HOCKEHEIMRING – TISKOVÁ KONFERENCE; Šampionát 2007 skončil tvrdým závodem na Hockenheimringu a titulem Ekströma a Audi. Jak hodnotí dnešní závod ti nejlepší?
Jamie Green - Mercedes, 1. Jsem nesmírně šťastný z mého druhého vítězství po sobě. Je to až komické. Prvně jsem dva roky nic nevyhrál a teď hned dvakrát po sobě. To se nestává tak často. Toto vítězství se počítá ještě více než to v Barceloně.
Timo Scheider - Audi, 2. Jsem nesmírně šťasten z mého prvního pódiového umístění na stupních vítězů v DTM. K tomu ještě Mattiasovo vítězství v hodnocení jezdců a Audi celkově, lépe to dnes nemohlo ani dopadnout.
Mattias Ekström (šampión DTM pro rok 2007) - Audi, 3. Ten pocit, být zase šampiónem, je gigantický a nepopsatelný. Pracovalo na to spousta skvělých lidí celý rok. To, že bude naše společná práce takto korunována je jednoduše fantastické. Děkuji všem mechanikům a inženýrům za podporu.
Dr. Wolfgang Ullrich (šéf Audi Motorsport) Byla tady kulisa, kterou si takové finále zasloužilo. Každý si tento závod užil a vychutnal, viděli jsme krásnou podívanou. Těší mne, že jsme nakonec šampionát vyhráli. Už kvůli týmu, všichni jsme v průběhu celé sezony tvrdě pracovali. Zvláště když jme měli v Mercedesu tak silného protivníka. Je to fantastické vyhrát takto prestižní šampionát! Jsem velice šťastný a už se velice těším na párty, která bude dnes večer. Martin (Tomczyk) dnes bohužel neměl závodnické štěstí. I přesto prokázal velice dobrý výkon. Těší mě umístění Tima Scheidera. Ještě v pátek neměl na svém kontě žádné pódiové umístění a teď se mu to konečně splnilo.
Norbert Haug (šéf Mercedesu Motorsport) Blahopřeji Audi k vítězství v šampionátu. Jsem šťastný, že jsme měli napínavé finále. Nemáme žádný důvod k pláči. To bylo DTM, tak je to nejlepší, ukázkové finále: od počasí až ke sportu. Děkuji našemu týmu, jeho zásluhou jsme mohli vyhrát sedm z deseti závodů. V letošní sezóně se nám podařilo vyhrát se všemi čtyřmi vozy specifikace 2007 a zásluhou Garyho Paffetta i s rok starým vozem. Myslím, že se musí ocenit také dobrý a tvrdý boj v šampionátu. S výsledkem můžeme spokojeně žít. Když se ohlédnu za uplynulým rokem, tak je naše bilance velice dobrá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.