MUGELLO – KVALIFIKACE; Dnešní kvalifikace přinesla třetí pole position v řadě pro Tima Scheidera. Německý pilot Audi předvedl neuvěřitelně rychlé a bezchybné kolo. S třemi desetinami vteřiny náskoku je favoritem i pro zítřejší závod.
Timo Scheider patřil po celý víkend mezi nejlepší, ale možná i díky handicapové zátěži nebyla jeho převaha vidět tolik, jako v minulých dvou závodech. Vše si však ideálně načasoval na poslední a rozhodující měřené kvalifikační kolo, ve kterém hodil soupeřům rukavici více než výmluvným způsobem. Prapor Mercedesu nese druhý Green. Druhá řada však patří jen Audi díky Kristensenovi a Ekströmovi.
Nejen závěr kvalifikace se nesl ve znamení jezdeckých chyb, doplatil na ně v první části Paffett, ve druhé pak Tomczyk a v závěru nevyšlo rozhodující kolo ideálně ani di Restovi. Pro Skota byla kvalifikace vůbec náročná, v prostřední části nedokázal odjet pro technické problémy ke druhému měřenému kolu z boxů, ale díky náskoku přesto mezi Top8 postoupil.
Znovu se vůbec nedařilo Mathiasovi Laudovi, který prohrál na celé čáře souboj s kolegy ve vozech specifikace 2007, navíc nestačil ani na Alberse, jenž jede Audi s rokem výroby 2006.
Poslední dvě příčky startovního roštu obsadily obě dámy, přičemž Katherine Legge může být spokojená, se starším vozem porazila zatím vždy rychlejší Susie Stoddart.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?