MUGELLO – 1. A 2. TEST; Přestože na konci druhého tréninku svítilo u nejrychlejšího času jméno Paula di Resty jezdícího za Mercedes, nejlepší čas dne zajel v ranním prvním testu konkurent od Audi a obhájce titulu Mattias Ekström.
Ranní test byl tentokrát nezvykle rychlejší. Ovládli ho znovu piloti Audi, nicméně časy Mercedesů nebyly o tolik horší, jak jsme si v minulých dvou podnicích zvykli. Zda se Mercedesu podařilo redukovat svoji ztrátu ze začátku sezony nebo je nastalá změna výsledkem handicapového systému s větší vahou úspěšnějšího, není zřejmé.
Dopoledne tedy zajel zmíněný nejlepší čas 1:44,651 Ekström, kterému dokázal konkurovat jen vítěz z Oscherslebenu Scheider se ztrátou 3 desetin vteřiny. Třetí čas patřil nejrychlejšímu Mercedesu pilotovanému Greenem, avšak se ztrátou přes 7 desetin vteřiny. Nejrychlejším jezdcem s loňským vozem byl sedmý Paffett.
Odpolední test byl o hodně vyrovnanější a do sedmi desetin se tentokrát vešlo jedenáct vozů. Nejlepší čas ukořistil v posledních okamžicích tréninku di Resta s Mercedesem, druhý patří Ekströmovi a čtvrtý znovu rychlému Scheiderovi. Mezi piloty Audi se vklínil rekordman DTM Bernd Schneider, který se zatím v letošní sezoně není schopen prosadit. Nejrychlejším jezdcem v loňském voze byl Winkelhock s pátým časem a za pozornost stojí i 13. a 15. místo Alberse a Legge z týmu Kolles s dva roky starými Audi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?