V posledním dni testů se situace otočila a jezdci Mercedesu opanovali první dvě příčky průběžného pořadí. Až za nimi se seřadila skupinka jezdců na ingolstadtských speciálech Audi A4 DTM.
Až na konci dne se do čela výsledkové listiny dostal Kanaďan ve službách továrního týmu Mercedes Bruno Spengler. Ten porazil o 0,038s svého týmového kolegu Paula di Restu, který byl ve vedení v průběhu skoro celéh dne. Oba jeli s aktuální specifikací Mercedesu C-Klasse. Další Mercedes, tentokrát rok starý, se Susi Stoddart byl až sedmý. Jedná se ale o rok starý stroj.
Dán Kristensen byl třetí, když na oba Mercedesy na čele ztratil 0,5s. Po něm je ve výslekové listině obrovská propast, když čtvrtý Rockenfeller ztrácí se svou rok starou Audi na čelo 1,5s! Překvapivé je až poslední místo továrního jezdce Audi Martina Tomczyka, který odjel sice nejvíce kol (118!), ale se ztrátou 2,743 byl výrazně nejpomalejší.
Třetí den testů byl zároveň posledním dnem prvního předsezóního testu. Teď se týmy přesunou na prezentaci do Düsseldorfu, která se odehraje už tento víkend. Další test před startem nové sezony startuje 27. května na německém Hockenheimu.
Výsledky:
1 Spengler Bruno, Mercedes-Benz Bank, AMG Mercedes C-Klasse, 110, 1:19.457 2 di Resta Paul, AMG Mercedes C-Klasse, 99, 1:19.495, + 0.038 3 Kristensen Tom, Team Abt Sportsline, Audi A4 DTM, 69, 1:20.029, + 0.572 4 Rockenfeller Mike, Team Rosberg, Audi A4 DTM, 40, 1:20.945, + 1.488 5 Jarvis Oliver, Team Phoenix, Audi A4 DTM, 24, 1:20.992, + 1.535 6 Ekström Mattias, Team Abt Sportsline, Audi A4 DTM, 84, 1:21.103, + 1.646 7 Stoddart Susie, Junge Sterne, AMG Mercedes C-Klasse, 78, 1:21.385, + 1.928 8 Winkelhock Markus, Team Rosberg, Audi A4 DTM, 26, 1:21.626, + 2.169 9 Legge Katherine, Team Abt Sportsline, Audi A4 DTM, 74, 1:21.633, + 2.176 10 Prémat Alexandre, Team Phoenix, Audi A4 DTM, 29, 1:21.884, + 2.427 11 Tomczyk Martin, Team Abt Sportsline, Audi A4 DTM, 118, 1:22.200, + 2.743
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.