OSCHERSLEBEN – ZÁVOD; Timo Scheider se zlepšuje a poprvé v DTM vystoupil na nejvyšší stupínek. Kristensen chyboval na startu a po vlastní chybě skončil v kolizi s Engelem. Mercedes neriskuje, jeho jezdci pracují pro tým a do získání rychlosti poctivě bodují.
Tom Kristensen, druhý nejrychlejší z včerejší kvalifikace, nevyčkal při startovním manévru na zhasnutí světel a odstartoval předčasně. Vedení závodu okamžitě začalo vyšetřování, druhé místo si pohlídal Scheider před Tomczykem a Spenglerem. Jarvise s loňským Audi v první zatáčce poslal do smyku Green a mladší Brit se propadl na konec startovního pole.
Na konci třetího kola byl Kristensen penalizován a po návratu na dráhu se zařadil na poslední pozici. Podobně dopadl i Bernd Schneider, jenž se zařadil za Dána. Vedení převzal i dnes velmi rychlý Scheider, kterého s menším odstupem následovala trojice Tomczyk, Spengler, di Resta a další trojice Ekström, Rockenfeller, Green. Následovali Paffett, Premat, Winkelhock, Engel.
Obhájce titulu sice vydělal na výborném startu a zmatcích v první zatáčce, ale na dráze své soupeře spíše brzdil. Jarvis a Kristensen se postupně probíjeli startovním polem, ale nadějný Brit se nevyvaroval kontaktu s Albersem a poslal Holanďana do hodin. Expilot F1 sice v závodě zůstal, ale propadl se na poslední pozici.
Ve 14. kole započaly plánované zastávky v boxech, které mají na Oscherslebenu svoje nezměrné kouzlo v úzké pitlane a v dnešním závodě se výměna pneumatik a dotankování téměř celého startovního pole odehrálo v pouhých dvou kolech. Nicméně se pořadí téměř neměnilo. Na bodovaných pozicích si pozice prohodil pouze Green s Rockenfellerem.
Druhé zastávky následovaly v krátkém časovém intervalu, ale jezdci byli povoláni svými inženýry už ve větším rozestupu. Kristensenovi se přes bojovný výkon problémy nevyhnuly ani při jeho druhé zastávce u mechaniků, na kterou zajížděl už na sedmé průběžné pozici, avšak po problémech se zvedacím zařízením se propadl na místo čtrnácté.
Druhá polovina závodu přinesla více úspěšnějších soubojů o pozice. Nejprve se podařilo Greenovi překonat Rockenfellera a následně Ekströma, později se před obhájce titulu dostal i Rockenfeller. Dařilo se i Winkelhockovi.
Deset kol před cílem vedl startovní pole suverén víkendu Scheider, následoval kolega z Audi Tomczyk, trio Mercedesu Spengler, di Resta, Green, dále Winkelhock, Rockenfeller, Ekström, Premat, Engel, Kristensen, Schumacher, Schneider a další.
Krásný a úspěšný útok vymyslel Kristensen na Engela. Dán tlačil na plyn, body byly na dosah, ale brzy chyboval a díky smyku vyřadil nejen sebe, ale i Engela. Vedení povolalo bezpečnostní vůz a závod odstartovalo na poslední čtyři adrenalinová kola, která však změnu pořadí na bodovaných pozicích už nepřinesla.
Při slzách dojetí své manželky protnul cílovou čáru jako první Timo Scheider s vozem Audi. S jasnou převahou získal na Oscherslebenu své premiérové vítězství v šampionátu DTM. Dominantní postavení Audi podtrhl druhým místem jeho týmový kolega z tovární stáje Martin Tomczyk. Třetí místo, které považoval před závodem za úspěch šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug, získal Bruno Spengler a za ním projeli cílovou čárou jeho kolegové di Resta a Green. Nejlepším jezdcem s loňským vozem byl Winkelhock, jemuž sedla zvolená strategie a ve druhé části závodu neustále atakoval Greena.
Příliš se nedařilo Ekströmovi ani Schneiderovi, zato Ralf Schumacher se díky vyrovnané jízdě a potížím rychlejších soupeřů dostal do Top10. Vedení v hodnocení jezdců patří Timo Scheiderovi, mezi týmy kontroluje situaci Audi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.