"Vyměněný" Green získavá nejrychlejší kolo

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de
iM2 2. června 2009 21:36
Sdílej:

Jamie Green v závodě na Lausitzringu dokázal, že mu rychlost nechybí. S rok starým vozem dokázal zajet nejrychlejší kolo a úřadujícího šampióna DTM Tima Scheidera držel pod tlakem.

Jamie Green se s přechodem do rok starého vozu dokázal vyrovnat mnohem lépe, než mnozí předpokládali. V nedělním závodu získal nejrychlejší kolo a byl nejrychlejším rok starým vozem. Hodnota jeho času byla 1:19.040s! V závěrečné fázi závodu držel pod tlakem šampióna DTM Scheidera. K výsledku Greena se vyjádřil i šéf Mercedesu Haug: „To, že Jamie získal nejrychlejší kolo se starým vozem ukazuje, v jaké situaci se nachází. Jezdí ve skvělé pohodě.“ Start se přitom Britovi moc nepovedl a během prvního stintu zůstal za Engelem. „V prvních 20 kolech jsem nemohl jet jak jsem potřeboval. Poté zajel Maro ve stejném kole jako já do boxů. To znamenalo další jízdu v závěsu. Naštěstí Maro zajel opravdu brzy ke své druhé zastávce a já naopak zůstal docela dlouho na trati,“ říká Jamie. Jamie Green v LeMans v roce 2006 Green zůstal o celých 16 kol déle na trati, než jeho týmový kolega. To mu umožnilo zisk dalších pozic k dobru: „Prostřední úsek závodu se mi opravdu povedl. To mi pomohlo, protože jsem se dostal před Mike Rockenfellera.“ V závěrečné fázi Green tvrdě tlačil na Scheidera, ale předjet ho nedokázal. „Měl jsem šanci ho předjet. Ale on jel těsně kolem boxové zdi, takže Tima nebylo kudy předjet,“ říká Brit. Green je v celkovém hodnocení na deváté pozici. S rok starými vozy je před ním pouze duo od Audi, Markus Winkelhock a Oliver Jarvis. Jamie Green má letos jasný cíl: Dokázat Mercedesu, že udělal chybu, když ho posadil do rok starého vozu. Příští rok chce být Green opět v aktuálním Mercedesu.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.