Kristensen: Moje srdce patří sportovním vozům

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
iM2 14. listopadu 2008 21:38
Sdílej:

ROZHOVOR; Dánská závodní legenda Tom Kristensen je nejvíce známá pro svoje vítězství z LeMans, ovšem i v cestovních vozech má Kristensen za sebou dlouhou historii. Součástí DTM je Tom od roku 2004.

Byl jste součástí velmi úspěšného roku pro Audi. Získal jste svoje již osmé vítězství v LeMans. V DTM se Vám ale moc nedařilo, proč? Občas jsem mohl vyhrát nějaký ten závod DTM, ale to se těžko vysvětluje... Letos jsem měl šanci vyhrát hned třikrát! Na druhou stranu, proč nebyl Bernd Schneider opět schopný zvítězit? V roce 2006 jsem v celkovém hodnocení šampionátu skončil třetí a byl nejlepším jezdcem Audi. Je to smutné, ale letos měl Mercedes lepší vůz. Dvakrát jsem byl třetí, jednou čtvrtý a celkově na osmém místě. Třikrát jsem startoval z pole a vedl závod, ale jednou jsem ulil start a dvakrát měl špatné pneumatiky. Jsem opravdu zklamaný. Tomova nejlepší sezóna v DTM, rok 2006 Vloni na Hockenheimu jste měl vážnou nehodu, nezanechala na Vás následky? Upřímně nevím, jestli mě nehoda poznamenala. Nehoda je ale pořád ve mě, ale naučil jsem se s tím žít. Už na to nemyslím každý den a myslím, že se to zlepšuje. Ale řekněme to takhle: Pořád závodím na vysoké úrovni, ale nevím, jestli je ta úroveň vysoká tak, jako byla předtím. Vloni se Tom kvůli těžké nehodě moc nesvezl K čemu prahnete víc: k cestovním vozům nebo ke sportovním? Moje srdce patří sportovním vozům. Získal jsem zde hodně úspěchů. Jsme si jistý, že bez nich bych v DTM šanci nikdy nedostal. Když jeden rok Audi v LeMans nejezdilo, tak se rozhodlo, že mi umožní tuto šanci. Když se podíváme zpět, tak zjistíme, že jsem jediný zbývající jezdce v DTM, který přišel ze sportovních vozů. Ostatní měli problémy si v DTM zvyknout. V LeMans jste vyhrál osmkrát, které z těch vítězství bylo nejlepší? První a poslední jsou většinou ty, které se pamatujete. Jsem rád pokaždé, když vyhraji. Všechny vítězství jsou uloženy hluboko v mém srdci a každé má svůj charakter. O každé z nich jsem musel tvrdě bojovat. Letošní LeMans bylo velmi specifické, protože jsme měli velmi tvrdou bitvu s Peugeotem. Jejich speciály byly lepší než naše, ale my jsme slavili spolehlivostí. Bylo to vítězství pro každého v týmu. Se ziskem osmého vítězství v LeMans jste se stal nejúspěšnějším mužem tohoto závodu. Je to jeden z nejznámější závodů světa. Poznávají Vás lidé na ulici doma v Dánsku? Ano, lidé mě často poznávají, když jdu po ulici v Dánsku. Když jsem ale v jiné zemi, tak je situace jiná. V LeMans je Kristensen rekordmanem Uvidíme Vás i příští rok v DTM? Ještě jsme se nerozhodli. Diskutujeme o tomto s Audi a ještě uvidíme. Audi se musí napřed rozhodnout ohledně jejich programu, pak se uvidí, jak se věci vyvinou. Jsou ohlášeny určité změny, jak moc si myslíte, že to ovlivní šampionát? V DTM bych chtěl vidět pět továren. I ve dvou ale předvádíme dobrou show. Více značek by bylo samozřejmě super, ale to, že lístky na poslední závod byly vyprodané, ukazuje, jak moc byl šampionát letos přitažlivý. Kde si myslíte, že budete za pět až deset let? Je mi 41 a nemyslím si, že bych ještě za deset let závodil. To je jasné. Chtěl bych ale oslavit 50té narozeniny jako aktivní jezdec.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?