Známe váhové limity vozů pro rok 2009!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz | Tomáš Musil
iM2 20. dubna 2009 06:52
Sdílej:

V DTM bude i letos platit, stejně jako v sezónách minulých, pravidlo o váze vozu v závislosti na stáří techniky. Také se i nadále budou rozdávat váhové “penalizace“ podle umístění v předchozím závodu.

Vozy letošní specifikace musí vážit minimálně 1 050 kilogramů, loňské stroje 1 030 kilogramů a dva roky stará auta musí mít minimálně 1 010 kilogramů. Pomocí této předepsané nejednotné váhy vozu se chce dosáhnout co možná nejvyrovnanějších závodů a také toho, aby vozy starších generací měly co nejmenší ztrátu. -vozy generace 2009: 1 050 kg -vozy generace 2008: 1 030 kg -vozy generace 2007: 1 010 kg Rozvržení víkendu zůstává podobné, jak bylo vloni. Změnil se pouze formát kvalifikace, jak jsme Vás informovali zde. Každý závodní víkend DTM začíná roll-outem a volnými tréninky v pátek. V sobotu následuje volný trénink a kvalifikace formátu shoot-out se čtyřmi částmi, v té se rozhodne o startovních pozicích pro nedělní závod. V neděli je ráno 30 minutový warm up, což je jakási poslední příprava jezdců i týmů. Závod se dvěma povinnými zastávkami začíná ve 14 hodin v neděli. Během zastávky v boxech musí být vyměněny všechna čtyři kola, která i letos budou obuta do pneumatik Dunlop.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.