Kristensen: Moje srdce patří sportovním vozům

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
iM2 14. listopadu 2008 21:38
Sdílej:

ROZHOVOR; Dánská závodní legenda Tom Kristensen je nejvíce známá pro svoje vítězství z LeMans, ovšem i v cestovních vozech má Kristensen za sebou dlouhou historii. Součástí DTM je Tom od roku 2004.

Byl jste součástí velmi úspěšného roku pro Audi. Získal jste svoje již osmé vítězství v LeMans. V DTM se Vám ale moc nedařilo, proč? Občas jsem mohl vyhrát nějaký ten závod DTM, ale to se těžko vysvětluje... Letos jsem měl šanci vyhrát hned třikrát! Na druhou stranu, proč nebyl Bernd Schneider opět schopný zvítězit? V roce 2006 jsem v celkovém hodnocení šampionátu skončil třetí a byl nejlepším jezdcem Audi. Je to smutné, ale letos měl Mercedes lepší vůz. Dvakrát jsem byl třetí, jednou čtvrtý a celkově na osmém místě. Třikrát jsem startoval z pole a vedl závod, ale jednou jsem ulil start a dvakrát měl špatné pneumatiky. Jsem opravdu zklamaný. Tomova nejlepší sezóna v DTM, rok 2006 Vloni na Hockenheimu jste měl vážnou nehodu, nezanechala na Vás následky? Upřímně nevím, jestli mě nehoda poznamenala. Nehoda je ale pořád ve mě, ale naučil jsem se s tím žít. Už na to nemyslím každý den a myslím, že se to zlepšuje. Ale řekněme to takhle: Pořád závodím na vysoké úrovni, ale nevím, jestli je ta úroveň vysoká tak, jako byla předtím. Vloni se Tom kvůli těžké nehodě moc nesvezl K čemu prahnete víc: k cestovním vozům nebo ke sportovním? Moje srdce patří sportovním vozům. Získal jsem zde hodně úspěchů. Jsme si jistý, že bez nich bych v DTM šanci nikdy nedostal. Když jeden rok Audi v LeMans nejezdilo, tak se rozhodlo, že mi umožní tuto šanci. Když se podíváme zpět, tak zjistíme, že jsem jediný zbývající jezdce v DTM, který přišel ze sportovních vozů. Ostatní měli problémy si v DTM zvyknout. V LeMans jste vyhrál osmkrát, které z těch vítězství bylo nejlepší? První a poslední jsou většinou ty, které se pamatujete. Jsem rád pokaždé, když vyhraji. Všechny vítězství jsou uloženy hluboko v mém srdci a každé má svůj charakter. O každé z nich jsem musel tvrdě bojovat. Letošní LeMans bylo velmi specifické, protože jsme měli velmi tvrdou bitvu s Peugeotem. Jejich speciály byly lepší než naše, ale my jsme slavili spolehlivostí. Bylo to vítězství pro každého v týmu. Se ziskem osmého vítězství v LeMans jste se stal nejúspěšnějším mužem tohoto závodu. Je to jeden z nejznámější závodů světa. Poznávají Vás lidé na ulici doma v Dánsku? Ano, lidé mě často poznávají, když jdu po ulici v Dánsku. Když jsem ale v jiné zemi, tak je situace jiná. V LeMans je Kristensen rekordmanem Uvidíme Vás i příští rok v DTM? Ještě jsme se nerozhodli. Diskutujeme o tomto s Audi a ještě uvidíme. Audi se musí napřed rozhodnout ohledně jejich programu, pak se uvidí, jak se věci vyvinou. Jsou ohlášeny určité změny, jak moc si myslíte, že to ovlivní šampionát? V DTM bych chtěl vidět pět továren. I ve dvou ale předvádíme dobrou show. Více značek by bylo samozřejmě super, ale to, že lístky na poslední závod byly vyprodané, ukazuje, jak moc byl šampionát letos přitažlivý. Kde si myslíte, že budete za pět až deset let? Je mi 41 a nemyslím si, že bych ještě za deset let závodil. To je jasné. Chtěl bych ale oslavit 50té narozeniny jako aktivní jezdec.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.