Kristensen: Moje srdce patří sportovním vozům

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
iM2 14. listopadu 2008 21:38
Sdílej:

ROZHOVOR; Dánská závodní legenda Tom Kristensen je nejvíce známá pro svoje vítězství z LeMans, ovšem i v cestovních vozech má Kristensen za sebou dlouhou historii. Součástí DTM je Tom od roku 2004.

Byl jste součástí velmi úspěšného roku pro Audi. Získal jste svoje již osmé vítězství v LeMans. V DTM se Vám ale moc nedařilo, proč? Občas jsem mohl vyhrát nějaký ten závod DTM, ale to se těžko vysvětluje... Letos jsem měl šanci vyhrát hned třikrát! Na druhou stranu, proč nebyl Bernd Schneider opět schopný zvítězit? V roce 2006 jsem v celkovém hodnocení šampionátu skončil třetí a byl nejlepším jezdcem Audi. Je to smutné, ale letos měl Mercedes lepší vůz. Dvakrát jsem byl třetí, jednou čtvrtý a celkově na osmém místě. Třikrát jsem startoval z pole a vedl závod, ale jednou jsem ulil start a dvakrát měl špatné pneumatiky. Jsem opravdu zklamaný. Tomova nejlepší sezóna v DTM, rok 2006 Vloni na Hockenheimu jste měl vážnou nehodu, nezanechala na Vás následky? Upřímně nevím, jestli mě nehoda poznamenala. Nehoda je ale pořád ve mě, ale naučil jsem se s tím žít. Už na to nemyslím každý den a myslím, že se to zlepšuje. Ale řekněme to takhle: Pořád závodím na vysoké úrovni, ale nevím, jestli je ta úroveň vysoká tak, jako byla předtím. Vloni se Tom kvůli těžké nehodě moc nesvezl K čemu prahnete víc: k cestovním vozům nebo ke sportovním? Moje srdce patří sportovním vozům. Získal jsem zde hodně úspěchů. Jsme si jistý, že bez nich bych v DTM šanci nikdy nedostal. Když jeden rok Audi v LeMans nejezdilo, tak se rozhodlo, že mi umožní tuto šanci. Když se podíváme zpět, tak zjistíme, že jsem jediný zbývající jezdce v DTM, který přišel ze sportovních vozů. Ostatní měli problémy si v DTM zvyknout. V LeMans jste vyhrál osmkrát, které z těch vítězství bylo nejlepší? První a poslední jsou většinou ty, které se pamatujete. Jsem rád pokaždé, když vyhraji. Všechny vítězství jsou uloženy hluboko v mém srdci a každé má svůj charakter. O každé z nich jsem musel tvrdě bojovat. Letošní LeMans bylo velmi specifické, protože jsme měli velmi tvrdou bitvu s Peugeotem. Jejich speciály byly lepší než naše, ale my jsme slavili spolehlivostí. Bylo to vítězství pro každého v týmu. Se ziskem osmého vítězství v LeMans jste se stal nejúspěšnějším mužem tohoto závodu. Je to jeden z nejznámější závodů světa. Poznávají Vás lidé na ulici doma v Dánsku? Ano, lidé mě často poznávají, když jdu po ulici v Dánsku. Když jsem ale v jiné zemi, tak je situace jiná. V LeMans je Kristensen rekordmanem Uvidíme Vás i příští rok v DTM? Ještě jsme se nerozhodli. Diskutujeme o tomto s Audi a ještě uvidíme. Audi se musí napřed rozhodnout ohledně jejich programu, pak se uvidí, jak se věci vyvinou. Jsou ohlášeny určité změny, jak moc si myslíte, že to ovlivní šampionát? V DTM bych chtěl vidět pět továren. I ve dvou ale předvádíme dobrou show. Více značek by bylo samozřejmě super, ale to, že lístky na poslední závod byly vyprodané, ukazuje, jak moc byl šampionát letos přitažlivý. Kde si myslíte, že budete za pět až deset let? Je mi 41 a nemyslím si, že bych ještě za deset let závodil. To je jasné. Chtěl bych ale oslavit 50té narozeniny jako aktivní jezdec.
Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.