Závěrečné finále DTM na Hockenheimu bylo pro Christiana Abta posledním závodem v Německé sérii. Po 82 odjetých závodech se Abt posouvá do jiné série, ale ne zas až tak daleko.
„V minulých týdnech a měsících jsem se díval na dost jiných sérií, Austrálii i Ameriku nevyjímaje, ale Porsche Carrera Cup u mě zvítězil. Když jsem řekl ve svém okolí, že budu jezdit Carrera Cup, všichni se mi smáli, ale já jsem věděl co dělám,“ uvedl expilot DTM. „Je zde dobrá konkurence. Ze čtyřiceti jezdců má šanci na vítězství asi dvacet. Do tohoto kruhu bych se rád začlenil. Chtěl bych vyhrávat závody a vím, že budu mít šanci to dokázat.“
Abt závodil v DTM od jejího znovuzrození v roce 2000. Do roku 2004 za tovární tým Audi. Pak až do roku 2007 jezdil v týmech netovárních.
Jeho starší bratr Hans-Jürgen připravuje tovární speciály Audi a byli to vlastně bratři Abtové, kdo dovedli automobilku zpět do DTM, když zpočátku startovala Audi TT pod hlavičkou soukromého týmu a až v roce 2004 se do celého projektu vložila továrna sama. Christian Abt byl “proslulý“ svým dravým jezdeckým stylem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?