Opel se k DTM staví zády

Reuter, Manuel
Reuter, Manuel, foto: Opel Performance
iM2 4. srpna 2008 14:25
Sdílej:

Už je to pěkná řádka dní, co se Opel DTM neúčastní. Jejich poslední závod se datuje do roku 2005. Tehdy německá značka startovala s Vectrou. Jak vypadá situace v současné době jsme zjišťovali.

Opel byla jedna ze značek, která se zasadila o znovuzrození DTM v roce 2000. Zpočátku nastupovala s vozy Opel Astra V8 DTM, v roce 2004 je nahradila Vectra DTM. Jejich bilance není vůbec špatná: 7 pole position, 8 vítězství, 11 nejrychlejších kol. Ovšem německé značce se nikdy nepodařilo dojít až na vrchol: získat titul. Tým a vedení značky si hodně slibovalo od Vectry, ale bohužel ani tomuto vozu se nepodařilo získat pro Opel titul. Proto v roce 2005 došlo ke stažení závodního týmu z tratí a opuštění DTM. Od té doby se seriálu účastní pouze dvě značky. Za Opel jezdili jezdci velkých jmen, kteří měli získat automobilce vysněné vavříny. Byli jimi například Heinz – Harald Frentzen, Laurent Aiello (mistr DTM z roku 2002), ale třeba i současný vedoucí muž šampionátu Timo Scheider. Ve vedení týmu dokonce působil současný šéf Redbullu v F1 Christian Horner. V současné době se vedení DTM poohlíží po další značce, která by mohla do DTM vstoupit, a tak se zcela nabízí otázka, jestli nemá Opel plány na návrat? Podle našich informací není v této automobilce DTM na pořadu dne.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.