MUGELLO – 1. A 2. TEST; Přestože na konci druhého tréninku svítilo u nejrychlejšího času jméno Paula di Resty jezdícího za Mercedes, nejlepší čas dne zajel v ranním prvním testu konkurent od Audi a obhájce titulu Mattias Ekström.
Ranní test byl tentokrát nezvykle rychlejší. Ovládli ho znovu piloti Audi, nicméně časy Mercedesů nebyly o tolik horší, jak jsme si v minulých dvou podnicích zvykli. Zda se Mercedesu podařilo redukovat svoji ztrátu ze začátku sezony nebo je nastalá změna výsledkem handicapového systému s větší vahou úspěšnějšího, není zřejmé.
Dopoledne tedy zajel zmíněný nejlepší čas 1:44,651 Ekström, kterému dokázal konkurovat jen vítěz z Oscherslebenu Scheider se ztrátou 3 desetin vteřiny. Třetí čas patřil nejrychlejšímu Mercedesu pilotovanému Greenem, avšak se ztrátou přes 7 desetin vteřiny. Nejrychlejším jezdcem s loňským vozem byl sedmý Paffett.
Odpolední test byl o hodně vyrovnanější a do sedmi desetin se tentokrát vešlo jedenáct vozů. Nejlepší čas ukořistil v posledních okamžicích tréninku di Resta s Mercedesem, druhý patří Ekströmovi a čtvrtý znovu rychlému Scheiderovi. Mezi piloty Audi se vklínil rekordman DTM Bernd Schneider, který se zatím v letošní sezoně není schopen prosadit. Nejrychlejším jezdcem v loňském voze byl Winkelhock s pátým časem a za pozornost stojí i 13. a 15. místo Alberse a Legge z týmu Kolles s dva roky starými Audi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?