OSCHERSLEBEN – ZÁVOD; Timo Scheider se zlepšuje a poprvé v DTM vystoupil na nejvyšší stupínek. Kristensen chyboval na startu a po vlastní chybě skončil v kolizi s Engelem. Mercedes neriskuje, jeho jezdci pracují pro tým a do získání rychlosti poctivě bodují.
Tom Kristensen, druhý nejrychlejší z včerejší kvalifikace, nevyčkal při startovním manévru na zhasnutí světel a odstartoval předčasně. Vedení závodu okamžitě začalo vyšetřování, druhé místo si pohlídal Scheider před Tomczykem a Spenglerem. Jarvise s loňským Audi v první zatáčce poslal do smyku Green a mladší Brit se propadl na konec startovního pole.
Na konci třetího kola byl Kristensen penalizován a po návratu na dráhu se zařadil na poslední pozici. Podobně dopadl i Bernd Schneider, jenž se zařadil za Dána. Vedení převzal i dnes velmi rychlý Scheider, kterého s menším odstupem následovala trojice Tomczyk, Spengler, di Resta a další trojice Ekström, Rockenfeller, Green. Následovali Paffett, Premat, Winkelhock, Engel.
Obhájce titulu sice vydělal na výborném startu a zmatcích v první zatáčce, ale na dráze své soupeře spíše brzdil. Jarvis a Kristensen se postupně probíjeli startovním polem, ale nadějný Brit se nevyvaroval kontaktu s Albersem a poslal Holanďana do hodin. Expilot F1 sice v závodě zůstal, ale propadl se na poslední pozici.
Ve 14. kole započaly plánované zastávky v boxech, které mají na Oscherslebenu svoje nezměrné kouzlo v úzké pitlane a v dnešním závodě se výměna pneumatik a dotankování téměř celého startovního pole odehrálo v pouhých dvou kolech. Nicméně se pořadí téměř neměnilo. Na bodovaných pozicích si pozice prohodil pouze Green s Rockenfellerem.
Druhé zastávky následovaly v krátkém časovém intervalu, ale jezdci byli povoláni svými inženýry už ve větším rozestupu. Kristensenovi se přes bojovný výkon problémy nevyhnuly ani při jeho druhé zastávce u mechaniků, na kterou zajížděl už na sedmé průběžné pozici, avšak po problémech se zvedacím zařízením se propadl na místo čtrnácté.
Druhá polovina závodu přinesla více úspěšnějších soubojů o pozice. Nejprve se podařilo Greenovi překonat Rockenfellera a následně Ekströma, později se před obhájce titulu dostal i Rockenfeller. Dařilo se i Winkelhockovi.
Deset kol před cílem vedl startovní pole suverén víkendu Scheider, následoval kolega z Audi Tomczyk, trio Mercedesu Spengler, di Resta, Green, dále Winkelhock, Rockenfeller, Ekström, Premat, Engel, Kristensen, Schumacher, Schneider a další.
Krásný a úspěšný útok vymyslel Kristensen na Engela. Dán tlačil na plyn, body byly na dosah, ale brzy chyboval a díky smyku vyřadil nejen sebe, ale i Engela. Vedení povolalo bezpečnostní vůz a závod odstartovalo na poslední čtyři adrenalinová kola, která však změnu pořadí na bodovaných pozicích už nepřinesla.
Při slzách dojetí své manželky protnul cílovou čáru jako první Timo Scheider s vozem Audi. S jasnou převahou získal na Oscherslebenu své premiérové vítězství v šampionátu DTM. Dominantní postavení Audi podtrhl druhým místem jeho týmový kolega z tovární stáje Martin Tomczyk. Třetí místo, které považoval před závodem za úspěch šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug, získal Bruno Spengler a za ním projeli cílovou čárou jeho kolegové di Resta a Green. Nejlepším jezdcem s loňským vozem byl Winkelhock, jemuž sedla zvolená strategie a ve druhé části závodu neustále atakoval Greena.
Příliš se nedařilo Ekströmovi ani Schneiderovi, zato Ralf Schumacher se díky vyrovnané jízdě a potížím rychlejších soupeřů dostal do Top10. Vedení v hodnocení jezdců patří Timo Scheiderovi, mezi týmy kontroluje situaci Audi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.