Scheider vs. di Resta: Hra čísel

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 1. října 2008 16:34
Sdílej:

Kdo z nich bude šampiónem DTM pro rok 2008? Zde je shrnutí jednotlivých situací.

Sheider bude šampiónem již v Le Mans, když... ...ve Francii získá v závodě nejméně o čtyři body více než di Resta. Kdyby Scheider v Le Mans triumfoval, tak by di Resta nesměl dojet hůř než třetí. Kdyby Scheider dokončil druhý, pak by Paul nesměl být hůř jak šestý. Kdyby di Resta nedojel na bodech, stačilo by Němci dojet do pátého místa a slavil by předčasně titul. Di Resta udrží bitvu o titul až na Hockenheim, když... ...dojede před Timem, stejně jako v Barceloně. Zkrátil by tak vedení Tima a měl by pořád šanci bitvu pro sebe rozhodnout v Německu. Di Resta může v závodě v Le Mans dokonce Scheidera předstihnout, musel by ale získat o osm bodů více než Němec. O osm bodů více by di Resta získal za předpokladu, že by vyhrál a Scheider dojel jen  na sedmém místě. Další možnost je, že by di Resta dojel druhý a Timo by nebodoval. Bodová shoda by mohla nastat, kdyby Paul di Resta získal o sedm bodů víc než Timo Scheider. To by Paul musel vyhrát a Timo dojet šestý, nebo by di Resta dojel na druhé pozici a Scheider osmý. ...Již pouze teoretická šance pro Ekströma a Greena: Ztráta Jamieho Greena na čelo je 16 bodů a Mattiase Ekströma dokonce bodů 18. Jejich šance na zisk titulu jsou tudíž teoretické, ale nikdy neříkejme nikdy. Kdyby Eki získal dvě vítězství (tím pádem dvacet bodů), tak by Scheider musel získat ve zbývajících dvou závodech pouhý bod, aby úřadující šampión titul obhájil. Greenovi by stačilo jedno vítězství a jedno druhé místo k tomu, aby získal titul za předpokladu, že by Scheider získal pouhý bod. Di Resta by z posledních dvou závodů musel získat jen sedm bodů.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.