Co jsme zaslechli za Zandvoortu 1. část

Schumacher, Ralf
Schumacher, Ralf, foto: dtm.de
iM2 16. července 2008 13:04
Sdílej:

EXKLUZIVNĚ PRO AUTO-NEWS.CZ; Měli jsme možnost být tento víkend na Zandvoortu a zjistit co si jednotliví jezdci myslí o aktuální sezóně a jaké mají další plány. Čtěte zde.

Maro Engel: Jaké to je jezdit s cestovním vozem a ne s formulí? Je to velký rozdíl? „Víte, je to neskutečná zábava jezdit s „normálním vozem“. Zvláště když je to DTM. Vozy DTM mají velký výkon a já si opravdu užívám každý závod. Letošní sezóna je ovšem učednická a pro mne je vše nové. Musím si ale zvykat.“ Máte zde po padocku a okruhu hodně fanoušků a hlavně faninek, jaké to je? „Je to skvělý pocit, když víte, že jsou zde lidé, kteří vám fandí. Jsem jim za to moc vděčný. Hrozně mi to pomáhá!“ Ralf Schumacher: Ralfe, letošní výsledky zatím určitě neodpovídají vašim představám, kde je chyba? „Je to pro mě první rok v DTM. Musím se naučit jak vůz správně nastavit. Nesmíte zapomínat na to, že některé tratě, na kterých DTM jezdí, neznám a nemám s nimi tolik zkušeností. Závodění v DTM je  zcela odlišné od toho ve Formuli 1.“ Mathias Lauda: Váš otec Niki Lauda na okruhu v Zantvoortu vyhrál, vy zatím ne... Myslíte, že se vám někdy povede ho napodobit? „No, je to rozhodně nejtěžší trať v kalendáři. Není zde lehké najít optimální nastavení. Nesmíme také zapomínat na to, že v Holandsku nebýváme favority my, ale Audi.“ Gary Paffett: Vám se zde podařilo vyhrát v roce 2005 při cestě za vaším titulem a je to zároveň poslední vítězství pro Mercedes na okruhu Zantvoort, jaké máte v současnosti cíle? „Ano, to máte pravdu, vyhrál jsem zde před 4 roky a zároveň jsem vyhrál titul. Potom se mi ovšem naskytla možnost být testovacím jezdcem stáje McLaren Mercedes v F1 a já ji využil. Ztratil jsem tím ovšem rok závodění. Teď už jsem rád, že jsem zpět a opět závodím. V závodění je velice důležité být ve správný čas na správném místě.“ Druhou část připravujeme...
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.