Čtyři závody rozhodovala sekunda

Schneider - Frentzen
Schneider - Frentzen, foto: Mercedes-Benz Motorsport
iM2 16. ledna 2009 22:37
Sdílej:

Sezona 2008 vejde do povědomí fanoušků DTM jako napínavá. 11 poutavých závodů rozhodlo, že se novým šampiónem stal až v posledním závodu Timo Scheider. Ovšem hned čtyřikrát dělilo prvního jezdce od toho druhého v cíli méně než jedna sekunda!

Nejtěsnější výsledek roku jsme mohli pozorovat během šestého závodu roku v holandském Zandvoortu. Jezdec Audi Matthias Ekström zvítězil před svým týmovým kolegou o pouhých 0,270s. Švéd tamějšímu víkendu dominoval. Zajistil si pole-position a hned po startu se usadil na čele závodního pole. Po celý závod ho ovšem jako stín provázel vedoucí muž tabulky Timo Scheider. V té době měli ještě oba jezdci dobrou šanci na zisk titulu. Během 38 kol spolu sváděli vyrovnaný souboj o vítězství. V cíli mělo vedoucí duo náskok na třetího Kristensena 6 sekund. Další těsné rozdíly jsme mohli vidět na třeba během posledního závodu na Hockenheimu (Ekström 0,824s před Scheiderem), také na Norisringu (Paul di Resta 0,467s před Bruno Spenglerem) nebo na Brands Hatch (Scheider 0,793s před di Restou). Jasným vítězstvím roku bychom ale měli označit triumf Bernda Schneidera. Na Nürburgringu Bernd porazil svého týmového kolegu di Restu o 5,764s a získal tak svoje poslední vítězství v DTM. Schneider sice po sezóně ukončil svoji aktivní kariéru jezdce DTM, ale dá se předpokládat, že ho během víkendů DTM ještě uvidíme. Tento “stařík“ absolvoval více než 200 závodů a přesto byl pořád hladový po vítězství.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.