Královský souboj

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: dtm.de
iM2 23. října 2008 21:48
Sdílej:

Čeká nás poslední víkend, ve kterém se pojede závod DTM. Finále se, jako již tradičně, odehraje na Hockenheimu v Německu.

O titulu však není zatím vůbec rozhodnuto. Ve hře jsou dva uchazeči, jeden zastupuje vyzrálé jezdecké dovednosti a druhý mladou dravost, řeč je o Timu Scheiderovi a Paulu di Restovi. Je to ale také souboj Audi (Scheider) proti Mercedesu (di Resta). Taktéž mezi týmy je situace velice vyrovnaná. V čele se zatím vyhřívá tovární tým Mercedesu H.W.A. GmbH, ovšem Audi Sport Team Abt Sportsline ztrácí pouhý bod. Timo Scheider je rodák z Německa, který letos sedlá tovární Audi A4 DTM. Jeho zatímní bilance v letošní sezóně je: Dvě vítězství (Oscherschleben a Brands Hatch), sedm pódiových umístění a celkový zisk 65 bodů. Jeho vyzyvatelem je mladý Brit Paul di Resta, jenž se po loňské fantastické první sezóně, kdy jezdil s dva roky starým Mercedesem C-Klasse, letos posunul do továrního týmu H.W.A. Di Restova letošní vizitka čítá dvě vítězství (Eurospeedway Lausitzring, Barcelona), šest pódiových umístění a zisk 63 bodů.
Jede se na tradiční trati v Německu. Hockenheimring leží ve spolkové zemi Baden-Württemberg a na jezdce na 4,574 km dlouhé trati čeká celkem 37 kol. Na Hockenheimu se už letos jednou jelo. Audi zde v tradičním prvním závodu sezóny jasně rozdrtilo konkurenční Mercedes a získalo hned trojité vítězství. Podaří se Mercedesu vrátit čtyřem kruhům úder? Budeme si muset počkat až do neděle. Poslední závod sice dopadl dobře pro Audi, když zvítězil Mattias Ekström, ale v bláznivé koncovce francouzského dramatu štěstěna nepřála Scheiderovi. Ten závod dokončil až na šestém místě, zatímco di Resta dojel na stupních vítězů (byl druhý). Z tohoto výsledku pro Tima Scheidera plyne, že jeho vůz bude na Hockenheimu stejně těžký, jako Mercedes di Resty. Oba jezdci tedy budou mít stejné podmínky a ani jeden si nemůže stěžovat na vnější okolnosti. Pomoc přislíbili i týmový kolegové obou uchazečů o titul.
Máme tedy zaděláno na pořádné drama, které může rozhodnout i nejmenší detail, jako je  nepříkald nepovedená zastávka v boxech. První konfrontaci obou “kohoutů“ uvidíme již zítra, kdy se u našich západních sousedů jedou první volné tréninky, v sobotu nás čeká ještě dopolední trénink a pak již kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu závodu. V neděli ráno je na plánu ještě warm up a pak už zbývá pouze poslední závod letošní sezóny. Máme se na co těšit!
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.