychlejším v samém závěru byl Ralf Schumacher, ale jeho ztráta byla příliš velká.
Naopak špatně na tom byl vedoucí Scheider. Jeho neklidný vůz prozrazoval potíže s brzdami nebo sjetými pneumatikami. Zvláště při brždění do proslulé vracečky volil vždy pro gumy a brzy mírnější stopu, která nabízela Spenglerovi prostor pro útok po vnitřní straně.
Čtyři kola před cílem pilot Mercedesu zaútočil a s ním se chtěl vyvézt dnes velmi rychlý Green. Scheider o vedení přišel, ale druhé místo ubránil. O chvíli později však ve snaze získat náskok vedoucí Mercedes probrzil a vedení znovu převzal Scheider, aby o něj ihned přišel ve prospěch Greena. Do bitvy se zapojil mezitím i Ekström.
Cílem projel zaslouženě na prvním místě Green, pro kterého má vítězství o to větší cenu, že dosahuje lepších výkonů s polotovárním materiálem než Schumacher, který zaujal jeho místo u továrního HWA. Druhé místo získal Spengler a jediným zástupcem Audi na stupních vítězů byl dvojnásobný šampion Ekström. Scheider dokončil dobře rozjetý závod díky potížím v jeho závěru až na čtvrtém místě.
Životní závod jel dnes díky včerejšímu šťastnému úspěchu v kvalifikaci Maro Engel. Z bodované pozice se však v cíli neradoval, neboť uspěchal odjezd od mechaniků a zhasnul mu motor. Ani mechanici už vůz na pitlane nedokázali nastartovat.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Příští závod hostí 19.7.2009 holandský Zandvoort.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?